سرویس: استان ایلام
کد خبر: 28417
|
09:28 - 1396/05/29
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

بی نام و نشانی ایلام در جاده های مواصلاتی به استان + تصاویر

بی نام و نشانی ایلام در جاده های مواصلاتی به استان + تصاویر
در مسیر منتهی به استان ایلام از طرف استان کرمانشاه نه تنها از دو استان باقی مانده یعنی از استان همدان بلکه از خروجی کرمانشاه به سمت استان ایلام تابلویی وجود ندارد.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::راه ها یکی از مهمترین موضوعات برای توسعه هر کشوری محسوب می شود و برای این منظور هر دولتی تلاش می کند تا کشور خود را از این مهم بهره مند کند.

راه ها بدون شک بعنوان یکی از دغدغه های مردم هر کشوری که خواستار بهسازی و توسعه و پیشرفت به نسبت موقعیت و مکان تلقی می شود.

برای این منظور کشورهایی که در مسیر توسعه قرار دارند به این مقوله نگاه جدی دارند تا از این طریق خود را درمقابل بسیاری موضوعات بیمه کنند.

در کشور ما نیز راه ها مورد توجه همه دولت ها بوده و برای آن اهیمت ویژه ای قائل بوده اند اما بایستی شرایط به گونه ای رقم بخورد تا استان هایی که به لحاظ راهی و ارتباطی کمتر برخوردار هستند بیشترین استفاده های لازم را ببرند.

اما از آنجا که استان ایلام بعنوان یکی از استان های مهم و غربی کشور به لحاظ موقعیت جغرافیایی خاص و همسایگی با کشور عراق مطرح است باید توجه به راه های ارتباطی این استان مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

مقوله راه های ارتباطی در استان ایلام همواره مورد غفلت دولت قرار گرفته و نسبت به آن به جرات می توان گفت در حوزه استحفاظی استان ایلام مورد بی مهری قرار گرفته است.

ایلام از دیرباز خاطره خوشی از راه های مواصلاتی به استان نداشته است و این موضوع امروزه به بدترین شکل ممکن در حال بروز دادن است؛ میزان مرگ و میر و معروف بودن برخی جاده های استان به جاده مرگ خود موید این ادعا است.

اما تمامی این شرایط در حالی است که حتی در مسیرهای منتهی به استان ایلام نیز این بی توجهی و تبعیض به وضوح دیده می شود؛ در مسیرهای ارتباطی به استان های دیگر با مشاهده تابلوهای مسیر در خواهیم یافت که در حین رسیدن به یک استان و به هنگام خروج از آن استان تابلوی دو استان دیگر و تعداد کیلومتر باقی مانده نمایان است.

این شرایط برای استان ایلام این گونه نیست و در مسیر منتهی به استان ایلام از طرف استان کرمانشاه نه تنها از دو استان باقی مانده یعنی از استان همدان بلکه از خروجی کرمانشاه به سمت استان ایلام تابلویی وجود ندارد بلکه از شهرستان بعدی این استان و در اسلام آباد تابلوی ایلام وجود دارد!

اگر چه در مسیر کمربندی استان کرمانشاه نام ایلام در یکی از تابلوها قید شده اما به گونه ای است در تابلو آنچنان که باید و شاید با ذکر مسافت باقی مانده قید نشده است.

با توجه به اینکه استان ایلام بعنوان دروازه عتبات عالیات در کشور شناخته می شود به خصوص در چند سال اخیر در موضوع حماسه بزرگ اربعین زائران از مرز مهران واقع در استان ایلام برای این اجتماع عظیم این مرز را انتخاب می کنند لذا نصب تابلوهای مرتبط با استان ایلام با مسافت های باقی مانده در دو استان منتهی به ایلام امری ضروری به نظر می رسد.

 

 

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب