سرویس: اجتماعی
کد خبر: 29405
|
11:46 - 1396/07/15
نسخه چاپی

دام های استان ایلام عاری از بیماری طاعون نشخوارکنندگان هستند

مسئول بهداشت و مدیریت بیماری‌های دام دامپزشکی ایلام گفت: هیچ موردی از ابتلای دام های اهلی و وحوش در این استان به بیماری طاعون نشخوارکنندگان مشاهده یا گزارش نشده است.

به گزارشايلام بيدار، حسین ملکی  مسئول بهداشت و مدیریت بیماری‌های دام دامپزشکی ایلام اظهار کرد: یک میلیون و 200 هزار راس دام سبک ( گوسفند و بز ) در نقاط مختلف استان ایلام بر علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان مایه کوبی شده است.

وی توضیح داد: این میزان مایه کوبی در بین احشام سبک روستایی و عشایر کوچرو صورت گرفته و واکسن و تزریقات به صورت رایگان انجام گرفته است.
مسئول بهداشت و مدیریت بیماری‌های دام دامپزشکی ایلام افزود: هم اکنون 90 درصد تزریقات بین احشام سبک انجام گرفته و 10 درصد باقیمانده مایه کوبی نیز تا پایان مهرماه سال جاری انجام می شود.
ملکی با اشاره به شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان در برخی مناطق کشور، یاداور شد: از سه سال پیش تاکنون استان استان ایلام اقدامات موثری در زمینه مبارزه با این بیماری انجام داده و نشانه هایی از این بیماری در بین دام های اهلی و وحوش استان دیده نشده است.
وی تاکید کرد: همچنین به منظور پیشگیری از وقوع بیماری تب برفکی عملیات مایه کوبی دام های سبک و سنگین استان آغاز شده است.
ملکی اضافه کرد: روند مایه کوبی احشام سبک و سنگین تا آذرماه ادامه دارد و پیش بینی می شود یک میلیون و 500 هزار راس دام سبک و 30 هزار راس دام سنگین در برابر این بیماری واکسینه شوند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب