سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 26672
|
22:50 - 1396/02/29
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

تنش انتخاباتی در دانشگاه ایلام/ حکایت دانشجویانی که پشت درهای بسته ماندند

تنش انتخاباتی در دانشگاه ایلام/ حکایت دانشجویانی که پشت درهای بسته ماندند
عصر امروز تعدادی از دانشجویان دانشگاه ایلام به عدم رأی گیری از آنها با تجمع پشت درب محل اخذ رأی اعتراض خود را نشان دادند.

گروه حوزه و دانشگاه ايلام بيدار:: حجم بالای دانشجویان خوابگاهی در دانشگاه های  ایلام و علوم پزشکی ستاد انتخابات ایلام را بر آن داشت جهت تسهیل در امر رأی گیری در این دو نقطه یک صندوق سیار پیش بینی نماید.

اما این صندوق در اواخر عصر امروز بدلیل مسائل و مشکلات پیش آمده تنش هایی را در دانشگاه ایجاد نمود که با اعتراض برخی دانشجویان و اشخاصی که در این صندوق برای اخذ رأی حضور یافته بودند همراه بود.

یکی از این افراد در تماس با خبرنگار ايلام بيدار از عدم پذیرش وی و اخذ رأی به بهانه اینکه نامبرده دانشجو نبوده و این صندوق مختص دانشگاه می باشد سر، باز زده و نامبرده نتواسته مراحل رأی گیری را به انجام برساند.

پیگیری های خبرنگار ما از مبادی ذیربط اعم از دفتر نظارت بر انتخابات در خصوص اختصاصی بودن این صندوق نشان می داد که هر شخصی که برای انجام رأی گیری در این صندوق حاضر شود باید مراحل بصورت کامل برا وی انجام گیرد.

اما این پایان ماجرا نبوده و خبرنگار ايلام بيدار با حضور در محل صندوق اخذ رأی این موضوع را پیگیری نمود.

با حضور در محل دانشگاه با حجم زیادی از دانشجویان خوابگاهی پسر و دختر و افراد شخصی در پشت درب سالن اخذ رأی مواجه شدیم.

این افراد در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار مدعی بودند که مسئولان برگزاری انتخابات از انجام مراحل رأی گیری برای آنها خودداری می کنند.

این افراد در تجمع مقابل درب سالن نسبت به این روند معرتض بوده اما گوش شنوایی برای پاسخگویی به آنها وجود نداشت.

نماینده فرماندار در صندوق : افراد معترض به دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کنند

غضنفری نماینده فرماندار در صندوق سیار دانشگاه ایلام اظهار کرد: با توجه به اینکه از صبح این صندوق در محل دانشگاه حضور داشته لذا باید جهت اخذ رأی با توجه به دستورالعمل در دانشگاه علوم پزشکی نیز مستقر و نسبت به جمع اوری آراء اقدام شود.

وی ادامه داد: افراد معترض می توانند جهت اخذ رأی به دانشگاه علوم پزشکی مراجعه نمایند.

این اظهارات نماینده فرماندار در حالی صورت می گرفت که تعدادی از این معترضین دانشجویان خوابگاهی دختر بودند که باید سر ساعت معین در محل خوابگاه حضور داشته باشند.

فرماندار ایلام : دانشگاه برای دانشجویان مایل به اخذ رأی سرویس بگذارد

معروف بسطامی فرماندار ایلام در گفتگو با ايلام بيدار گفت: این صندوق سیار بوده و باید در هر دو دانشگاه علوم پزشکی و ایلام نسبت به اخذ رأی اقدام کند.

وی ادامه داد: افراد معترض و دانشجویانی که موفق به ثبت رأی نشده اند می توانند به دانشگاه علوم پزشکی مراجه کنند و دانشگاه می تواند برای آنها سرویس لازم را تدارک ببیند.

فرماندار ایلام تصریح کرد: عوامل اجرایی همچنینی می توانند جهت تسهیل در امر رأی گیری معترضین ، پس از اخذ رأی افراد در علوم پزشکی مجدد به دانشگاه ایلام مراجعه و سایر افراد اخذ رأی نمایند.

لزوم اخذ رأی تا آخرین نفر

این صحبت ها در حالی انجام گرفته که طبق قانون انتخابات باید تمامی افراد که در محوطه تعریف شده صندوق حضور داشته نسبت به اخذ رأی از انها اقدام شود تا کسی بدون ثبت رأی بیرون نرفته باشد.

معترضین در این صندوق تنها یک جواب مثبت و یا حتی منفی مبنی بر رأی گیری از مسئولان امر انتخابات می خواستند که متأسفانه افراد ذیربط حاضر به صحبت با آنها نبوده و بعضا افرادی از آنها با تندی با معترضین برخورد کردند.

می طلبد مسئولان امر بخصوص زحمتکشان نیروی انتظامی بعنوان تأمین کننده امنیت، تذکرات و توجیهات لازم را با نیروهای خود داشته تا از چنین مسائلی جلوگیری بعمل آید. 

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد