سرویس: استان ایلام
کد خبر: 27684
|
08:02 - 1396/04/28
نسخه چاپی

شهردار ایلام خبر داد؛

تولید برق از زباله های ایلام در آینده نزدیک/ باز شدن گره ترافیکی با اجرای پروژه های جدید

تولید برق از زباله های ایلام در آینده نزدیک/ باز شدن گره ترافیکی با اجرای پروژه های جدید
شهردار ایلام گفت: کارخانه بازیافت ایلام در زمینی به مساحت 10 هکتار کلید خورده و با راه اندازی آن 9 مگابایت برق نیز تولید خواهد شد.

به گزارشايلام بيدار به نقل از ایلام پویا، "منت محمدی "شهردار ایلام با تشریح برنامه های و پروژه های آتی در شهر ، گفت: پروژهای قابل توجهی در شهر ایلام در دست اقدام است که از جمله این پروژها  میتوان به باغ گلها اشاره کرد.

محمدی اظهار کرد: این پروژه در زمینی به مساحت 5هکتار از طریق منابع طبیعی در چغاسبز به شهرداری تحویل داده خواهد شد و این امر در راستای اقتصاد مقاومتی و ایجاد فرصت اشتغال برای افراد بومی خواهد بود.
وی افزود: درحال حاضر عمده بازار گل ایلام از  استان های کرج محلات خوزستان  تامین می شود که با وجود باغ گلها در ایلام  میتوان علاوه بر کاهش هزینه های رفت و آمد، تولید گل های تزئینی در استان راه اندازی و کار صادرات به استان و کشورهای متقاضی را انجام داد و همچنین مکان تفریحی مناسبی در شهر ایجاد می شود.
محمدی در خصوص موضوع زباله های تولیدی شهر ایلام گفت: 250 تا300 تن زباله در شهر ایلام تولید می شود که در منطقه "هره دراز" انباشته می شود و به خاک، نخاله و نیروی انسانی و تجهیزات مکانیکی قابل توجهی برای  پوشش این میزان زباله نیاز است.
شهردار ایلام تاکید کرد:  در همین راستا کار، کارخانه بازیافت ایلام در زمینی به مساحت  10 هکتار کلید خورده و سه شرکت خصوصی برای این امر آمادگی خود  را اعلام کردند.
محمدی در خصوص لزوم احداث کارخانه بازیافت گفت: با راه اندازی کارخانه بازیافت، باعث حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی آب های زیر زمینی و...می شود.
وی درخصوص بستر سازی برای این مهم گفت: کار دسترسی آب، برق وگاز انجام شده است.کار جدول کشی خیابانها و  کارخانه زباله سوز باهزینه  250میلیارد با  شیوه نامه هایی مشابه اصفهان و تبریز تنظیم شده است که این شیوه نامه تحویل اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان نماینده مردم داده شده که پس از تصویب شورای شهر و احداث آن سبب ایجاد اشتغال و تولید 9مگا بایت برق می شود.
محمدی گفت:  وظایف شهرداری در این راه تحقق این هدف تهیه زمین، راه دسترسی ، تهیه آب و برق  و سرانجام فروش برق آماده به وزارت نیرو است.
وی درخصوص پارک بلوط در ایلام اظهار کرد: پارک تفریحی بلوط به عنوان شاخص استان ایلام با تلاش مسئولین و دو پیمانکار شهرداری درحال آماده سازی است.
 محمدی افزود: در حال حاضر میزان فضای سبز اختصاص داده شده به ایلام شصت وسه  هکتار است که پروژه پارک بلوط 60 هکتار زمین بخود اختصاص  داده است.
شهردار ایلام گفت: ساخت سرویس بهداشتی، آلاچیق و احداث کلانتری، یک ناحیه آتشنشانی و احداث یک ناحیه شهرداری جزو برنامه های درحال انجام است.
محمدی افزود: جدول کشی، نصب صندلی و کار آسفالت درحال انجام است و با همکاری منابع طبیعی محیط زیست استانداری پارک درحال پیشرفت است.
محمدی در خصوص ایجاد پل رو گذر-زیر گذر  24متری به ولی عصر گفت:کارگذر 24 متری به  آیت الله حیدری با اعتبار 8 میلیارد برآورد شده است که کارهای آزمایش مکانیک خاک برآورد و نقشه انجام شده و در صورت اجرای این طرح  کار  گره ترافیکی شهر آزاد خواهد شد.
شهردار ایلام بیان کرد: مدت زمان لازم برای ساخت این پل 18ماه پیش بینی شده است که درمیان پیمانکاران  بومی و غیر بومی سرعت عمل و دقت ملاک همکاری با شهرداری است که مدت زمان 18ماه آماده شود.
 وی همچنین تاکید کرد: زیرگذر میدان کشوری در نقطه حساس و جزو برنامه های آتی شهر داری است.
شهردار ایلام درخصوص میزان اعتبارات درایلام گفت: از نظر اعتبارات باید مشکلات را برطرف کرد؛ ایلام در مقایسه با کرمانشاه که 800هزار نفر جمعیت دارد اعتباری بالغ بر600 میلیارد و ایلام با 200 هزار نفر بودجه ایی از 48 میلیارد بیشتر اعتبار نداشته است و اعتبار لازم 150 میلیارد پیش بینی می شود تا بتوان شاهد پیشرفت قابل توجهی دراین زمینه باشیم.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب