سرویس: استان ایلام
کد خبر: 28202
|
23:39 - 1396/05/18
نسخه چاپی

استاندار ایلام در مراسم روز خبرنگار تأکید کرد؛

لزوم بهره گیری از ظرفیت رسانه و مطبوعات در توسعه استان

لزوم بهره گیری از ظرفیت رسانه و مطبوعات در توسعه استان
استاندار ایلام بر لزوم بهره گیری از ظرفیت رسانه و مطبوعات در توسعه استان تأکید کرد.

به گزارشايلام بيدار، "محمدرضا مروارید"، استاندار ایلام در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان ایلام اظهار کرد: امسال تقدیر مناسبی از خبرنگاران استان شده است و ارسال پیام های این رویداد پرمحتوا ارزشمند بود و جایگاه والای خبرنگاران در این پیام ها تبیین گردید.

وی افزود: رسانه بعنوان رکن چهارم توانسته تاثیرگذاری نقش و جایگاه خود را در جهان نشان بدهد.
استاندار ایلام یادآور شد: آنچنان که شایسته است هنوز به این رکن چهارم و مهم جامعه نگریسته نشده است و خود خبرنگاران و مطبوعات توانسته اند نقش و تاثیرگذاریشان را در جامعه بعنوان یک نقش انکار ناپذیر تبیین و نهادینه کنند.
مروارید تاکید کرد: در تاریخ 100 سال گذشته و بویژه هشت سال دفاع مقدس خبرنگاران هم رزم و حتی جلوتر از رزمندگان توانستد ایثارگری و رشادت های رزمندگان را در دفاع مقدس نشان بدهند.
وی اضافه کرد: در جنگ ویتنام و سوریه با انتشار یک عکس تاثیرگذار در دنیا و انتقال مرارت های جنگ نقش و تاثیرگذاری خبرنگاران تبلور یافت و جهانیان با دیدن این عکس ها در جریان آلام و رنج های جنگ دیدگان قرار گرفتند و این اثرگذاری خبرنگاران بود.
استاندار ایلام ادامه داد: خبرنگاران بسیاری در ایران اسلامی شهید راه اطلاع رسانی شده اند و در جنگ مزار شریف خبرنگار شهید شدند و نشان داد که جمهوری اسلامی برای خبرنگاران ارزش قائل است.
مروارید گفت: خانه مطبوعات و انجمن های صنفی زیادی در کشور تشکیل شده که اولاترین صنف در جامعه صنف خبرنگاران است و دولت یازدهم تمام امورات این صنف ها را به خودشان واگذار کرده است.
وی اظهار کرد: آزادی های مدنی به خبرنگاران با وجود تمام سلایق های سیاسی و در چارچوب سیاست های جمهوری اسلامی در دولت یازدهم داده شده است و در حال حاضر با سیاست فرهنگی دولت یک جو مناسب و خوبی در فضای جامعه حکم فرماست. 
استاندار ایلام افزود: فضای مجازی به کمک مطبوعات آمده است و در حال حاضر تعامل و ارتباط خوبی در تمام حوزه های رسانه ای وجود دارد.
مروارید یادآور شد: در قرآن بر رسالت خبری تاکید شده و تزکیه، آگاهی سازی و بالا بردن دانایی مورد تاکید قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: در مطبوعات کوتاهی هایی داشته ایم و علیرغم این کوتاهی مطبوعات و رسانه های دیداری و شنیداری به کمک توسعه و رشد استان آمده اند و بنده به عنوان نماینده دولت از همه راضی هستم و امیدوارم در دولت دوازدهم بتوانیم این همکاری را در جهت ارتقای استان بیشتر و بهتر انجام دهیم.
مروارید اضافه کرد: باید از ظرفیت مطبوعات و رسانه ها برای توسعه کشور و استان بهره ببریم و خیلی از ظرفیت ها و پتانسیل های ایلام هنوز ناشناخته است و با همکاری خبرنگاران و رسانه ها امیدواریم بتوانیم آن را به بالفعل تبدیل و بشناسانیم.
رئیس خانه مطبوعات استان ایلام نیز در این آئین گفت: خون شهید صارمی نیت پلید طالبان را بر ملا کرد و این شهید گرانقدر پیش قراول راه اطلاع رسانی و خبررسانی بود.
عبدالحمید کرمی افزود: خانه مطبوعات استان متعلق به همه اصحاب رسانه و خبرنگاران با سلایق سیاسی متفاوت است.
وی یادآور شد: ششمین مجمع خانه مطبوعات در استان ایلام با مشارکت بالای خبرنگاران برگزار شد که در کشور رتبه دوم را در این زمینه کسب کرد.
وی تاکید کرد: آموزش محوری رسالت اصلی خانه مطبوعات در ایلام است و مطالبه گری وظیفه اصلی خبرنگاران در راستای رسالت خطیر خبری و اطلاع رسانی است.
17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرنا بدست گروه متحجر طالبان در مزار شریف افغانستان در سالنامه رسمی کشور بعنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد