سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 24153
|
09:36 - 1395/09/16
نسخه چاپی

ایلام بیدار به مناسبت روز دانشجو گزارش می دهد؛

بررسی مشکلات دانشجویان دانشگاه پیام نور ایلام

بررسی مشکلات دانشجویان دانشگاه پیام نور ایلام
امروز در تقویم رسمی کشور بعنوان روز دانشجو نامگذاری شده است.

گروه سیاسی ایلام بیدار::امروز 16 آذر در تقویم رسمی کشور بعنوان روز دانشجو نامگذاری شده است؛ روزی که به مناسبت آن ویژه برنامه های خاصی در سطح کشور و استان ایلام برگزار می شود.

با توجه به اهمیت روز دانشجو و دانشجویان در نظام جمهوری اسلامی، این روز در واقع یکی از مهمترین روزهای سال نیز محسوب می شود؛ دانشجویان نقش مهم و بارزی در توسعه کشور را دارا هستند و امروزه این نقش بر هیچ کسی پوشیده نیست.

در همین راستا به منظور گرامیداشت این روز تصمیم گرفتیم تا مشکلات این قشر از جامعه را به مناسبت این روز مورد بررسی قرار دهیم.

از آنجا که دانشگاه های ایلام در یک مسیر قرار دارند لذا در همان ابتدا به سراغ دانشجویان دانشگاه پیام نور ایلام رفتیم، در واقع مشکلات این دانشجویان به اندازه ای بود که دیگر فرصت پرداختن به سایر مشکلات دانشجویان از سایر دانشگاه ها نشد.

از همان لحظه ورود به دانشگاه با یکی از دانشجویان دانشگاه مواجه شدیم که پذیرای سوالات ما برای روز دانشجو بود.

بدون هیچ گونه مقدمه ای تنها سوال را به مشکلات دانشجویان قرار دادیم و این دانشجو ایلامی به مشکلات زیاد دانشجویان این دانشگاه پرداخت.

برخی مشکلات دانشجویان دانشگاه پیام نور ایلام

این دانشجوی دانشگاه پیام نور در گفتگو با خبرنگار ما در این خصوص اظهار کرد: یکی از مشکلات موجود شروع به کار کلاس ها دراوایل ماه مهر است که البته این موضوع به این دانشگاه مربوط نمی شود بلکه در تمامی دانشگاه های استان به طور معمول این مشکل وجود دارد.

در واقع این مشکل باعث می شود تا دانشجویان به طول یک ماه از درس ها عقب بمانند و فشار ناشی از این اقدام بر دوش دانشجویان است.

این دانشجوی دانشگاه پیام نور خواستار برنامه ریزی برای شروع دقیق کلاس ها در اوایل مهر ماه شد.

یکی دیگر از مشکلات دانشجویان دانشگاه پیام نور ایلام نبود سلف سرویس در این دانشگاه است به طوری که در گذشته تنها در یک ماه اقدام به ارائه غذا در این دانشگاه کرده است.

یک دانشجوی دیگر این دانشگاه در گفتگو با خبرنگار ما ضمن انتقاد از این موضوع خواستار راه اندازی سلف سرویس دانشگاه شد و گفت: از آنجا دانشجویان غیربومی در این دانشگاه در حال تحصیل هستند و نیز حتی دانشجویان بومی که با توجه به مسیر دانشگاه های ایلام تا مرکز شهر راه اندازی این سلف امری ضروری به نظر می رسد.

وی افزود: آنچه ما از مسئولان محترم دانشگاه انتظار داریم این است که نسبت به راه اندازی این سلف اقدام کنند و آنگونه راه اندازی شود که تنها یک ماه فعالیت نداشته باشد بلکه دائمی باشد.

یک دانشجوی دیگر این دانشگاه مشکل بعدی دانشجویان را نبود سرویس واحد عنوان کرد و گفت: این دانشگاه از داشتن سرویس جابجایی برای دانشجویان محروم است و از مسئولان دانشگاه تقاضا داریم تا نسبت به این مهم اقدامات لازم را بعمل آورند.

یک دانشجوی دیگر که در حوزه فنی این دانشگاه مشغول به تحصیل است یکی دیگر از مشکلات دانشجویان را نبود آزمایشگاه های ویژه و تخصصی در این دانشگاه عنوان کرد که دانشجویان برای شرکت در دوره ها مجبور به حضور در سایر آزمایشگاه های استان هستند که هزینه بر است.

دانشجوی دیگر مشکل دیگر را بوفه دانشگاه عنوان کرد و گفت: با توجه به فضای کوچک بوفه، بایستی فضا و مکان خاصی در دانشگاه به این امر اختصاص یابد.

دانشجویان این دانشگاه همچنین خواهان برپایی مناظره میان دانشجویان و مسئولان دانشگاه برای رفع مشکلات هستند.

روز دانشجو,دانشگاه پیام نور ایلام,استان ایلام,ایلام بیدار

مشکلات دانشجویان دانشگاه پیام نور ایلام پیگیری می شوند

"قباد منصوری"، رئیس دانشگاه پیام نور استان ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار با تبریک روز دانشجو گفت: 16 آذر نشان دهنده حرکت ضد استکباری و ضد استبدادی دانشجویان بوده است.

وی اظهار کرد: با وجود بزرگانی همچون شهید دکتر بهشتی و مطهری این حرکت به اوج خود رسید و بعد از آن نیز دانشجوبان با حضور در جبهه های حق علیه باطل و با نثار خون خویش چراغ راه آیندگان را ترسیم کردند.

رئیس دانشگاه پیام نور ایلام افزود: امروزه وظیفه دانشجویان خطیرتر بوده و باید با تکیه بر علم و دانش بتوانند زمینه اقتصاد دانش بنیان که لازمه اقتصاد مقاومتی است را فراهم کنند.

منصوری در ادامه با اشاره به مشکلات بیان شده دانشجویان این دانشگاه نیز گفت: شروع کلاس ها در این دانشگاه در اوایل سال تحصیلی امسال در تاریخ سوم مهر ماه بوده و احیانا اگر دانشجویی در کلاس ها شرکت نکرده به احتمال زیاد به این خاطر بوده که کار انتخاب واحد را انجام نداده است.

وی در رابطه با مشکل سلف سرویس دانشجویان نیز ادامه داد: اعتبارت لازم برای غذا در این دانشگاه بسیار محدود است به طوری که شاید بتوان برای یک ماه غذا در این دانشگاه به دانشجویان ارائه کرد.

البته تدابیر لازم برای رفع این مشکل از سوی مجموعه دانشگاه اندیشیده شده و قرار است سلف سرویس این دانشگاه به بخش خصوص انجام گیرد و حتی پیمانکار مربوطه نیز انتخاب شده و در این سلف به زودی در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

امیدوار هستیم تا همزمان با روز دانشجو این سلف راه اندازی شود و مشکل دانشجویان در این زمینه مرتفع شود.

این مسئول بیان کرد: در رابطه با مشکل بوفه نیز تذکرات لازم را به دست اندرکارنی که در این حوزه فعالیت دارند داده شده و حتی به انها هشدار داده ایم که اگر نسبت به تغییر این وضعیت اقدام نکنند قرارداد آنها را فسخ خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان ایلام در رابطه با مشکل کارگاه های آموزشی نیز گفت: فضای موجود برای راه اندازی این کارگاه ها و آزمایشگاه در دست بررسی دانشگاه بوده هر چند که تجهیزات لازم در این اماکن نیازمند اعتبارت است البته سالن جلسات دانشگاه پیام نور نیز که با ظرفیت 100 نفر احداث شده نیز در اختیار دانشجویانی است که از طریق قانونی اقدام به برپایی جلسه می کنند.

بدون شک ایجاد شرایط رفاه برای دانشجویان و رفع مشکلات آنان در تمامی حوزه های دانشگاه می تواند شرایط بهتری برای تحصیل آنان ایجاد کند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد