سرویس: سیاسی
کد خبر: 24260
|
20:02 - 1395/09/21
نسخه چاپی

اظهارات صریح امام جمعه ایلام:

نتیجه سه سال مذاکره و یکسال برجام، تحریم شد/ چرخ زندگی مردم در این سه سال نچرخید/ دانشمندان هسته ای در دولت یازدهم با بی احترامی اخراج شدند

نتیجه سه سال مذاکره و یکسال برجام، تحریم شد/ چرخ زندگی مردم در این سه سال نچرخید/ دانشمندان هسته ای در دولت یازدهم با بی احترامی اخراج شدند
امام جمعه ایلام گفت: تحریم های 10 ساله تیز خلاص به توافق هسته ای بود.

به گزارش خبرنگار سیاسیایلام بیدار، حجت الاسلام و المسلمین "محمدنقی لطفی"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام امروز در همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی با اشاره به موضوع برجام گفت: دشمن در برجام با لبخند و چهره صلح طلبانه وارد میدان شد اما اکنون مشاهده می کنیم خساراتی که در دوران اوباما به وجود آمده بسیار بدتر از پوش پسر بوده و خساراتی که از برجام متوجه کشور شده جبران ناپذیر است.

لطفی اظهار کرد: درواقع کسی با مذاکره مخالفتی ندارد، چنانچه حضرت علی (ع) در نامه ای به مالک اشتر اعلام می کنند که اگر دشمن درخواست صلح و مذاکره کرد را بپذیر اما مراقب ترفند دشمن باش؛ اما باید مذاکره ای باشد تا منافع ملی کشور در آن لحاظ شود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به دوران اصلاحات و گفتگوی آنها مبنی بر گفتگوی تمدن ها، افزود: اصلاحات و در رأس آنها آن شخصی که جزء سران فتنه است، دم از گفتگوی تمدن ها می زد در حالی که به جنگ تمدن ها تبدیل شد و بوش، جنگ افغانستان را به راه انداخت و این نتیجه گفتگوی تمدن ها در زمان اصلاحات بود.

این روحانی ادامه داد: در آن زمان برای برقراری روابط با کشورهای عمدتا امریکایی و به تدریج با امریکا مذاکره شد اما جواب ان همه رفت و آمد و گفتگو، آنان را جسورتر کرد و ایران را به محور شرارت تلقی کردند.

امام جمعه ایلام بیان کرد:باز در بیانیه "سعدآباد" در زمان اصلاحات فعالیت های هسته ای ما تعلیق شد و این در حالی بود که طرف مقابل به یکی از وعده های خود عمل نکرده بودد و آن را زیر پا گذاشتند؛ اما بعد از فرمان رهبری برای رفع تعلیق برنامه های هسته ای غنی سازی ما از دو درصد به 20 درصد رسید.

لطفی عنوان کرد: اما در دولت یازدهم نیز این رویکرد منتها در قالب شعار اعتدال خود را نشان داد و باب مذاکره با امریکا باز شد و آقایان فکر می کردند که دشمن بدون حربه به میدان مذاکره آمده است، اگر چه کسی مخالف مذاکره با امریکا نبود اما باید نسبت به حیله های آنان در طول مذاکرات پیش بینی های لازم صورت می گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد:سه سال وقت دولت معطوف به توافق و یک سال نیز معطوف به برجام شدو اینکه گفته می شود تحریم ها کشور را به زانو درآورده است این حرف درستی نیست و غلط است.

این روحانی با بیان اینکه زحمات تیم مذاکره کننده در طول این مدت قابل تقدیر است نیز گفت: باید دید در این مدت بعد از برجام نه تنها گشایشی صورت نگرفت بلکه در عمل چیزی دیگری را مشاهده می کنیم، در واقع در این مدت علیرغم صحبت های قبل از برجام تحریم ها برداشته نشد هیچ، بلکه ماحصل 180 هیئتی که رفت و آمد کردند منجر به انعقاد و قرارداد نشد اگر چه تفاهم نامه و یا صحبت برای اجرای کار بوده اما آن چیزی که به انعقاد ختم شد وجود نداشت و اگر کسی سراغی دارد به ما نیز نشان بدهد.

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: در حقیقتدر این مدت سه سال از بسیاری از مسائل و کارها غافل شدیمو به یاد دارم در سال اول شروع به کار دولت تدبیر و امید جلسه ای با حضور اعضای دولت، نمایندگان رهبری در استان ها، صاحب نظران و مسئولان در رابطه با موضوع اقتصاد مقاومتی برگزار و رهبری در این جلسه تا دو ساعت نسبت به بررسی و ارائه راهکارها برای مقابله با تحریم ها ارائه کردند و تمام صاحب نظران و فعالان اقتصادی تنها راه برون رفت از وضعیت را اجرای سیاست های رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی تلقی کردند.

لطفی تصریح کرد: بنا نداریم در این میان کسی را متهم کنیم اما در این مدت سیاست های اقتصاد مقاومتی آنگونه که مدنظر رهبر معظم انقلاب باشد، عملیاتی نشد اگر چه ممکن است در بخش هایی شده باشد امادر این مدت در حالی شعارهایی در مورد برجام از جمله افتاب تابان و فتح الفتوح داده شد که تحریم ها برداشته نشد.

نماینده ولی فقیه در استان اشاره کرد:اخیرا نیز مجلس سنای امریکا در اقدامی تحریم های 10 سال علیه ایران را تمدید کرد تا تیر خلاصی بر پیکره برجام و توافق هسته ای وارد کند، اگر از همان سال اول هم سیاست های اقتصاد مقاومتی را دنبال می کردیم و هم دولت مذاکره را ادامه می داد، امریکا در این برهه اقدام به چنین عملی نمی زد.

این روحانی اذعان کرد: در این مدت نه تنها اقتصاد مردم نچرخید بلکه رکود سنگینی کشور را فرا گرفت و تأسیسات هسته ای ما تعطیل شدند و دستاوردهای ما در برجام به از دست رفته ها تبدیل شد و به نوعی به دست آوردن هیچ و از دست رفتن الاماشاالله.

امام جمعه ایلام در ادامه با انتقاد از اینکه گفته می شوددر جریان برجام با رهبری مشورت شده نیز گفت: اینکه گفته می شود در مراحل برجام با رهبری مشورت های لازم شده، حرف بی اساس و غیرقابل قبولی است، از این منظر که وقتی برجام برای امضا به مسئولان نظام ابلاغ شد رهبری شروط 9 گانه ای را لحاظ کردند در حالی که این خطوط قرمز رعایت نشد هیچ، بلکه مسائل و مشکلاتی به وجود آمد و دانشمندان هسته ای را با بی احترامی بیرون کرده و از کار بیکار شدند.

لطفی با بیان اینکه متأسفانه در طول مدت مذاکره، ادبیات تیم مذاکره کننده بر این بود که باید توافق انجام بگیرد، افزود: در داخل کشور عده ای هستند که اعلام می کنند ما در برابر امریکا ضعیف هستیم؛ این چه منطقی است که انها می گویند در حالی که با منطق امام خمینی (ره) سازگاری ندارد و باید به این افراد گفت لااقل دم از امام (ره) نزنید.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه امریکا زمین گیر شده است افزود: برخی اعلام می کنند که برجام سایه جنگ را از کشور دور کرد در حالی که سایه جنگ را امثال شهید "تهرانی مقدم ها" از کشور دور کردند و برجام بی فرجام برای کشور گشایشی نداشت.

این روحانی عنوان کرد: اقتصاد مبتنی بر دلار جوابگو و کارآمد نیست و چرخ تولید و رونق کشور تنها با اقتصاد مقاومتی، تفکر و مدیریت جهادی جوانان و ایده های خلاق مردم این سرزمین می چرخد.

نان جبهه اصلاحات از بزرگ کردن دشمن است

امام جمعه ایلام در ادامه گفت: یک عده نان سیاسیون از همین بزرگ کردن دشمن، بزرگ نمایی تهدیدات و سایه جنگ به دست می آید که همه این موضوعات جزو ترفندهای سیاسی است که متاسفانه در جبهه اصلاحات بیشتر است.

لطفی تصریح کرد: از آن وقتی که آن شخصی که در رأس فتنه بود و اصلاحات را مطرح کرد گفته می شد که این اصلاحات اصلاحات امریکایی است و درست هم از آب درآمد ، لذا در هر دوره ای که اصلاحات بر سر کار آمد با کاهش قیمت نفت مواجه شدیم و در آن دوران نفت به 6 الی 7 دلار رسید و در این دولت نیز نفت از 120 دلار به 20 دلار رسید.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب