سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 28739
|
09:32 - 1396/06/13
نسخه چاپی

مشاور امور استان‌ها و نمایندگی‌های بعثه مقام معظم رهبری:

وهابیت علاقه‌ای به حضور ایرانیان در حج ندارد

وهابیت علاقه‌ای به حضور ایرانیان در حج ندارد
مشاور امور استان‌ها و نمایندگی‌های بعثه مقام معظم رهبری گفت: وهابیت علاقه‌ای به حضور ایرانیان در حج ندارد؛ اما شهدای مدافع حرم پیام انقلاب را به گوش جهانیان رساندند.

به گزارشايلام بيدار،حجت‌الاسلام‌والمسلمین "احمد زمانی "، مشاور امور استان‌ها و نمایندگی‌های بعثه مقام معظم رهبری  با اشاره به دو جایگاه مکه مکرمه و مدینه منوره بیان کرد: این دو سرزمین، حرم‌های امن الهی و مکان‌هایی است که خداوند بزرگ‌ترین مانور موحدان را در آنجا برپا می‌کند.

وی افزود: این تعبیری است که در قرآن در سوره‌های آل‌عمران و حج نیز به آن اشاره و از این‌رو، مقرر شده تا 52 کشور جهان بهترین مانور را در این مکان ‌ببینند.

مشاور امور استان‌ها و نمایندگی‌های بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه دیدن این مانور اخلاص، طهارت مال و جان می‌خواهد، ادامه داد: حج تنها عبادت و واجبی که در بردارنده کل مفاهیم اسلام است.

وی با بیان اینکه یقیناً سعودی‌ها در سال‌های قبل با مانع شدن برابر یمن، لبنان و سوریه و ... خود متضرر شده‌اند، اضافه کرد: امید است تلفیق شهدای حج اهل سنت و شیعه منجر به تثبیت حج تا ظهور امام عصر(عج) شود.

زمانی با بیان اینکه خانه کعبه چهار دیواره امنیتی دارد، افزود: عبور از این دیوارها و‌ طواف حجاج به سمت چپ بوده و چون قلب در سمت چپ بدن است، این امر چیزی جز نشان‌دهنده ارادت قلبی به صاحب این خانه ندارد.

مشاور امور استان‌ها و نمایندگی‌های بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اسامی متعدد مدینه منوره بیان کرد: هنگامی که پیامبر اکرم(ص) وارد مدینه منوره شدند، این مکان پنج نام بیشتر نداشت؛ اما بعد از 10 سال که از آن خارج شدند، سیره این بزرگوار منجر به تعبیر و تعریف بیش از 90 نام برای این مکان مقدس شد.

وی با اشاره به اسامی متعدد مدینه منوره بیان کرد: نام مدینه با تکیه بر 120 منبع معتبر ذکر شده است.

زمانی با اشاره به زیبایی‌های نخستین باب ورود مدینه اظهار داشت: مدینه باب‌های زیبایی دارد که قدم گذاشتن در جای‌جای آن شفاعت‌کننده است.

مشاور امور استان‌ها و نمایندگی‌های بعثه مقام معظم رهبری افزود: در هر جایی که ترس سراغ انسان بیاید، مدینه منوره رسول‌الله (ص) دست انسان را می‌گیرد.

زمانی ضمن قدردانی از زحمات کسانی که برای راه‌اندازی مجدد حج تلاش کردند، گفت: سازمان حج و عوامل مرتبط کاری قوی انجام دادند که جای تقدیر دارد.

وی به استقبال وزیر حج عربستان از مسؤولان ایرانی در فرودگاه اشاره کرد و افزود: آنان تمایل خود را برای ورود دوباره ایرانیان به این سرزمین اعلام کرده بودند و به علاقه قلبی ایرانیان نیز اشرافیت داشتند.

مشاور امور استان‌ها و نمایندگی‌های بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه وهابیت علاقه‌ای به حضور ما در این سرزمین ندارد، ادامه داد: خدمت آیت‌الله سیستانی عارض شدیم که باید ماند و اگر در را روی ما ببندند، از پنجره وارد می‌شویم.

زمانی خاطرنشان کرد: همه دست به دست هم دادند که این امر غیرممکن شود؛ اما وارثان خون شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم کاری کردند تا پیام انقلاب به گوش جهانیان رسانده شد.

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد