سرویس: استان ایلام
کد خبر: 29006
|
07:17 - 1396/06/29
نسخه چاپی

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام:

احیای امر به معروف یکی از مهم‌ترین اهداف نهضت حسینی است

احیای امر به معروف یکی از مهم‌ترین اهداف نهضت حسینی است
فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین اهداف نهضت حسینی است.

به گزارشايلام بيدار، سردار سید صادق حسینی"، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام در گردهمایی هیا‌ت‌های مذهبی و هیات امنای مساجد شهرستان ایلام اظهار داشت: در آستانه ماه محرم و با هدف هماهنگی و آسیب شناسی مراسم‌های عزاداری گردهمایی هیات‌های مذهبی و هیات امنای مساجد شهرستان ایلام برگزار شد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: تبیین معارف اسلامی، توجه به ادعیه و تاکید بر برگزاری مراسم عزاداری در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها و ترویج سبک اسلامی و انجام تبلیغات محیطی از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود.

وی با اشاره به اینکه واقعه عاشورا برای اقامه ارزش‌های اسلامی بوده است ، ادامه داد: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین اهداف نهضت حسینی است.

حسینی برگزاری مراسم‌های عزاداری را زمینه‌ساز تربیت و رستگاری جامعه دانست و گفت: در این مراسم‌ها باید شور حسینی با شعور پیوند خورده تا پیام عاشورا به نسل جوان انتقال یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام نیز در این نشست با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای برگزاری عزاداری‌های ایام محرم گفت: تعداد ۹۰۰ هیات مذهبی خواهر و برادر با کمک امنای مساجد، کانون‌های فرهنگی، پایگاه های مقاومت مراسمات عزاداری دهه محرم را برگزار خواهند کرد.

محمد فتاحی افزود: با پیگیری‌های لازم تعداد ۱۴۰ نفر مبلغ دینی اعزامی از قم و تعداد ۲۲۰ نفر روحانی بومی سطح استان ایلام برنامه‌های تبلیغی سطح استان را برگزار خواهند کرد.

راضی ناصری‌فر معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیز بر ضرورت رعایت بهداشت در مساجد و تکایا برای حفظ سلامت عزاداران تاکید کرد و گفت: به نذوراتی که مردم توزیع می‌کنند خیلی باید توجه کنند، مخصوصا در زمینه موادی و ظروفی که استفاده می‌شود و نحوه طبخ آنها نیز ضرورت دارد که ما در این زمینه آمادگی داریم مشاوره لازم در این زمینه را انجام دهیم.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب