سرویس: جهاد و مقاومت
کد خبر: 28010
|
08:03 - 1396/05/10
نسخه چاپی

با ایجاد اشتغال برای 12 نفر صورت گرفت؛

تحقق اقتصاد مقاومتی با تولید کیف و کوله پشتی

تحقق اقتصاد مقاومتی با تولید کیف و کوله پشتی
جوانان آبدانانی با ایجاد شتغال برای 12 نفر اقتصاد مقاومتی با تولید کیف و کوله پشتی تحقق بخشید.

به گزارشايلام بيدار به نقل از  آبدانان خبر؛ كارآفريني به معناي خلاقيت در كار و ايجاد فرصت هاي جديد اقتصادي و توليدي و خلق ارزش جديد با خطرپذيري در منابع مالي، از عوامل رشد و شكوفايي اقتصادي است، زيرا كارآفريني در يك جامعه و اقتصاد به معناي پويايي و بالندگي است.

 
امروزه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و مقاومتی كردن اقتصاد كشور و همچنين مقابله با تحريم های اقتصادی عليه جمهوری اسلامی ايران، بسياری از مردم كشور به فعاليت و توليد در عرصه های اقتصاد مقاومتی روی آورده اند..
به سراغ وحید چاوران که تنها  تولید کننده کوله پشتی و کیف  در شهرستان می باشد رفته ایم و حکایت این فعالیت را از زبان وی جویا شدیم.
 
کارتان را از کی و با چه هدفی آغاز کردید؟
بنده حدود 6 ماه پیش با هدف ایجاد اشتغال و توسعه فرهنگ مشاغل خانگی و خودکفایی شهرستان در زمینه کیف، کوله پشتی کارم  را آغاز کردم.
انگیزه شما از انتخاب این شغل چه بود؟
از آنجایی علاقه زیادی به هنر به ویژه در زمینه کارهای نو و جدید داشتم باعث شد با این حرفه آشنا شوم و ازطرفی به علت وضیعت بیکاری جامعه آبدانان و نداشتن درآمد خوب   به سراغ این شغل رفتم  تا بتوانم در اشتغالزایی چند خانوار نقش داشته باشم.
 
میزان سرمایه اولیه و تسهیلات دریافتی شما از صندوق کارآفرینی چه میزان بوده؟
25میلیون وام 4درصد از صندوق کار آفرینی دریافت کردم که بخاطر بدهی 6میلیون بانک مرجع برداشت کرده و تا دریافت کلی وام بعد ار کسورات 8میلیون نصیب من شد که صرف خرید مواد اولیه و اجاره خانه آن هم در دورترین قسمت شهر آبدانان با اجاره ای بالا شد.
مواد اولیه خود را از کجا تامین می کنید؟
مواد اولیه برای تولید را از تهران سفارش می دهم از آنجاییکه تولید این کوله پشتی ها وکیف فقط در 4 استان و شهرستان کشور ایجاد می شود وقتی که یک چرخ یا وسیله ای کوچکی از چرخ های دوخت خراب می شود بای حتما به تهران بروم چون سوزن این چرخ ها در مرکز استان یافت نمی شود.
چه محصولاتی تولید می کنید و تولیدات خود را معمولا کجا به فروش می رسانید؟
در کارگاه انواع کیف های زنانه، دانشجویی، اداری وکوله پشتی  ... در سایزهای مختلف و ... با توجه به نوع سفارش که به ما داده می شود  تولید می کنیم. معمولا تولیدات خود را در سطح استان و شهرستان به فروش می رسانیم و بعضی از محصولات را سفارشی از سایر استان می گیریم و در سراسر کشور از جمله تهران و یاسوج و... عرصه می کنیم.
در این کار برای چند نفر اشتغالزایی ایجاد شده است؟
من در این کارگاه تولیدی  با 4 چرخ که توسط یکی از دوستان به من قرض داده شده است فعالیت می کنم  و  از آنجاییکه استقبال زنان آموزش دیده  شهرستان بسیار خوب است در حال حاضر 12 نفر از کل شهرستان در حال فعالیت هستند تا وقتی مهارت کافی ایجاد کردند وبتوانیم در هر بخش و شهر آبدانان یک کارگاه تولیدی یجاد کنین و در رفع بیکاری و ایجاد اشتغال زنان نقش موثری داشته باشیم
تا چه حدی مسئولان شما را حمایت کرده اند؟
به جزء صندوق کارآفرینی که تسهیلات 25 میلیونی که دریافت کرده ام  سایر مسئولین تاکنون هیچ حمایتی نشده ایم. مسئولان برای تولید و اشتغال بیشتر باید کارگاه ها و واحدهای تولیدی را حمایت کنند چرا که اینگونه کارگاه ها علاوه بر تولید زمینه اشتغال بسیاری از جوانان را فراهم کنند ولی متاسفانه تا به امروز هیچ حمایتی از سوی مسئولان ندیدیم و تنها بر تکیه بر توان مادی، ایده ها و راهکارهای خود توانسته ام به این جا برسم و فعالیت کنم.
 
چه مشکلاتی در کارتان دارید و مشکلات شما چگونه قابل حل هستند؟
مهمترین و عمده ترین مشکل ما نداشتن سرمایه کافی، نقدینگی کم  است.چون تعداد دستگاه های چرخی که من استفاده می کنم بسیار قدیمی و نسبت به کسانیکه مراجعه می کنند کم هستد و در صورت استفاده از دستگاههای خیاطی جدید  میزان تولیدمان را به  3 برابر افزایش و نیروهای بیشتری را استخدام کنیم
 
خواسته شما از مردم و مسئولان چیست؟
با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تکیه به اقتصاد داخلی و حمایت از تولیدکنندگان انتظار داریم مسئولان حمایت جدی از ما بنمایند که بتوانیم امنیت شغلی بیشتری داشته باشیم و فعالیت اقتصادی خود را بیش از پیش رونق بخشیم، از وقتی که این تولیدی را راه اندازی کرده ام هیچکدام از مسئولان مرتبط با موضوع از ما حمایت نکرده اند، امیدوارم مسئولان جدی تر و بیشتر به تولید در سطح شهرستان و استان توجه نمایند. مردم هم می‌توانند کیف‌، کوله پشتی  و انواع محصولات خود را از ما یا سایر تولیدکنندگان این حرفه در استان تهیه کنند و مسئولان نیز می‌توانند برای دادن هدیه به کارمندان خود از تولیدات ما استفاده کنند، همچنین اولیاء و دانش‌آموزان می‌توانند به منظور حمایت از یک اشتغال بومی نیازهای خود را با محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب از تولیدی ما تهیه کنند
 







 

انتهای پیام/الف

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد