سرویس: اقتصادی
کد خبر: 29289
|
20:19 - 1396/07/11
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

تبرئه نجومی بگیران و طرح استیضاح رئیس دیوان محاسبات + متن استیضاح

تبرئه نجومی بگیران و طرح استیضاح رئیس دیوان محاسبات + متن استیضاح
در پی تبرئه برخی متخلفان نجومی‌بگیر، طرح استیضاح رئیس دیوان محاسبات تقدیم کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شد.

گروه اقتصادی ایلام بیدار:: موضوع حقوق های نجومی که از دولت یازدهم کلید خورد بازتاب گسترده ای در سطح کشور و حتی شبکه ها و رسانه های خارجی داشت به طوریکه تا ماه ها مورد تحلیل و بررسی قرار می گرفت.

گستردگی این موضوع تا آنجا پیش رفت که مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت به حقوق های کلان اشاره و گفت: موضوع حقوق های نجومی، در واقع هجوم به ارزش ها است اما همه بدانند که این موضوع از استثناءها است و اکثر مدیران دستگاهها، انسانهای پاک‌دست هستند، اما همین تعداد کم نیز خیلی بد است و باید حتماً با آن برخورد شود.

در حالی که همه منتظر برخورد جدی با نجومی بگیران بودند اما در اقدامی غیرمنتظره دیوان محاسبات نجومی بگیران را تبرئه کرد.

این شرایط تا آنجا پیش رفت که نجومی بگیران در شکایتی به دیوان عدالت خواستار ارائه پول های خود شدند به طوری که پول آنها باید پس داده شود.

از آنجا که دیوان محاسبات به استناد اصل 54 و 55 قانون اساسی، یکی از دستگاه های نظارتی است که با توجه به جایگاه و قانون خود، صیانت از بیت المال را بر عهده دارد لذا وظیفه دیوان رسیدگی و حسابرسی از کلیه حساب های درآمد، هزینه، اموال و سایر فعالیت های دستگاه های اجرایی است که از بودجه کل کشور استفاده می کند لذا همین امر و حساسیت موضوع و تأکیدان مسئولان عالی رتبه نظام مبنی بر ورود جدی به این نتیجه تا حصول باعث شد تا موضوع توسط برخی نمایندگان مجلس بعد از اعلام تبرئه شدن در دستور کار قرار گیرد.

تقدیم طرح استیضاح رئیس دیوان محاسبات به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس 

در همین راستا "حسینعلی حاجی دلیگانی"، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از ارائه طرح استیضاح رئیس دیوان محاسبات به کمیسیون متبوعش در پی تبرئه برخی متخلفان نجومی‌بگیر توسط این دیوان خبر داد.

وی در این باره گفت: دیوان محاسبات در زمینه حقوق‌های نجومی به خوبی به وظیفه قانونی خود عمل نکرده و برخی افراد متخلف را تبرئه کرده است، عملکرد خلاف قانون رئیس و دادستان دیوان محاسبات مشهود است، به همین دلیل طرح استیضاح رئیس دیوان محاسبات را تقدیم کمیسیون برنامه و بودجه کردم.

باید منتظر ماند و دید ماجرای حقوق های نجومی تا کی ادامه خواهد داشت و آیا اخبار مرتبط با تبرئه توانسته دردی از درهای جامعه را کم کند؟!
تصاویر زیر مربوط به متن طرح استیضاح "عادل آذر"، مدیر ایلامی و رئیس دیوان محاسبات است.
 
 
حقوق های نجومی,تبرئه,عادل آذر,استان ایلام,ایلام بیدار
 
انتهای پیام/س
 
 
 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد