سرویس: استان ایلام
کد خبر: 29387
|
09:05 - 1396/07/17
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

"آبزار"؛ مدرسه ای کوچک با مشکلاتی بزرگ/ اینجا شوقی برای درس خواندن نیست + تصاویر

"آبزار"؛ مدرسه ای کوچک با مشکلاتی بزرگ/ اینجا شوقی برای درس خواندن نیست + تصاویر
دانش آموزان مدرسه روستای آبزار سیروان که در حسرت داشتن کمترین امکانات آموزشی سال تحصیلی را شروع کردند.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::شاید یکی از معروفترین ماه ها در خاطرات همه ایرانی ها مهرماه باشد ماهی که در آن علاوه بر شروع فصل دیگری از فصول سال فصل بازگشایی مدارس نیز رقم می خورد و آهنگ باز آمد بوی ماه مدرسه آن دلها را می لرزاند.

کوله های نو و پرشده از خودکار و مداد و کتاب هایی که همواره بوی نوی آن ها در خاطره ها می ماند و دفتر های سفیدی که هنوز لذت مشق، این تکلیف لذت بخش معلمان را بر خطوط خود ندیده اند.

مهری که برای برخی شوق دیدار تازه با دوستان و شور آغاز یادگیری های بیشتر به سان راه یافتن به مدرسه و مقطع بالاتر را در پی دارد.

اما این شوق برای دانش آموزان "آبزاری" حسرتی بیش نیست؛ دانش آموزانی از توابع شهرستان سیروان که حسرتی از جنس سرما از جنس چال و چوله های مسیر مدرسه و نبود شیرآب و و وجود مدرسه ای که شاید فقط ساختمانی قدیمی بیشتر نباشد بدون وسایل آموزشی مناسب برای این آینده سازان ایران اسلامی را تجربه می کنند.

 

 

جمعیت پانزده خانواری این روستا که گویا با مهاجرت معکوس نیز همراه می باشد دارای دو دانش آموزدبستانی و یک نو آموز در مقطع پیش دبستانی برای فراگیری علم و دانش است که این خود جای تقدیر از این دانش آموزان دارند که برای تحصیل علم بدون امکانات اولیه در مدارس حضور می یابند.

 

 

"رمضانی"، پدر یکی از این دانش آموزان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ایلام بیدار از وضعیت نامناسب مدرسه روستای آبزار شهرستان سیروان می گوید.

وی راه ارتباطی نامناسب،کلاس هایی با ظاهری نامرتبط با محیط آموزشی،نبود برق برای روشنایی و نبود شیر آب آشامیدنی و سرویس بهداشتی نامناسب را از مشکلات عمده واحد آموزشی روستای آبزارعنوان کرد و گفت: فرزندش علیرغم نبود کمترین امکانات اولیه آموزشی و در این روستا صبح با آنچنان شوقی برای رفتن به مدرسه آماده می شود که گویا همه امکانات برایشان فراهم است.

وی، کم بودن تعداد دانش آموزان را دلیلی برای کم توجهی مسئولان به این مرکز عنوان می کند و می گوید که در نظام جمهوری اسلامی هر شهروندی حقی بر ضمه دولت و نظام آموزشی دارد و بر مسئولان امر وظیفه است که برای تحصیل حتی یک دانش آموز نیز امکانات را فراهم کنند.

این ولی دانش آمور از عدم پیگیری مسئولین آموزش و پرورش سیروان گلایه کرد و افزود: مکاتباتی با  با مسئولین آموزش و پرورش سیروان و به ویژه رئیس آموزش و پرورش مبنی بر رفع مشکلات این روستا صورت گرفته اما متاسفانه هرسال به سال دیگر موکول می شود.

 

 

در حالی که همواره مسئولان دولتی دم از عدالت در تقسیم و فراهم کردن امکانات برای فرد فرد جامعه را می زنند اما این مسئله با شرایط این دانش آموزان همخوانی نداشته و وصله ناجوری برای منشور حقوق شهروندی برای کسانی که امروز فقط ادعای آن را دارند، نیز محسوب می شود.

گفتن این نکته نیز ضروریست که فراهم کردن امکانات علیرغم اینکه وظیفه ای بر دوش مسئولان است ولی رسیدگی به یکی از کوچکترین مدرسه سطح استان با تنها دو نفر دانش آموز، می تواند امتیازی مناسب برای پرونده مدیران ذیربط باشد.

 

 

امید است مسئولان آموزش و پرورش  استان در کنار ساماندهی مدارس سطح شهرستان ها که گویا بیشتردیده می شوند گوشه چشمی هم به رفع مشکلات مدارس روستایی استان داشته و برای رفع مشکلات دانش آموزان و فراهم کردن امکانات اولیه اموزشی همتی بگمارند.

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب