سرویس: استان ایلام
کد خبر: 28453
|
09:23 - 1396/05/31
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

مطالبه مردم استان ایلام از وزرا/ ضرورت تکمیل پروژه های نیمه تمام دولت یازدهم

مطالبه مردم استان ایلام از وزرا/ ضرورت تکمیل پروژه های نیمه تمام دولت یازدهم
باتوجه به اینکه استان ایلام از جمله استان های کم برخوردار محسوب می شود لذا انتظار مردم استان بر این است تا کابینه دوازدهم اهتمام ویژه و جدی به این استان داشته باشند.

گروه اقتصادی ایلام بیدار::کابینه دولت دوازدهم بعد از شناخت رئیس جمهور در انتخابات اردیبهشت ماه امسال و رأی اعتماد مجلس به وزرا کار خود را به طور رسمی و با تشکیل نخستین جلسه هیئت دولت کار خود را از سر گرفت.

جدای از بررسی انتخاب و کارنامه مدیریتی وزرا آنچه بیشتر این روزها ذهن ها را به خود جلب می کند انتظارات مردم در قبال شعارها و وعده ها است.

باتوجه به اینکه استان ایلام از جمله استان های کم برخوردار محسوب می شود لذا انتظار مردم استان بر این است تا کابینه دوازدهم اهتمام ویژه و جدی به این استان داشته باشند.

پروژه های زیادی در استان ایلام هستند که با توجه به وعده های مسئولان استان بنا بود تا پایان دولت یازدهم به بهره برداری کامل برسند و همین امر ضرورت توجه دولت و وزرا را به استان ایلام دوچندان کرده است.

استان ایلام خاطره خوبی از وزرای دولت یازدهم ندارد؛ شاید استان ایلام یکی از استان هایی بود که در زمان دولت یازدهم وزرا بیشترین سفر را به این استان داشته اند اما این سفرها هیچ دستاوردی برای استان نداشت.

خاطره های تلخ سفر برخی وزرا به ایلام هنوز که هنوز در برخی شبکه های اجتماعی استان و حتی بخش های مختلف خبری در سطح کشوری یاد می شود که از جمله آن می توان به توهین وزیر بهداشت به فرماندار بدره ایلام اشاره کرد.

زخم بی مرحم راه های ارتباطی استان ایلام 

یکی از مهمترین این دغدغه ها موضوع راه است که لازمه توسعه راه های ارتباطی استان ایلام را دوچندان می کند موضوع اربعین و حماسه آن است که از آن طریق خیل عظیمی از جمعیت کشور از طریق استان ایلام و مرز مهران ورانه عتبات عالیات می شوند و یا در حوزه صادرات نیز این استان مسیر عبور تردد تولیدات برای ارسال به کشور عراق است.

در واقع مدت مدیدی است که برخی قول ها در رابطه با توسعه راه های ارتباطی استان ایلام داده شده اما هنوز که هنوز این قول ها بر روی شانه های جاده های ایلام چپ کرده است.

همه به یاد داریم که در ابعین امسال بسیاری از مشکلات در حوزه راه بود آنجا که گره های ترافیکی سنگین زائران را تا ساعت ها در جاده های منتهی به استان و مرز مهران معطل کرد.

نمی شود هر ساله بگوییم مرز برای زائران باز است و زائران را برای تردد در این مسیر دعوت کنیم و کاری برای زیرساخت ها انجام نداد در واقع این دو لازم و مکمل یکدیگرند.

این در حالی بوده که سفرهای مختلفی از سوی مقامات کشوری به استان در خصوص رفع مشکلات راه اربعین صورت گرفته و علیرغم این سفرها اما تاکنون زیر ساخت ها در حوزه راه ره به جایی نبرده است و وعده ها همانگونه بر روی کاغذ مانده است.

تعطیلی دومین پروژه بزرگ کشاورزی استان ایلام

یکی از مهمترین این پروژه ها، پروژه ایستگاه پمپاژ دشت سیروان است که بعنوان دومین پروژه بزرگ کشاورزی استان ایلام است که به علت نبود اعتبار تعطیل شده است.

ین پروژه که یکی از مهمترین مطالبات اصلی مردم شهرستان سیروان است بعد از سال ها پیگیری کلنگ آن توسط مسئولان در سال 92 به زمین زده شد ولی در همان روزهای ابتدایی به علت کمبود اعتبار و ضعف پیمانکار وقت، عملیات اجرای آن یکسال به تعویق افتاد و تا اینکه در سال 93 عملیات ساخت آن شروع شد.

پروژه ایستگاه پمپاژ دشت سیروان که بایستی در یک بازه زمانی 24 ماهه به بهره برداری برسد ولی پس از حدود دو سال از شروع عملیات اجرایی آن، پیشرفت زیاد مناسبی ندارد و در ابتدای کار قرار دارد که مشکل اصلی آن نبود اعتبار کلان برای این پروژه بزرگ است.

اعتبارات این پروژه تا به این مرحله از پیشرفت فیزیکی، از محل اعتبارات شهرستانی تامین شده است ولی  برای بهره برداری فاز نخست این طرح 240 میلیارد ریال نیاز است که با این حساب و با توجه به اعتبارات کم شهرستان سیروان در خوشبینانه ترین حالت حداقل 5 سال دیگر این پروژه به اتمام نمی رسد.

داستان ایستگاه پمپاژ دشت سیروان و اعتباراتی که برای ساخت آن تخصیص داده می شود هر روز این پروژه بزرگ را از روند پیشرفت باز می دارد و متاسفانه مسئولان استانی به رغم وعده های فراوان در آغاز پروژه هم اکنون با اعتبار قطره ای آنهم از محل اعتبارات شهرستانی می خواهند این پروژه ساخته شود.

متاسفانه این مشکل تمام پروژه های عمرانی شهرستان سیروان است که طولانی می شوند و در زمان موعد ساخته نمی شوند که دلیل اصلی آن اعتبار قطره ای و ضعفهای مدیریتی است.

دی کلینیک شهرستان ملکشاهی نیمه کاره مانده است

شهرستان ملکشاهی فاقد مرکز بیمارستانی مجهز و رسمی است وتنها مرکز اورژانس این شهرستان نیز امکانات اساسی مانند سی تی اسکن و... ندارد و فعالیت پزشکان متخصص دراین مرکز هنوز درسطح محدود و چند روز درهفته صورت می پذیرد.

مراجعات تخصصی درمانی و دندانپزشکی ساکنان شهرستان ملکشاهی به مرکز استان صورت می گیرد و خدمات بهداشتی درمانی تکمیلی درخود شهرستان هنوز ارائه نمی شود.

طرح احداث دی کلینیک شهرستان در پنج طبقه شامل اورژانس، اتاق عمل و ساختمان اداری شبکه بهداشت از مصوبه های دولت در شهرستان ملکشاهی محسوب می شود تا با  ساخت این مرکز، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم شهرستان ملکشاهی بهتر از گذشته صورت بگیرد.

در جریان بازدید سال گذشته رئيس دانشگاه علوم پزشكي  و معاون عمراني استانداري از روند ساخت دی کلینیک شهرستان قرار بود این طرح تا پایان سال 94 به اتمام برسد،اما هنوز ساخت و ساز آن به کندی پیش می رود.

گرچه  احداث این مرکز درمانی از مصوبه های سفر استانی دولت بود ولی تکمیل شدن این پروژه به درازا انجامیده  و مردم شهرستان از این بابت گلایه مند می باشند.

قصه تکراری تونل قلاجه

یکی از مهمترین پروژه های استان در شهرستان ایوان تونل قلاجه که همانند سایر پروژه های ذکر شده در این گزارش کماکان به ماه های بعد از سال جدید ارجاع داده می شود

این شرایط تا آنجا پیش رفته که دولت از آن توانسته تبلیغات زیادی را برای خود به صدا درآورد اما با این وجود هنوز که هنوز این پروژه اسیر در وعده ها باقی مانده است.

نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که باید سفر وزرا و دولتمردان به استان ایلام بایستی براساس رفع نهایی مشکلات پروژه ای باشد و در غیر این صورت و تکرار سفرهای بی نتیجه دولت یازدهم ره به جایی نخواهد برد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب