سرویس: استان ایلام
کد خبر: 28208
|
09:31 - 1396/05/19
نسخه چاپی

حاشیه نگاری ایلام بیدار از مراسم روز خبرنگار؛

وقتی صندلی مسئولان از تریبون آزاد خبرنگاران خالی شد/ استقبال سرد خبرنگاران شهرستانی

وقتی صندلی مسئولان از تریبون آزاد خبرنگاران خالی شد/ استقبال سرد خبرنگاران شهرستانی
مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در استان ایلام عصر روز چهارشنبه در محل مجتمع فرهنگی هنری ارشاد ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرنگارایلام بیدار، مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در استان ایلام عصر روز چهارشنبه در محل مجتمع فرهنگی هنری ارشاد ایلام برگزار شد؛ این مراسم با حاشیه هایی همراه بود که با هم در زیر می خوانیم.

*بازار احوالپرسی پیش از شروع مراسم همچون سایر برنامه های مربوط به این روز در سال های گذشته داغ بود.

*پیش از شروع مراسم، در اقدامی مناسب از طرف اداره کل استاندارد استان ایلام خبرنگاران به کمپین حمایت از کالای استاندارد داخلی پیوستند.

*مراسم با نیم ساعت تأخیر شروع شد.

*استاندار ایلام به همراه معاون اقتصادی و اسماعیل رستمی، مشاور ارشد خود در مراسم روز خبرنگار حاضر شد.

*فرماندار سیروان، فرماندار ملکشاهی، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، رئیس دانشگاه ایلام، مدیر کل ثبت احوال استان و جمعی از شورای اسلامی شهر ایلام در این مراسم حضور داشتند.

*باتوجه به شرکت و حضور همیشه معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام در مراسم مربوط به روز خبرنگار در سال های گذشته، غیبت وی در این مراسم نمایان بود.

*استاندار ایلام در سخنانی گفت: شرمنده همکاران مطبوعاتی و رسانه ای هستیم چرا که در این مدت نتوانستیم برای آنها کاری کنیم و امید است که در دوره جدید و در دولت دوزادهم این مشکل برطرف شود.

*استاندار ایلام بعد از ایراد سخنان خود مراسم روز خبرنگار را به همراه مشاور ارشد خود ترک کرد.

*بعد از ترک مراسم روز خبرنگار توسط استاندار، فرماندار ملکشاهی هم مراسم را ترک کرد.

*شعری که توسط شاعر ایلامی در ابتدای مراسم در وصف کار خبرنگاری خوانده شد با استقبال گرم خبرنگاران همراه شده بود.

*قسمت پایانی برنامه که به تریبون آزاد خبرنگاران تعلق گرفته بود با اعتراض آنان مواجه شده بود به طوری که هیچ کدام از مسئولان و معاونین استاندار تا پایان در این مراسم نماندند تا درد دل های خبرنگاران را گوش دهند.

*"ابراهیم محمدی"، عضو و نائب رئیس سابق خانه مطبوعات در تریبون آزاد، ضمن انتقاد از ترک مراسم از سوی مسئولان، از وعده سفر کربلا به خبرنگاران که مسئولان استان در مراسم روز خبرنگار سال گذشته قول آن را داده بودند و آن را اجرایی نکردند، ابراز گلایه کرد.

*یکی دیگر از اعضای سابق خانه مطبوعات در سخنانی به انتقاد از یکی از معاونین استاندار پرداخت که همین امر باعث ایجاد تنش در مراسم روز خبرنگار شد و در هیمن راستا مدیر کل روابط عمومی استانداری ایلام نیز به این سخنان وی واکنش نشان داد؛ سپس مجری برنامه خواست تا برای شنیدن صحبت های خبرنگاران آستانه تحمل خود را بالا ببرند و اینکه صعه صدر داشته باشند.

* "امین محمدی"، از روزنامه نگاران ایلامی نیز در بخش تریبون آزاد که بیشتر خواست با زبان محلی صحبت کند، در سخنانی از شکایت های استانداری ایلام بر علیه مطبوعات گله کرد و خواستار رفع این مشکل از سوی مسئولان امر شد و همچنین از هیئت منصفه مطبوعات خواست تا در این راستا بیشتر اهالی مطبوعات و رسانه را درک کنند.

*"سیاوش دارابی"، از دیگر اهالی رسانه استان نیز در سخنانی ضمن انتقاد از رویه مسئولان استان در قبال مطبوعات، خواستار اجرایی شدن قانون شفافیت اطلاعات در استان ایلام شد و در این خصوص گفت: در استان ایلام در خصوص این موضوع به صورت جزیره ای عمل می شود.

*خبرنگارانی که در پشت تریبون آزاد قرار گرفته بودند به نوعی همه نسبت به شکایت مسئولان از مطبوعات و رسانه ها گلایه کردند به طوری که در همان روز یکی از اهالی رسانه با شکایت یکی از مسئولان با قرار وثیقه آزاد شده بود.

*کمبود وقت برای تریبون آزاد خبرنگاران باعث دلخوری آنان نیز شده بود به طوریکه زمان تریبون آزاد با سانس سینما تقارن یافته بود و همین امر بیشتر باعث ناراحتی خبرنگاران شد.

*عدم شرکت خبرنگاران شهرستانی در مراسم روز خبرنگار از دیگر حاشیه ها بود به طوریکه نسبت به سال های گذشته مراسم امسال با استقبال سرد آنان همراه شد. تنها حضور منسجم خبرنگاران شهرستان چردوال به چشم می آمد.

*یکی از حاشیه های زیبای مراسم امسال روز خبرنگار تقدیر از تعداد زیادی از پیشکسوتان عرصه مطبوعات و رسانه بود به طوریکه تعداد 10 نفر تجلیل شدند.

*مراسم روز خبرنگار با صرف شام اهالی رسانه و مطبوعات پایان یافت.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب