سرویس: گردشگری
کد خبر: 23439
|
11:49 - 1395/08/02
نسخه چاپی

تسهیل تردد در اربعین حسینی

مدیرعامل راه‌آهن از تمهیدات راه‌آهن برای تسهیل تردد در اربعین حسینی خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، محسن پورسیدآقایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: شرکت راه‌آهن همانند سال گذشته تمام امکانات خود را برای هرچه آسان‌ تر شدن تردد زائران بسیج خواهد کرد.

پورسید آقایی با بیان اینکه «قطار و واگن جدیدی به ناوگان موجود برای جابجایی مسافرانی که قصد شرکت در مراسم اربعین در کربلا را دارند اضافه نشده است» یادآور شد: البته باید توجه داشت که افزایش ناوگان باید با سرمایه گذاری بخش خصوصی تامین شود.
سال پیش با توجه به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، ‌برای رفاه حال و تسهیل تردد زوار یک خط قطار در مسیر خرمشهر، شلمچه اختصاص یافت که 24 ساعته زوار را جابه‌جا می‌‌کرد و این تردد در آذر هم به صورت رایگان انجام می‌شد. هر دور رفت و برگشت این قطار در این مسیر نیم ساعت طول می‌کشد.
همچنین برای برگشت زوار نیز2  قطار 2 طبقه از مرز شلمچه به سمت اهواز و بالعکس تدارک دیده شده است که این قطارها هم به صورت 24 ساعته اقدام به جابه‌جایی زوار می‌کنند.

همچنین برای انتقال زایران از مقصد خرمشهر به تهران و بالعکس 14 رام قطار از سوم تا 14 آذرماه پیش بینی شد.

قطارهای محلی استان نیز در مسیرهای اهواز، بندر امام و اهواز، اندیمشک در زمان برگشت زوارفعال بودند.

علاوه بر موارد مذکور، در این ایام بیش از 50 درصد ظرفیت قطارهای موجود راه آهن جنوب به جابه‌جایی زوار اربعین حسینی اختصاص یافته بود.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری خارجی در ارتقای سطح بین‌المللی کشور از مذاکره با شرکت‌های حمل‌ونقلی و چند شرکت خارجی به منظور تأسیس شرکت‌های حمل‌ونقل بار با شرط داشتن واگن و لکوموتیو خبر داد.
پورسیدآقایی اظهار داشت: به طور طبیعی سرمایه گذاری خارجی به دلیل اینکه موجب ارتقای سطح بین‌المللی کشور می‌شود، در اولویت قرار می‌گیرد و تا کنون دو مورد از سرمایه‌ گذاری‌های خارجی به ثمر رسیده است.
وی با اشاره به سرمایه گذاری شرکت‌های اتریشی و سوییسی در پروژه‌های کیترینگ غذای قطارهای مسافربری و بندرخشک آپرین بیان داشت: هم اکنون در حال مذاکره با شرکت‌های حمل‌ و نقلی و چند شرکت خارجی به منظور تأسیس شرکت‌های حمل‌ و نقل باری با شرط داشتن واگن و لکوموتیو هستیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این اینکه «در گذشته علی‌ رغم تلاش‌های دولت به دلیل تحریم‌ها جذب سرمایه خارجی عملی نبود» افزود: خوشبختانه بعد از برجام فضای سرمایه گذاری خارجی در کشور باز شده است و شاهد شروع روند سرمایه‌ گذاری در راه‌آهن هستیم.

در مقابل ما نیز پروژه‌هایی به منظور تشویق سرمایه‌ گذاران خارجی به سرمایه گذاری در ایران تعریف کرده‌ایم.
مدیرعامل راه‌آهن با توجه به اعلام آمادگی ایتالیا و آلمان برای سرمایه‌ گذاری در حمل و نقل ریلی ایران تصریح کرد: مذاکرات با نمایندگان این دو کشور بسیار جدی اما بیشتر برای جذب فاینانس با تعهد بازپرداخت است.

اما اولین سرمایه‌گذاری خارجی در قالب FDI با کشورهای اروپایی از طریق شرکت سرمایه‌گذار سوییسی در بندر خشک آپرین صورت گرفت.
وی افزود: ما به دنبال ترغیب کشورهای آسیای میانه برای سرمایه‌گذاری در ایران هستیم.
پورسیدآقایی در پاسخ به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره تأمین منابع مالی داخلی برای پیشرفت و تکمیل پروژه‌های داخلی یادآور شد: با تأکید صریح مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه، شاهد احکام خوبی از مجلس شورای اسلامی در جهت تقویت بودجه‌ راه‌آهن خواهیم بود.
به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی در برنامه ششم توسعه سه بند از طرف دولت در بخش حمل‌  و نقل ریلی با پیروی از سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری ارائه شده و طبیعی است که برنامه ششم به عنوان سند پایین دستی حمل‌ و نقل باید از این سیاست‌های کلی تبعیت کند.
همچنین در خلال رسیدگی در کمیسیون تخصصی نیز نمایندگان، پیشنهادهایی برای پر بار کردن احکام در برنامه ششم برای توسعه حمل‌ و نقل ریلی با توجه به تاکید رهبری  درسیاست‌های کلی ارائه کرده‌اند که هم اکنون در کمیسیون‌های تخصصی در حال بررسی مصوبات پیشنهادی خود برای ارائه به کمیسیون تلفیق هستند تا سرانجام علاوه بر اضافه شدن به لوایح پیشنهادی دولت در صحن علنی نیز مطرح شوند.
مدیرعامل شرکت راه آهن خاطرنشان کرد: این سه بند شامل محاسبه مالیات بر ارزش افزوده برمبنای نرخ صفر، شمول تسهیلات سرمایه‌گذاری در حمل‌و‌نقل ریلی همانند سرمایه گذاری در مناطق محروم و ایجاد سازمان قطارهای حومه‌ای است.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد