سرویس: سیاسی
کد خبر: 24083
|
09:49 - 1395/09/13
نسخه چاپی

گزارش ایلام بیدار از طرح تمدید 10 ساله تحریم های امریکا؛

حنای برجام دولت تدبیر رنگ باخت

حنای برجام دولت تدبیر رنگ باخت
پیش از اقدام چند شب گذشته مجلس سنای امریکا، طرح تمدید 10 ساله تحریم های ایران با 419 رأی موافق تصویب شده بود و تنها یک رأی مخالف داشت و این نشان می دهد که برجام حتی نتوانسته با این قاعده نظر آن یک نماینده را نیز به خود جلب کند!

گروه سیاسی ایلام بیدار::طی چند روز گذشته اخباری مبنی بر طرح تمدید 10 ساله تحریم های ایران فضای کشور و دنیا را در بر گرفت به طوری که علیرغم گذشت چند روز از این خبر اما کماکان این خبر در حال بررسی کارشناسان از کشورهای مختلف دنیا است.

قانونگذاران مجلس سنای آمریکا با 99 رأی مثبت و بدون هیچ رأی مخالف طرح تمدید 10 ساله قانون تحریم‌های ایران را تصویب کردند و همین موضوع باعث شده تا تحلیل های زیادی بر روی این موضوع صورت گیرد.

پیش از این، مجلس نمایندگان آمریکا این طرح را با 419 رأی موافق و تنها یک رأی مخالف تصویب کرده بود و این نشان می دهد که برجام حتی نتوانسته با این قاعده حتی نظر آن یک نماینده را نیز به خود جلب کند!

دولت امریکا در این میان در حالی دم از برجام می زند که نماینده‌های کنگره آمریکا تصویب این قانون را به خاطر حفظ اهرم فشار بر ایران ضروری می‌دانند؛ «میچ مک‌کانل»، رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنا گفت حفظ تحریم‌ها برای جلوگیری از گسترش نفوذ ایران در خاورمیانه ضروری است.

وی همچنین گفت انتظار می‌رود کنگره جدید و دولت جدید آمریکا سال آینده در سیاست‌های کلی این کشور در قبال ایران بازنگری کنند.

تمامی این موضوعات نشان می دهد که امریکا تمام استفاده خود را از برجام برده است و دیگر نیازی به آن نمی بیند و اگر در غیر این صورت بود حداقل بر عهدی که در برجام بسته بود پایبند می ماند.

اگر در یک تصور امریکا را در جای ایران قرار دهیم و مجلس نمایندگان ایران شبیه چنین اقدامی را انجام می دادند بدون شک امریکا این گونه که دولتمردان و طلایه داران برجام سکوت کرده اند ساکت نمی نشستند و حتی از روش های خود استفاده می کردند.

تمامی این شرایط در حالی است که دولت آنچنان که باید و شاید محکم و قاطع در برابر این موضوع واکنشی نشان نداده است و باید با قدرت و محکم به این موضوع رسیدگی کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی پیشتر تأکید کرده‌اند در صورتی که قانون تحریم‌های ایران اجرایی شود، «قطعاً» نقض برجام صورت گرفته است

ایشان چهارشنبه هفته گذشته در دیدار جمعی ازفرماندهان بسیج و بسیجیان سراسر ایران  با اشاره به تمدید قانون تحریم های ده ساله در کنگره امریکا اظهار داشتند: دولت کنونی آمریکا در قضیه‌ی توافق هسته‌ای تخلف‌های متعددی تا الان انجام داده که تازه‌ ترینش تمدید تحریم 10ساله است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کردند:اگراین تحریم اعمال شود قطعاً نقض برجام است و بدانند حتماً جمهوری اسلامی در برابر آن واکنش نشان خواهد داد.

تنها راه مقابله با این حرکت امریکا اقدام قاطع و محکم از سوی دولت و مجلس است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد