سرویس: اقتصادی
کد خبر: 26484
|
08:14 - 1396/02/18
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

حوادث تلخ کارگری؛ از معدن یورت گلستان تا مرگ سه کارگر ایلامی

حوادث تلخ کارگری؛ از معدن یورت گلستان تا مرگ سه کارگر ایلامی
حوادث تلخ کارگری این روزها بعد از اعتراض کارگران در روز جهانی کار و کارگر و حادثه تلخ معدن یورت گلستان، با مرگ سه کارگر ایلامی همراه شد.

به گزارشايلام بيدار، در طی چند روز اخیر و همزمان با آغاز هفته کار وئ کارگر شاهد اخبار و حوادثی تلخ در این حوزه در استان ایلام بودیم.

در همین راستا و در حین هفته کارو کارگر شاهد مرگ تعداد دو تن از کارگران زحمتکش در ایلام بودیم.

این دو نفر در پی حادثه برق گرفتگی در حین فعالیت ساختمانی جان خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش و در اولین حادثه  کارگر ایلامی در حین انجام کار ساختمانی دچار برق گرفتگی شدید شد.

در این حادثه تلخ که در شهرستان مهران رخ داد، کارگر ایلامی به شدت مجروح و قسمت زیادی از بدن وی دچار سوختگی ش.

شدت برق گرفتگی به حدی بوده که کارگر ایلامی را از طبقه های بالای این ساختمان به پایین پرتاب کرد و باعث مرگ وی شد.
در حادثه مشابه دیگر در شهر ایلام نیز شاهد حادثه برق گرفتگی و مرگ یکی دیگر از این کارگران بودیم که به علت برق گرفتگی همچون حادثه اول احساسات و افکار عمومی را جریحه دار کرد.

این در حالیست که در چند روز اخیر شاهد حوادث ناگوار و تلخ دیگری از جمله ریزش آوار یک منزل مسکونی  به دلیل عدم اجرای مسائل ایمنی و اخذ مجوز از سوی کارفرمابودیم که در این حادثه کارگر دیگری در حین کار جان خود را از دست داد.

این حوادث و درکنار آن حادثه تلخ ریزش معدن زغال سنگ یورت در آزادشهر استان گلستان که باعث مرگ تعداد زیادی از کارگران زحمتکش کشور شد نیز باعث رنجش خاطر مردم ایران زمین شد.

در کنار این مسئله در روز جهانی کار و کارگر و در مراسمی که با حضور ریاست جمهور در مرکز کشور برگزار شد کارگران با سر دادن شعار هایی از جمله عزا "عزاست امروز روز عزاست امروز زندگی کارگر روی هواست امروز"،  اعتراض خود را نسبت به وضعیت معیشت و حقوق خود در دولت یازدهم نشان دادند. که متاسفانه با برخورد زشت مجری برنامه مبنی بر خرد کردن دهان کارگران زحمتکش همراه شد.

شبیه به چنین حوادث تلخی در کشور به امری مرسوم تبدیل شده و کارگران بعنوان قشر ضعیف جامعه هر ازچندگاهی مورد بی مهری وسئولان قرار گرفته و علی رغم قربانی شدن دهها تن از این قشر در حادثه های مختلف از جمله معدن یورت و سه کارگر ایلامی در حین انجام عمل کارگری شاهذ بی توجهی مسئولان امر و بخصوص رییس دولت یازدهم به این قضیه هستیم.

این در حالیست که کارگران با مشکلات عدیده ای از جمله نبود بیمه کارگری دست و پنجه نرم کرده و  امنیت و اقتصاد خانواده های داغدار آنان در استان ایلام با چالش جدی مواجه شود.

انتهای پیام/ الف

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد