سرویس: سیاسی
کد خبر: 23660
|
13:24 - 1395/08/14
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

دولت اقدام جدی برای حل مشکلات اقتصادی نداشته است/ برجام کوچکترین مشکلی از ایران حل نکرد

دولت اقدام جدی برای حل مشکلات اقتصادی نداشته است/ برجام کوچکترین مشکلی از ایران حل نکرد
امام جمعه ایلام گفت:آمریکا و غرب در مذاکرات هسته‌ای به اهداف خود رسیدند چرا که یکی از اهداف مهم و راهبردی آنها توقف فعالیت‌های هسته‌ای و اعمال تحریم‌های جدید بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ايلام بيدار، حجت الاسلام و المسلمین "محمدنقی لطفی"؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نمازجمعه گفت: سخنان وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران پس از توافق هسته‌ای و امضای برجام دلیل روشنی بر این واقعیت است که آمریکایی‌ها بدقول و غیر قابل اعتماد هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: ادعای برخی از مسؤولان ارشد بر این که توافق هسته‌ای و برجام فتح الفتوح و بزرگترین پیروزی حتی بزرگتر از فتح خرمشهر و خورشید تابان است با سخنان مسؤولان ارشد مذاکره کننده هسته‌ای با ایران در تضاد و آشکار است.

وی ادامه داد: البته آمریکا و طرف‌های غربی در مذاکرات هسته‌ای به اهداف خود رسیدند چرا که یکی از اهداف مهم و راهبردی آنها توقف فعالیت‌های هسته‌ای و اعمال تحریم‌های جدید بود و در واقع ایران با امضای برجام تحریم‌ها را علیه خود قانونی کرد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اعمال تحریم‌ها پس از برجام، دلیل روشن بر بدعهدی آمریکا و شکست برجام است، اذعان برخی از طرفداران پر و پاقرص و متعصب دولت بر عدم ایجاد اشتغال برای جوانان گویای این واقعیت است که برنامه‌های اقتصادی دولت در بخش‌های مختلف ناقص و ناتمام بوده است و دولت در طول 3.5 سال اقدام جدی برای حل مشکلات اقتصادی به ویژه بهبود وضع معیشتی و فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان انجام نداده است.

لطفی تصریح کرد: قطعا در مدت باقیمانده از عمر این دولت معجزه‌ای به نام حل تمام مشکلات اجتماعی، اقتصادی و حتی فرهنگی رخ نخواهد داد و علاوه بر این مذاکرات هسته‌ای و برجام کوچکترین مشکلی از اقتصاد بیمار ایران حل نکرد. حل مشکلات اقتصادی در گرو روحیه و تفکر انقلابی و با نگاه به درون و تکیه بر توانمندی‌های داخلی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به بیانات مهم رهبر معظم انقلاب گفت: رهبری همواره اجرای سیاست‌های اقتصادی مقاومتی را تنها نسخه شفابخش اقتصاد بیمار کشور می‌دانند و فرمودند مذاکره با آمریکا نه تنها مشکلات را حل نمی‌کند بلکه افزایش هم می‌دهد.

وی ادامه داد: مشکلات را باید خودمان با اتکاء بر توانایی‌ها و نیروهای جوان در داخل حل کنیم، رهبر انقلاب مکررا نسبت به بدعهدی آمریکایی‌ها و هوشیاری دولتمردان در طول مذاکرات و اجرای برجام هشدار دادند، که به لبخندهای آنها اعتماد نکنید آنها دنبال فرصت هستند که کینه‌های چندین ساله خود را به انقلاب و نظام اسلامی و ملت ایران در قالب توافق هسته‌ای با نفوذ در برابر تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی نشان دهند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: آمریکا بزرگترین دشمن ملت ایران است و هیچ گاه از دشمنی خود نسبت به ملت و انقلاب و نظام اسلامی دست برنمی‌دارد.

خطیب جمعه ایلام همچنین به 13 آبان روز مبارزه با استکبار اشاره کرد و گفت: 13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز است.

وی ادامه داد: 13 آبان مظهر ایستادگی ملت شجاع ایران در برابر استکبار جهانی است، 13 آبان یادآور حماسه‌های بزرگ ملت در تاریخ سیاسی و ملی ایران است، یوم‌الله 13 آبان نماد شور و شعور ملت انقلابی و شجاع و با بصیرت ایران با شعارهای اسلامی و انقلابی و روز مبارزه با استکبار جهانی و رژیم فاسد آمریکاست، بی‌تردید حماسه‌ها و فداکاری‌های ملت بزرگ ایران به ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان می‌تواند استعمارگران را رسوا و مستضعفان عالم را بر علیه آنها بسیج کند و حقوق پایمال نشده آنها را احقاق کند.

لطفی تصریح کرد: امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل روحیه استکبارستیزی مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و فریاد عدالت‌خواهی منطقه و جهان را فراگرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام همچنین به ماه صفر اشاره کرد و گفت: ماه صفر برای آل الله و اهل بیت پیامبر بسیار تلخ و ناگوار است، بزرگترین مصیبت در این ماه شهادت دردانه امام حسین (ع)، حضرت رقیه (س) است که در اوج مظلومیت و اسارت غریبانه در خرابه شام در اثر فراق پدر جان باختند و داغی جانکاه برای اسراء به ویژه حضرت زینب کبری (س) بود که امام سجاد (ع) فرمود مرگ حضرت رقیه (س) عمه‌ام زینب را پیر کرد.

امام جمعه ایلام همچنین افزود: اخیرا برخی از خبرگزاری‌ها در فضا مجازی اعلام کردند که امام جمعه ایلام گفته زائران اربعین حسینی جهت ورود به عراق نیاز به ویزا و گذرنامه ندارند، حقیر در این تریبون رسمی اعلام می‌کنم هرگز چنین حرفی نگفته‌ام و این یک نسبت دروغ است و در راستای جنگ روانی علیه نهادهای مربوط به حوزه رهبری است.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد