سرویس: اجتماعی
کد خبر: 29381
|
20:27 - 1396/07/16
نسخه چاپی

«ماجرای 60 هزار حقوق‌ بگیر غایب در آموزش و پرورش» از ادعا تا تکذیب

«ماجرای 60 هزار حقوق‌ بگیر غایب در آموزش و پرورش» از ادعا تا تکذیب
چندی پیش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در نشستی با استناد به یک گزارش، از «ماجرای 60 هزار حقوق‌ بگیر غایب در آموزش و پرورش» خبر داد که امروز توسط وزیر آموزش و پرورش تکذیب شد.

به گزارشايلام بيدار، 26 شهریورماه سال جاری، نشست بررسی مشاوره در وزارت آموزش و پرورش با حضور معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و مسعود شکوهی مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در مرکز مشاوره توحید تهران با دعوت و حضور چند خبرنگار برگزار شد.

در این نشست، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور سؤالاتی پیرامون وضعیت مشاوره و نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش پرسید که مهدی فیض و مسعود شکوهی به سؤالات وی پاسخ دادند.

مهدی فیض با اشاره به مسئله کمبود مشاور به خصوص در متوسطه دوم که دوره حساسی برای دانش‌‌آموزان است و نابسامانی نیروی انسانی در این وزارتخانه به گزارشی اشاره کرد که خبرساز شد.

وی گفت: «براساس یک گزارش، 60 هزار نفر از آموزش و پرورش حقوق می‌گیرند، اما در آموزش و پرورش خدمت نمی‌کنند و 60 هزار نفر هم درس مرتبط با رشته، در شهر خود ندارند و حقوق دریافت می‌کنند».

این سخنان در حالی از زبان معاون وزیر خارج شد که وی به حضور خبرنگاران و ضبط سخنان خود وقوف داشت اما در ادامه نشست سخنان مسئولان حاضر کمی جنبه خصوصی به خود گرفت و از خبرنگاران درخواست شد که سخنان خصوصی را انتشار ندهند و خبرنگاران هم با وجود معطلی و دعوت شدن این درخواست را محترمانه پذیرفتند و بسیاری از سخنان مطرح شده را انتشار ندادند اما سخنان محرمانه مربوط به 40 دقیقه انتهای نشست 80 دقیقه‌ای بود و بحث 60 هزار نیروی حقوق بگیر در دقیقه 18 مطرح شد که با تایپ همزمان خبرنگار، چند دقیقه بعد از بیان آن منتشر شد.

انتشار خبر 60 هزار حقوق بگیری که در آموزش و پرورش شاغل نیستند واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی برانگیخت و 5 روز بعد، سید حسن حسینی مدیرکل امور اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران این سخنان را تکذیب کرد و گفت: «هیچ وقت در آموزش و پرورش این طور نیست که 60 هزار نفر داشته باشیم که ابلاغ نداشته باشند و بخواهیم حقوق به آنها بپردازیم و اصلا چنین چیزی امکان‌پذیر نیست».

امروز هم وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس با تکذیب این موضوع، گفت: «این موضوع را باید از خود این فرد بپرسید البته ممکن است در سازمان نیروی انسانی ما پِرت نیرویی وجود داشته باشد اما اینکه در بخش‌های اداری ده‌ها هزار نفر باشند که حقوق بگیرند و کاری را انجام ندهند بنده شدیداً این موضوع را تکذیب کرده و ادعای این فرد را رد می‌کنم؛ بروید از خود آن فرد سؤال کنید».

فارس

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد