سرویس: سیاسی
کد خبر: 24154
|
10:07 - 1395/09/16
نسخه چاپی

مردم ایلام از تمدید 10 ساله تحریم ها علیه ایران می گویند؛

هزینه خوش بینی دولت به امریکا را مردم می دهند/ توافق برجام بی فایده بود

هزینه خوش بینی دولت به امریکا را مردم می دهند/ توافق برجام بی فایده بود
مردم ایلام بر این عقیده هستند که تحریم های اخیر دنباله رو سیاست های خصمانه آمریکا است و شیطان بزرگ هیچگاه از دشمنی های خود با ایران اسلامی دست برنمی دارد.

گروه سیاسی ایلام بیدار:: طی چند روز گذشته اخباری مبنی بر طرح تمدید 10 ساله تحریم های ایران فضای کشور و دنیا را در بر گرفت به طوری که علیرغم گذشت چند روز از این خبر اما کماکان این خبر در حال بررسی کارشناسان از کشورهای مختلف دنیا است.

قانونگذاران مجلس سنای آمریکا با 99 رأی مثبت و بدون هیچ رأی مخالف طرح تمدید 10 ساله قانون تحریم‌های ایران را تصویب کردند و همین موضوع باعث شده تا تحلیل های زیادی بر روی این موضوع صورت گیرد.

تمدید این طرح از سوی امریکا در حالی است که دولت قبل از برجام و در ماه هایی که به توافق نهایی میان ایران و کشورهای 1+5 مانده بود، تبلیغات گسترده ای را در راستای لغو تحریم ها انجام داد.

اگر چه در همان لحظه توافق نهایی و در دی ماه سال گذشته تمامی رسانه های حامی دولت بر طبل لغو تحریم ها زده بودند اما اکنون و با گذشت یک سال از عمر برجام دوباره شاهد تمدید دوباره تحریم ها از سوی امریکا هستیم.

این نشان می دهد که امریکا همان خوی استکباری خود را در قبال کشورها و ملت ها به خصوص کشورهای انقلابی و اسلامی از جمله ایران را دارد.

در همین راستا بر آن شدیم تا بعد از این موضوع و تحریم مجدد 10 ساله از سوی امریکا نظرات و دیدگاه های شهروندان ایلامی را در این خصوص جویا شویم.

مردم ایلام بر این عقیده هستند که تحریم های اخیر دنباله رو سیاست های خصمانه آمریکا است و شیطان بزرگ هیچگاه از دشمنی های خود با ایران اسلامی دست برنمی دارد.

از گرگ هرآنچه برآید همین است

ابوذر مرادی، از شهروندان ایلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایلام بیدار در این خصوص گفت:تحریم های مختلف آمریکا علیه ایران درچند سال گذشته به صورت مکرر صورت گرفته که دنباله رو همین سیاست خصمانه آمریکاست و در اصطلاح عامیانه از گرگ هرآنچه برآید همین است.
وی اظهار کرد: آمریکا کشوری منفعت طلب و خونخوارست که می خواهد همه دنیا تحت سلطه اش باشند در کنار این نباید ازدولت های غربی هم غافل شویم چون آنها هم همین گونه هستند و وظیفه ما همکاری با آمریکا و نوکرانشان نیست.
این شهروند ایلامی افزود: آمریکا با مکر خود مدتی است جلوی فعالیتهای صلح آمیز هسته ای ایران را گرفته اما طبق آیه قرآنی( وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ ) این مکر به خودشان بازگشته که نمونه بارز آن همین بدنامی و شناخت جهانی از چهره زشت پشت پرده آنهاست و تنها خاصیت برجام بدنام کردن آمریکا بود.
وی در ادامه عنوان کرد: توصیه ما به دولتمردان این است که منافع ملی و حقوق مردم ایران را در نظر گرفته و در دفاع از آن شجاع باشند، در واقع آمریکا ازایران می ترسد و نشانه بارز این ترس همین نقض برجام و تمدید تحریم ها علیه ایران است.

هزینه خوش بینی دولت به امریکا را مردم می دهند

"امید تیموریان"، از دیگر شهروندان ایلامی در گفتگو با خبرنگار ما در این خصوص گفت: مسئله تحریم ها از سوی آمریکا قابل پیش بینی بود همچنان که رهبر معظم انقلاب عنوان کرده بودند که تحریم ها از سوی آمریکا تمدید خواهد شد که در دوره برجام تاکنون ما شاهد چندین دوره تحریم ایران بودیم.
وی عنوان کرد: رهبری معظم از ابتدا هشدار داده بودند که آمریکا قابل اعتماد نیست ولی متاسفانه دولتمردان به مذاکره خوش بین بودند و هزینه این خوش بینی را ملت پرداخت میکنند.
این شهروند ایلامی درتوصیه ای به دولتمردان گفت: دولت باید به همان سیاست های قبل از برجام بازگردد و با نقض برجام مقابله کند.


توافق برجام بی فایده بود
عزیزیان از دیگر شهروندان ایلامی در رابطه با تمدید 10 ساله تحریم های ایران توسط آمریکا گفت: متاسفانه علیرغم مخالفتهای رهبری با مذاکره و همچنین شناخت چندین ساله ملت ایران از زمان انقلاب تاکنون از کشور آمریکا و سیاست های دد منشانه سران این کشور، مذاکرات انجام شد وتوافقاتی صورت گرفت اما اکنون شاهد نقض برجام هستیم.
وی عنوان کرد: شاید قبل از برجام دولتمردان موافق مذاکره بودند اما اکنون دیدند که آمریکا روی دیگر سکه را نشان داده وثابت کردند که همچنان در بدعهدی ید بیضایی دارند ونهایتا توافق برجام بی فایده بود.
وی اظهار کرد: دولتمردان باید پیش بینی هرگونه نقض قانون از طرف آمریکایی خود را داشته باشند تا صدمه ای به ملت ایران وارد نشود.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب