سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 27241
|
07:16 - 1396/04/07
نسخه چاپی

بیش از 50 دهلرانی در شرکت نفت بیکار شدند؛

طلای سیاه در قلک دیگران / دست مسئولان کوتاه و دیوار بلند است

طلای سیاه در قلک دیگران / دست مسئولان کوتاه و دیوار بلند است
بیش از 50 جوان بیکار شده که در نفت دهلران مشغول بودند در انتظار اقدام مسئولان شهرستان و استان برای بازگشت به کار هستند.

به گزارشايلام بيدار به نقل از نسیم دهلران،موضوع استخدام بومی در شرکت های نفتی دهلران یکی از چالش هایی است که همواره جوانان این مرز و بوم با آن دست و پنجه نرم می کنند و تا کنون با وجود قول های مکرر مسئولین و نمایندگان ادوار گذشته و حال حاضر، اما مردم، این امنیت استخدام بومی را لمس نکرده اند.

اگر چرخی در شرکت نفت چشمه خوش دهلران بزنید حتماً بیشترین افرادی که به چشمتان می خورد ساکنان شهرستان دهلران هستند و آن به دلیل این است که بیش از 90 درصد بومی های شاغل در این شرکت نیروهای حراستی، رانندگان، خدماتی و... هستند و فقط تعداد انگشت شماری در سمت های تخصصی به کارگیری شده اند.
بارها و بارها در این رسانه از ناعدالتی های استخدامی در شرکت نفت دهلران گزارش تهیه شده و منتشر کرده ایم و برخی مواقع که دست مسئولان استانی نیز پای کار بوده با اطلاع رسانی از آمدن تعداد فراوانی نیرو غیر بومی به شرکت نفت جلوگیری شده است.
یکی از دلایل استخدام جوانان دهلرانی در قسمت حراست شرکت نفت وجود یک دهلرانی به عنوان مسئول حراست کل شرکت نفت چشمه خوش بود که از حق و حقوق دهلرانی ها در حد توان خود دفاع می کرد.
محمد اکبری سالیان سال در این سمت به مردم مرزدار دهلران خدمت نمود و توانست جوانان زیادی را به حراست شرکت نفت وارد نماید.
متأسفانه اکبری نزدیک یک ماهی است که از دهلران انتقال و به مرکز استان رفته است که پس از این انتقال مبارزه علیه نیروی های حراستی دهلرانی آغاز و در حال قلع و قمع آن ها هستند.
بر اساس این گزارش؛ در مدت کوتاهی و بر اساس برنامه ریزی جدید حراست شرکت نفت بیش از 50 نفر از نیروهای موردی و جایگزینی حراست خانه نشین شده اند.
تعداد زیادی از این نیروهای جوان طی تماس تلفنی با خبرنگار ما خواستار رسیدگی این مشکل شده اند که شاید مسئولان چاره اندیشی کنند.
اکثر آن ها با پشتوانه حقوق شرکت نفت خانواده تشکیل داده اند و به امید این حقوق هرچند ناچیز وام گرفته اند.
یکی از سؤال هایی که در دهلران هرچه به دنبال پاسخ آن گشته ایم موفق نشده ایم، این است که چرا وقتی مشکلی برای دهلرانی ها در شرکت نفت می آید دیوار نفت برای مسئولان شهرستان و استان بسیار بلند می شود؟
چرا شرکت نفت در دهلران که روزانه هزاران هزار بشکه استخراج می کند اما نه عوارضی می دهد و نه کار چشمگیری از آن آید دهلران می شود؟
این جوانان خانه نشین شده اکنون به آمار جوانان بیکار دیگر دهلران اضافه شده اند و آمار بیکاری را بالا برده اند، پس در آینده باید از افزایش بیکاری در دهلران سخن گفت و نه کاهش، این در حالی است که امسال به نام تولید و اشتغال نامگذاری شده و باید افزایش اشتغال در کشور داشته باشیم ولی گویا برای این مهم در دهلران تدابیری اتخاذ نشده است.
شایعات زیادی در خصوص اینکه چرا مسئولان نمی توانند آنگونه که باید حق دهلران را از شرکت نفت بگیرند در فضای مجازی در حال انتشار است از جمله اینکه در پارکینگ خودرو فرمانداری این شهرستان آثار به جا مانده از نفت وجود دارد و شاید نمک آن به قدری زیاد باشد که نتوانند نمکدان بشکنند.
امید است که مسئولان با تدابیر لازم و حل مشکلات نیروهای حراستی بر این شایعات پایان دهند.
 
انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب