سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26662
|
14:03 - 1396/02/29
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام در خطبه های نماز جمعه:

ولایت پذیری مهم‌ترین شاخص فرد اصلح برای ریاست جمهوری است

ولایت پذیری مهم‌ترین شاخص فرد اصلح برای ریاست جمهوری است
امام جمعه ایلام گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فرد اصلح انقلابی بودن و انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن در دوران صدارت پست ریاست جمهوری است.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام و المسلمین "محمدنقی لطفی"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: اساسی‌ترین مساله در نظام اسلامی و سیاست راهبردی امام و رهبری مبارزه با حاکمیت‌های زورگویانه و اقتدار طلب دنیاست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: اصولا پیام انقلاب اسلامی به تمام مستضعفان و محرومان و آزادی خواهان و ملت‌های دربند نظام‌های ظالم و دیکتاتور قیام علیه نظام سلطه و استکبار جهانی و رهائی از سلطه ظالمانه آنهاست، همان طوریکه فلسفه بعثت غدیر و عاشورا مبارزه با مظاهر کفر و شرک و نفاق بوده است، فلسفه نهضت امام و ملت ایران که نسخه‌ای از انقلاب بعثت و قیام خونین عاشورا است مبارزه با نماد استکبار رژیم آمریکا و صهیونیسم بین‌المللی و حاکمیت‌‌های نامشروع و فاسد در منطقه و جهان است و علت توطئه‌های گوناگون آمریکا و رژیم‌های وابسته همانند رژیم کودک کش آل سعود در 39 سال گذشته این است که انقلاب اسلامی نوید رهائی را در دل‌های میلیون‌ها انسان دربند و اسیر روشن و آزادی آنها را تضمین کرد.

* استیصال آمریکا در مقابل جبهه مقاومت مصداق بارز مبارزه با نظام سلطه است

وی ادامه داد: استیصال آمریکا و رژیم آل سعود در مقابل جبهه مقاومت و حزب الله لبنان مصداق بارز مبارزه انقلاب اسلامی با نظام سلطه است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: هر روزی که سپری می‌شود علائم شکست و ناتوانی و ناکامی رژیم آمریکا و غاصبان قدس شریف رژیم صهیونستی و رژیم فاسد و جنایتکار آل سعود در رویاروئی با انقلاب اسلامی در منطقه به چشم می‌خورد، پیروزی‌های ارتش سوریه و مقاومت مظلومانه مردم بی‌دفاع یمن و قیام شکوهمند مردم مظلوم بحرین و شکست سنگین و تاریخی تکفیری‌های داعش در عملیات آزادسازی موصل همه اینها از دستاوردهای سیاست راهبردی رهبری در سیاست خارجی و تحقق شعار صدور انقلاب شکوهمند اسلامی است.

* فرهنگ پویای شهادت طلبی عامل اساسی در آزادسازی خرمشهر بود

وی ادامه داد: فرهنگ پویای شهادت طلبی عامل اساسی در آزادسازی خرمشهر بود و امروز همان فرهنگ ایثار و شهادت عامل بازدارندگی دشمن در تهاجم نظامی است.

امام جمعه ایلام گفت: روحیه شهادت طلبی و ایثارگری ملت ایران خرمشهر را آزاد کرد امروز هم سایه جنگ را از کشور دور کرد نه برجام و مذاکرات هسته‌ای، سوم خرداد ماه آزادسازی افتخار آمیز خرمشهر روز مقاومت و ایثار و پیروزی بر ملت شجاع مبارک باشد.

لطفی تصریح کرد: فتح خرمشهر در عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس در سال 1361 پیروزی نهائی ایران و شکست خفت بار رژیم صدام را رقم زد، این پیروزی همان طوریکه برای امام و امت غرورآفرین و شیرین بود به مراتب برای صدام و رژیم بعث ناگوار و سم مهلک بود، از فرمانده تیپ 48 ارتش عراق سوال شد چطور شد در خرمشهر شکست خوردید او یکی از بسیجیان را نشان داد و گفت این بسیجی از یک بمب خطرناک تر است این از هیچ چیز نمی‌ترسد.

امام جمعه ایلام گفت: حسین کامل مجید داماد فراری صدام می‌گوید در واپسین روزهای فتح خرمشهر صدام شبانه روز گریه می‌کرد و پزشکان مرتب به او قرص مسکن تجویز می‌کردند او در حالی که شراب می‌نوشید می‌گفت به خدا سوگند تمام این فرماندهان ترسو را خواهم کشت.

وی ادامه داد: صدام  طی یک نمایش تبلیغاتی از افسران خود تجلیل کرد اما نتوانست عصبانیت خود را کتمان کند و با نثار آب دهان و لنگه کفش خود از آنان تشکر کرد.

* انتخابات مظهر حضور حماسی و شورانگیز ملت ایران است

خطیب جمعه ایلام به برپایی انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: انتخابات مظهر حضور حماسی و شورانگیز ملت ایران و بزرگترین همایش سیاسی و ملی و انقلابی صحنه‌های انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: حضور گسترده و مشارکت بالای مردم در این انتخابات در زمانی که دشمنان قسم خورده با تمام توان در پی ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند تکلیف الهی اسلامی و انقلابی هر فرد ایرانی است مشارکت و حضور در صحنه و انتخاب اصلح وصیت امام و توصیه رهبر معظم انقلاب است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: شرکت در انتخابات اوج تجلی مردم سالاری دینی و اعتماد بالای مردم به نظام جمهوری اسلامی است.

* ولایت پذیری مهم‌ترین شاخص فرد اصلح برای مسوولیت ریاست جمهوری است

لطفی با بیان اینکه انتخابات مظهر حضور حماسی و شورانگیز ملت ایران است، تصریح کرد: ولایت پذیری مهم‌ترین شاخص فرد اصلح برای مسوولیت ریاست جمهوری است.

امام جمعه ایلام گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فرد اصلح انقلابی بودن و انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن در دوران صدارت پست ریاست جمهوری است، ویژگی دیگر رئیس جمهور مبارزه مستمر با مفاسد اقتصادی، رانت خواری و اصلاح نظام فاسد و بیمار اداری است، رئیس جمهور باید با مدیریت جهادی و روحیه انقلابی از ترس و قهر و تهدید استکبار و دشمن دلش خالی نشود و شجاع و نترس باشد.

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد