سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 28884
|
14:46 - 1396/06/22
نسخه چاپی

در اعتراض به جنایات علیه مسلمانان میانمار صورت گرفت؛

نامه مشترک رئیس و بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام به سازمان ملل

نامه مشترک رئیس و بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام به سازمان ملل
رئیس دانشگاه و بسیج دانشجویی دانشگاه، در نامه ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل، جنایات وحشیانه دولت میانمار و بوداییان افراطی علیه مسلمانان مظلوم را محکوم کردند.

به گزارش ایلام بیدار؛ محمد علی اکبری، رئیس دانشگاه ایلام و بسیج دانشجویی این مرکز آموزش عالی در نامه ای مشترک خطاب به دبیر کل سازمان ملل از بروز فجایع انسانی و نقض حقوق بشردر میانمار ابراز نگرانی کرده اند. متن فارسی این نامه که نسخه انگلیسی آن به سازمان ملل ارسال شده است به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
 
جناب آقای آنتونیو گوترش
دبیر کل محترم سازمان ملل متحد
با عرض سلام و وقت بخیر
لازم دانستیم نکاتی در خصوص  جنایات اخیر علیه مردم مسلمان روهینگیا در میانمار را خدمت جنابعالی متذکر شویم.
 
جناب آقای دبیر کل
 
 مسلمانان  میانمار  در چند سال گذشته  تحت ظلم وستم  وحشیانه و غیرانسانی دولت میانمار و بوداییان افراطی  قرارگرفته اند و روز به روز بر شدت این جنایت دهشتناک و ناجوانمردانه افزوده میشود.
به آتش کشیدن منازل و مساجد مسلمانان ، قتل و غارت مردم و تجاوز به زنان و دختران  مسلمان موجب برانگیخته شدن  خشم و نفرت مسلمانان و جریحه دار شدن احساسات آزادگان جهان فارغ ازدین، نژاد، رنگ و مذهب گردیده است.

تصاویر منتشر شده از سوزاندن کودکان و به خاک و خون کشیدن آنان وحشت انگیز و غیر قابل باور است.  در گزارشی به نقل از منابع محلی آمار کشته شدگان جنایت اخیر 800  نفر اعلام شده است و طبق گزارش آژانس پناهندگان خود سازمان ملل حدود 290 هزار نفر در دوهفته گذشته  از خشونت های دولت میانمار به  بنگلادش گریخته اند.

و باید گفت  گستردگی  جنایت سازماندهی شده علیه مسلمانان علی الخصوص  جنایت اخیر در میانمار  بی سابقه بوده است و این درحالی است که خبر آن از سوی کشورها و رسانه های  غربی بایکوت می شود و  چندان به آن پرداخته نمی شود.

رسانه هایی که گاهی  برای آزردگی خاطر یک حیوان  زمین و زمان را به هم میریزند ولی در برابر کشتار وحشیانه مسلمانان  خود را به تغافل زده اند و سکوت اختیار کرده اند و در عین حال از حقوق بشر و عواطف انسانی دم میزنند. 
 
جناب آقای آنتونیو گوترش
 
اگر به اعلامیه جهانی حقوق بشر نگاهی بیندازیم خواهیم دید که تقریبا هیچ یک از مواد اعلامیه در میانمار رعایت نمی شود . برای مثال در ماده سوم  اعلامیه جهانی حقوق بشر آمده است که : هرکس حق زندگی، آزادی و امنیت شخصی دارد، و در ماده پنجم آمده است که: هیچکس را نمی توان تحت شکنجه یا مجازات یا رفتاری قرارداد که ظالمانه و یا برخلاف انسانیت و شئون بشری و یا موهن است، و یا ماده پانزدهم که : هرکس حق دارد که دارای تابعیت باشد و هیچکس را نمی توان خودسرانه از تابعیت خود یا از حق تغییر تابعیت محروم کرد.
 به طور آشکار و مبرهن دیده می شود که اعلامیه جهانی حقوق بشر در میانمار توسط دولت و بوداییان افراطی به سخره گرفته شده است.
 
جناب آقای آنتونیو گوترش
 
 از جنابعالی استدعا داریم که با توجه  به اعلامیه جهانی حقوق بشر، باتوجه به وظایف و اختیاراتی که بر عهده دارید و همچنین باتوجه به ابزارهایی که به موجب  فصول پنجم ، ششم و هفتم منشور ملل متحد در اختیار  شورای امنیت سازمان ملل قرارداده شده است با تشکیل جلسه و  بررسی جنایات علیه مسلمانان ، به طور ویژه در مسئله کشتار وحشیانه مسلمانان میانمار ورود کرده و اقدامات قاطع  جهت برآورده شدن خواسته های زیر در دستور کار قرار داده شود.
 
1. فراهم شدن شرایط جهت رساندن امکانات اولیه زندگی به ساکنان روهینگیا و آوارگان2.تأمین امنیت جانی مسلمانان ساکن در روهینگیا .3 به رسمیت شناختن تابعیت مسلمانان روهینگیا توسط دولت4.احترام به حقوق مادی و معنوی و آزادی  مسلمانان همچون سایر  ادیان و مذاهب5.شناسایی و محاکمه عاملان  جنایات اخیر
 
6. فراهم آوردن شرایط لازم جهت بازگشت آوارگان به وطن خویش 7.بهبود وضعیت معیشت و شرایط کار در روهینگیا  
 
والسلام علی من التبع الهدی
 
با تشکر و سپاس فراوان
از جانب
_ ریاست دانشگاه ایلام
_ بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام

پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب