سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 28228
|
08:18 - 1396/05/21
نسخه چاپی

بزرگ‌ترین عبادت در عصر غیبت

بزرگ‌ترین عبادت در عصر غیبت
محمدرضا کربلایی اظهار کرد: همچنین براساس فرموده پیامبر اکرم (ص) برترین عبادت ها، انتظار فرج است از این رو افرادی که به معنای واقعی منتظر ظهور امام دوازدهم (عج) هستند، بالاترین عبادت‌ها را انجام می‌دهند.

به گزارشايلام بيدار، محمدرضا کربلایی کارشناس علوم قرآنیگفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های انتظار برای ظهور آقا امام زمان (عج)، ایجاد امیدواری در انسان است به گونه‌ای که فرد منتظر برای ادامه فعالیت‌های خود در زندگی بیش از پیش انرژی پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: اعتقاد به موضوع مهم و ارزشمند مهدویت و حضرت مهدی (عج)، شمع امید را در دل‌ها زنده نگاه می‌دارد چرا که انسان‌های منتظر و امیدوار به یک پایان روشن چشم می‌دوزند و می‌دانند که فرا رسیدن چنین سرانجام نیکویی برای مومنان حتمی است.
این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: بسیاری از مومنان در حالی انتظار ظهور امام زمان (عج) را می‌کشند که امام دوازدهم (عج) همواره در عصر غیبت برای منتظران دعا می‌کنند و همواره به یاد آن‌ها هستند. ایشان در یکی از سخنانشان درباره این دعا‌ها که در کتاب بحار الانوار آمده، فرموده‌اند: " ما هرگز در رعایت احوال شما کوتاهى نمى‏‌کنیم و شما را از یاد نمى‌‏بریم».
وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: همچنین براساس فرموده پیامبر اکرم (ص) برترین عبادت ها، انتظار فرج است از این رو افرادی که به معنای واقعی منتظر ظهور امام دوازدهم (عج) هستند، بالاترین عبادت‌ها را انجام می‌دهند.
کربلایی توضیح داد: فردی که به معنای واقعی انتظار ظهور امام دوازدهم (عج) را می‌کشد، تمامی رفتار‌ها و فعالیت‌های خود را در جهت انتظار شکل می‌دهد همان گونه که وقتی شخصی انتظار ورود میهمانی عزیز را می‌کشد، تلاش خود را به کار می‌گیرد تا منزل را جهت میزبانی از میهمان خود به آراسته‌ترین شکل ممکن درآورد و در عین حال، برای پذیرایی از او هرچه را که در توان دارد، در طبق اخلاص می‌گذارد و نزد میهمان خود می‌آورد.
وی یادآور شد: در زمان غیبت حضرت قائم (عج) با انجام فعالیت‌هایی مانند نیکی کردن در حق پدر و مادر، حضور درمسجد مقدس جمکران و خواندن دعا‌هایی مانند دعای توسل، دعای ندبه و دعای فرج می‌توانیم همواره ارادت خود را به آن حضرت نشان دهیم و در عین حال ارتباط خود را با ایشان حفظ کنیم.
این کارشناس علوم قرآنی خاطرنشان کرد: اگر فردی که به معنای واقعی انتظار ظهور امام دوازدهم (عج) را می‌کشد و از ویژگی‌های یک منتظر واقعی برخوردار است، در زمان غیبت و پیش از ظهور آقا امام زمان (عج) از دنیا برود، در زمره افرادی قرار می‌گیرد که پس از ظهور حضرت حجت (عج) زنده و تحت فرمان او در راه خدا جهاد مى‏‌کنند.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد