سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 29013
|
08:28 - 1396/06/29
نسخه چاپی

زنگ انشاء مسئولین ایلامی؛

می خواستید در آینده چه کاره شوید

می خواستید در آینده چه کاره شوید
با آمدن پاییز، بوی ماه مهر نیز از راه می رسد که مهمترین اتفاق آن بازگشایی مدارس برای آموزش و ورود به سطح تحصیلی بالاتر بوده و در کنار سایر همسالان سال تحصیلی جدید را جشن گرفته و خیابانها رنگ شور وشوق کودکانه به خود می گیرند.

گروه فرهنگ و هنر ایلام بیدار::تعطیلات تابستان روبه پایان است و پاییز و برگریزانش از راه می رسد.

با آمدن پاییز، بوی ماه مهر نیز از راه می رسد که  مهمترین اتفاق آن بازگشایی مدارس برای آموزش و ورود به سطح تحصیلی بالاتر بوده و در کنار سایر همسالان سال تحصیلی جدید را جشن گرفته و خیابانها رنگ شور وشوق کودکانه به خود می گیرند.

دبستان اما به عنوان مهمترین دوره در ترغیب و تشویق کودکان به یادگیری از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بهترین فرصت برای تعلیم و تربیت کودکان می باشد.

با شروع تحصیل و ورود به مدارس خواه یا نا خواه آرزوهایی در ذهن دانش آموزان متبادر می شود که هرکس می خواهد آینده خود را با شغلی متناسب با روحیه و اخلاق خود انتخاب کرده و در راستای رسیدن به این آرزو تمام تلاش خود را به کار بگیرد.

هرچند شاید در دوران بزرگسالی به شغل مورد نظر دوران کودکی خود دست پیدا نکنند اما به عنوان خاطره ای شیرین برای ایجاد انگیزه تحصیل تا پایان عمر در ذهن آدمی نقش می بندد.

احتمالا در زمان کودکی هر کدام از ما حداقل یکبار انشای کلاسیک"در آینده می خواهید چه کاره شوید"را نوشته ایم و به این سوال پاسخ های گوناگونی داده ایم؛ در همین راستا پایگاه خبری تحلیلیایلام بیداربه سراغ مسئولان ایلامی رفته تا آنها بگویند در دوران کودکی به این انشا چگونه پاسخ داده اند.

 

" حسین کلانتری"معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام ئر پاسخ به این سوال گفت:آن موقع آرزو داشتم خلبان شوم اما قسمت نشد که به این خواسته و آرزو برسم.

"سهیلا ملکشاهی" مدیر کل تامین اجتماعی استان ایلام آرزوی خود را در دوران مدرسه خلبانی و دکتری عنوان کرد.

"بهروز حیدری زادی"مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان ایلام بهترین آرزوی شغلی دوران کودکیش را خلبانی یادکرده و دلیل آنرا علاقه اش به همراهی بیشتر با مردم عنوان کرد.

"مهنازهمتی"مدیر کل استانداردایلام نیز مهندسی را بعنوان آرزوی دوران مدرسه اعلام کرد.

"وهاب پیرانی"مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: هیچوقت در فکر مسئولیت نبودم اما از کودکی به رشته پزشکی علاقه داشتم.

"علیرضا شیروی"مدیر کل صداو سیمای استان ایلام گفت: با توجه به اینکه زادگاهم کرمانشاه همواره با دفاع مقدس و جبهه سرو کار داشت لذا آرزو داشتم لباس مقدس پاسداری را برتن کنم.

"علیمحمد نیاکان"مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آرزوی دوران تحصیلم مهندسی عمران بود اما مهندس برق شدم.

"ضیاء رضایی"مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان ایلام نیز معلمی را به عنوان ارزوی دوران کودکی اعلام کرد و دلیل انتخاب خود را الگو بودن معلمان در دوران تحصیلش عناون کرد.

"آیت قیصر بیگی"مدیر کل بهزیستی استان ایلام نیز معلمی را به عنوان آرزوی دوران تحصیلس اعلام کرد.

"معروف بسطامی"فرماندار ایلام گفت: چون در زمان ما معلمی از جایگاه ویژه ای برخوردار بود من هم مثل بیشتر دوستانم آرزو داشتم معلم شوم.

"حسینعلی یاری"عضو شورای شهر ایلام گفت: با توجه به اتفاقاتی که در دوران کوودکیم رخ داد آرزو داشتم در لباس نظامی به مردم خدمت کنم.

"حسینعلی موسوی"فرماندار دهلران نیز آرزوی دوران تحصیلش را پزشکی عنوان کرد.

"عبدالحمید کرمی"رئیس خانه مطبوعات استان ایلام نیز روانشناسی را به عنوان آرزوی دوران کودکی خود اعلام کرد.

"سلمان رستمیان "مدیر کل بنیاد شهید استان ایلام گفت: دوران کودکی دوست داشتم خلبان شوم.

 

این بود انشاء مسئولان ایلامی.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد