سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26212
|
12:11 - 1396/02/01
نسخه چاپی

قالیباف در ایلام:

اداره کشور به دست افراد بی تحرک و بی انگیزه است/ مشکلات اقتصادی با روش قجری و پشت میزنشینی حل نمی شود/ مظلومیت ایلام بخاطر "سوءمدیریت" است

اداره کشور به دست افراد بی تحرک و بی انگیزه است/ مشکلات اقتصادی با روش قجری و پشت میزنشینی حل نمی شود/ مظلومیت ایلام بخاطر "سوءمدیریت" است
قالیباف گفت: بیشترین حجم ریالی بانک ها در اختیار 400 نفر است.

به گزارشايلام بيدار، "محمدباقر قالیباف" در یادواره شهدای حرم استان ایلام در محل مسجد جامع شهر ایلام گفت: حضور در استان ایلام را برای خود یک نعمت می دانم چرا که زیباترین سال های دوران دفاع مقدس و به یادماندنی ترین ها را در این استان داشته ام و بعد از گذشت حدود سی از آن دوران اما تاکنون یک لحظه ایلام و مناطق جنگی از خوزستان تا شمالغرب و خوزستان را از یاد نبرده ام.

وی اظهار کرد: یکی از ویژگی های خاص مردم ایلام در دوران دفاع مقدس این بود که نه تنها در ان دوران شهر و استان خود را رها نکردند بلکه علیرغم اینکه خود جنگ زده بودند اما یگان تشکیل دادند و جنگیدند و ان دوران را به سختی در زیر چادرها گذراندند.

قالیباف افزود: در واقع مردم ایلام باری بر دوش دولت نبود هیچ بلکه قانع از این مردم تاکنون ندیده ام که حتی در سطح کشور مهمانوازی این مردم زبانزد است.

وی ادامه داد: اما در روزهایی که این استان در مقابل تهاجم دشمن سرسختانه ایستادگی کرده و جان و مال خود را وقف نظام و انقلاب کردند امروزه نیازمند توجه ویژه هستند.

قالیباف بیان کرد: محرومیت و مظلومیت ایلام به خاطر نبود امکانات نیست بلکه بخاطر سوء مدیریت و ساختارهای غلط اداری است.

یادگار هشت سال دفاع مقدس اضافه کرد: ما همانگونه که توانستیم تجهیزات نظامی را مردمی کنیم و به توفیقاتی در این زمینه نائل شویم اما متاسفانه موضوع اقتصاد که اکنون به مهمترین بحران کشور تبدیل شده را نتوانستیم مردمی کنیم.

وی اشاره کرد: نیجه این کار یعنی مردمی نکردن اقتصاد باعث ان شده تا فقرا فقیرتر و اغنیا ثروتمندتر شوند؛ این موضوع باعث شده تا مشکلات اقتصادی به حوزه اجتماعی کشیده شود و امروزه شاهد افزایش بیکاری، طلاق و اعتیاد و ناامیدی در جامعه هستیم.

قالیباف با بیان اینکه نبود مدیرتی صحیح باعث ایجاد چنین مشکلاتی شده تصریح کرد: استان ایلام دارای استعدادهای خوبی در حوزه ترانزیت کالا، صادرات، منابع طبیعی و بخصوص نفت و گاز است که از این ظرفیت ها به خوبی استافده نشده است.

یادگار هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه بیشترین حجم ریالی دریافتی بانکی در اختیار 400 نفر است، تأکید کرد: امروه 96 درصد کشور از ظرفیت های اقتصادی کشور محروم هستند و تنها چهار درصد کشور از مزایای ظرفیت های اقتصادی استفاده می کنند؛ و بانک ها در ارائه تسهیلات نیز تنها در اختیار قاچاقچیان و این چهار درصد هستند در حالی که پول موجود بانک ها مال مردم است و باید در اختیار تولیدگران و مردم قرار بگیرد در صورتی که اینگونه نیست و جوانان برای دریافت وام ازدواج باید پروسه های دردسرساز را بگذرانند.

وی با انتقاد از مدیریت کنونی مسئولان ارشد کشور گفت: روشی که در این راستا پیگیری می شود مربوط به نسل دومی ها است و طبیعی است که نمی توان با این روش از روش های نوین و هوشمند برای مدیریت اقتصاد کشور و اصلاح ساختارها استفاده کرد.

قالیباف با اشاره به بی تحرکی و بی انگیزگی در اداره کشور تأکید کرد: نمی توان با روشهای قجری همچون در اتاق دستورالعمل صادر کردن و پشت میز نشینی مشکل اقتصاد را حل کرد و به طور مثال احداث یک راه ساده دیگر نیاز به چندسال ندارد چه برسد به راه آهن ایلام که دیگر نسلی شده است.

 

انتهای پیام/س

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد