سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 28405
|
12:38 - 1396/05/28
نسخه چاپی

گزارشی از حال و هوای ان جی ال 3100 گزارش می دهد؛

از استخدام نیروی غیر بومی تا بومی های سفارشی

از استخدام نیروی غیر بومی تا بومی های سفارشی
علی رغم دستور وزیر نفت و تلاش نماینده های ادوار گذشته و نماینده اکنون شهرستان دهلران در مجلس شورای اسلامی اما باز هم شایعاتی مبنی بر گزینش نیروهای سفارشی در این پروژه به گوش می رسد.
به گزارش ایلام بیدار به نقل از نسیم دهلران،همواره اخبار زیادی در خصوص به کارگیری نیروهای غیربومی در شرکت های بزرگ دهلران خصوصاً شرکت های وابسته به نفت به گوش می رسد و این روند باعث نگرانی های فراوانی در بین مردم این دیار شده است.
 
یکی از شرکت هایی که قرار است در آینده نزدیک آماده به کار شود و نیرو بگیرد شرکت ان جی ال 3100 است که اکنون برای ساخت آن نیز نیروی زیادی مشغول به کار است که آمار دقیقی از بومی و غیر بومی آن اطلاع رسانی نشده است.
 
علی رغم دستور وزیر نفت و تلاش نماینده های ادوار گذشته و نماینده اکنون شهرستان دهلران در مجلس شورای اسلامی اما باز هم شایعاتی مبنی بر گزینش نیروهای سفارشی در این پروژه به گوش می رسد و در فضای مجازی نیز اعتراضات مردمی در حال توزیع هستند.
 
برخی از نیروی غیربومی حرف می زنند و برخی از گزینش ۱۸ نفر بومی از بستگان یک نفر می نویسند، برخی می گویند که قرار است فقط  از یک گویش خاص استخدام کنند و برخی می گویند که پای مسئولان شهرستان در کار است.
 
راست و دروغ این اخبار در فضای مجازی بر عهده این پایگاه تحلیلی خبری نیست اما مگر می شود اتفاقی نیفتاده باشد این همه صدای اعتراض بلند شود؟
 
مگر می شود کسی به گزینش نرفته باشد و اسامی ۱۸ نفر از طایفه یا گویش خاصی به میان بیاید...؟ به راستی با وجود استقرار اداره کار در دهلران همین نیروهایی که در حال کار کردن در پروژه ان جی ال ۳۱۰۰ هستند چگونه به آنجا راه پیدا نمودند.
 
از استخدام نیروی غیر بومی تا بومی های سفارشی
 
پیش از این شنیده بودیم که گروهی متشکل از فرمانداری و اداره کار برای گرفتن نیرو در عملیات اجرایی پروژه ان جی ال ۳۱۰۰ تشکیل شده است اما این اتفاق اطلاع رسانی نشد و هر از چندگاهی می شنیدیم که برخی برای کار در ان جی ال ۳۱۰۰ دهلران به انتهای راهروی سمت چپ طبقه فوقانی فرمانداری می روند تا خودشان و یا فرزندانشان را مشغول کار کنند.
 
اشتغال جوانان دهلران مورد توجه جدی قرار نگرفته است

شادمهر کاظم زاده

بر اساس این گزارش؛ شادمهر کاظم زاده- نماینده مردم حوزه انتخابه شهرستان دهلران- در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: یکی از مهمترین اولویت هایی که در دستور کار قرار دارد اجرایی شدن ان جی ال ۳۱۰۰و پتروشیمی دهلران است.
 
وی افزود: بیش از ۹۰ درصد منابع نفت گاز غرب کشور در شهرستان دهلران قرار دارد ولی تاکنون مردم این شهرستان به خصوص جوانان آن در بحث اشتغال مورد توجه جدی قرار نگرفته اند.
 
نماینده مردم حوزه انتخابه شهرستان دهلران بیان داشت: دهلران از جمله شهرستان‌های مستعد در زمینه نفت و گاز است که در صورت استفاده بهینه از این منابع رونق و توسعه همه جانبه این منطقه اتفاق می‌افتد.
 
دیدار با مسئولان ارشد کشور برای تسریع در پروژه ان جی ال ۳۱۰۰
وی ابراز نمود:  پروژه ان جی ال ۳۱۰۰ دهلران با اعتباری بالغ بر۵۴۵ میلیون دلار از محل  صندوق توسعه ملی تصویب شد که  با تزریق این مبلغ عملیات آن اجرایی خواهد شد.
 
عضو کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برای سرعت بخشی در پرداخت تسهیلات این پروژه با جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، وزیر نفت، رئیس بانک مرکزی طی روزهای گذشته جلساتی داشته ام و در این راستا دستورات لازم اخذ شده است.
 
وی ابراز نمود: پروژه ان جی ال ۳۱۰۰ دهلران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا با راه‌اندازی آن خوراک پتروشیمی دهلران تامین می‌شود و به فعلیت رسیدن این دو پروژه می‌تواند تحول خوبی در این شهرستان و به ویژه در موضوع اشتغال ایجاد کند.
 
جلوی نیروی غیر بومی گرفته می شود
نماینده حوزه انتخابیه دهلران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: استفاده از نیروهای بومی در این پروژه ها از مواردی بسیار مهمی است که در این راستا نیز پیگیری های انجام شده است.
 
از استخدام نیروی غیر بومی تا بومی های سفارشی
 
عضو کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص شایعات به کار گیری افراد غیر بومی ودخالت نهادهای نظارتی در پروژه ان جی ال ۳۱۰۰دهلران گفت: به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اجازه نخواهم داد افراد غیر مسئول قصد دخالت در جذب نیرو داشته باشند و اگر اقدامی در این خصوص در دستور کار آنها باشد قطعاً از طریق مجاری قانونی و نظارتی مجلس شورای اسلامی و اصل ۹۰موضوع را پیگیری خواهم کرد و برای مطالبه حقوق تک تک مردم حوزه انتخابیه کوتاهی نخواهم کرد.
 
 نماینده حوزه انتخابیه شهرستان دهلران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار داریم صندوق بازنشستگی وزارت نفت به عنوان سرمایه‌گذار این پروژه از منابعی که از جاهای دیگر در اختیار دارد تا تخصیص اعتبارات مربوط به این پروژه استفاده کنند تا روند کار ان جی ال ۳۱۰۰ دهلران نیز شتاب بیشتری گیرد.
 
کاظم زاده افزود: با آغاز فعالیت ان جی ال ۳۱۰۰ دهلران، پتروشیمی و نیروگاه ۵۰۰مگاواتی برق حلقه و زنجیره توسعه منطقه به خصوص بحث اشتغال زایی را در پی دارد.
 
وی بیان داشت: با شروع به کار این پروژه ها بیش از سه هزار نفر ازجوانان جویای کار منطقه مشغول خواهند شد.
 
پروژه ان جی ال ۳۱۰۰ دهلران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا با راه‌اندازی آن خوراک پتروشیمی دهلران تأمین می‌شود و به فعلیت رسیدن این دو پروژه می‌تواند تحول خوبی در این شهرستان و به ویژه در موضوع اشتغال ایجاد کند اما به شرط آنکه هم نیروی غیر بومی جایگزین بومی نشود و هم در به کارگیری افراد درصد بیشتری سفارشی و از یک قشر خاص نباشند.
 
انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب