سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 28714
|
11:48 - 1396/06/12
نسخه چاپی

آیت الله مکارم شیرازی؛

«غدیر» بارزترین دلیل امامت است

«غدیر» بارزترین دلیل امامت است
قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: غدیر خم عید بسیار مهم و از بارزترین دلایل امامت است.

به گزارشايلام بيدار،آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی"، صبح یکشنبه در آغاز اولین درس خارج فقه سال تحصیلی جدید حوزه که در مسجد اعظم قم برگزار شد طی سخنانی با اشاره به در پیش بودن عید غدیر این روز را پایه ولایت دانست و تاکید کرد: باید به این روز اهمیت زیادی داده شود که تاکنون اینگونه نبوده است.

وی در ادامه به اعیاد مختلفی که در ماه ذی الحجه بود اشاره کرد و ابراز داشت: عید قربان که از اعیاد مهم اسلامی است و مناسبت دوم که ولادت امام علی النقی(ع) است و دیگری هم ۱۸ ذی الحجه، عید غدیر است.
این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به اینکه غالبا به روزهای عزاداری اهمیت میدهند ابراز داشت: این در حالی است که روز غدیر روز بسیار بزرگی است و همه اینها حول ولایت میچرخد.

در راهپیمایی عید غدیر شرکت میکنم
وی ادامه داد:  امسال عده ای بر اساس احساس مسئولیتی که کرده اند در روز عید غدیر راهپیمایی از حرم حضرت معصومه (س) تا جمکران را برنامه ریزی کرده اند و ان شاالله من هم در حد توان در این راهپیمایی شرکت میکنم.
آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه غدیر از بارزترین دلائل امامت است بیان کرد: این روز نباید فراموش شود و اهمیت به این روز باعث برکت برای کشور است و البته باید به دور از اهانت به مقدسات دیگران باشد.

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد