سرویس: استان ایلام
کد خبر: 22853
|
14:04 - 1395/06/29
نسخه چاپی

معاون اجتماعی دادگستری ایلام عنوان کرد؛

کاهش25درصدی جرائم بااجرای طرح پیشگیری ازخشونت

کاهش25درصدی جرائم بااجرای طرح پیشگیری ازخشونت
معاون اجتماعی دادگستری ایلام گفت: با اجرای صحیح طرح پیشگیری از خشونت میزان و آمار جرائم در استان تا 25 درصد در حزوه خشونت کاهش خواهد یافت.

به گزارشايلام بيدار، "جعفر داربخانی"، معاون اجتماعی و پیشگری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام در نشست کارگروه رسانه و مطبوعات ایلام بر تقویت امورات پیشگیرانه جرم تأکید و نقش رسانه ها در این مهم را انکار ناپذیر خواند.

وی گفت: یکی از ارکان مهم در این باب بحث اطلاع رسانی و ارتقاء آگاهی های عمومی و افکارسنجی است و یکی از موضوعاتی که همواره در دستور کار دادگستری بوده در همین مقوله رسانه بوده است.

این مسئول با بیان اینکه امروزه نقش رسانه ها بر هیچ کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: رسانه ها نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی بر عهده دارند.

داربخانی افزود: رسانه ها در این راستا با ارائه نقدهای کارشناسانه و فرهنگ سازی مؤثر واقع می شوند و در برهه های خاص بارها و بارها اثر کار رسانه به عینه برای همه قابل درک بوده است.

معاون اجتماعی و پیشگری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام ادامه داد: با توجه به میزان و آمار سیمای جرائم درخواهیم یافت که رتبه های اول تا دهم جرائم جرائمی هستند که همگی ریشه در خشونت دارند.

وی عنوان کرد: میزان خشونت در جامعه رو به افزایش است و بعنوان یک مسئله اجتماعی در برخی جوامع به یک بحران تبدیل می شود و در تحقیقاتی که شده این خشونت از سنین 15 تا 44 سالگی بروز خاصی دارد.

این مسئول بیان کرد: مواردی از جمله ضرب و جرح عمدی، نزاع دسته جمعی، نزاع با چاقو، قتل، اهانت، تهدید ریشه 100 درصدی در خشونت دارند و از مجموع شش میلیون پرونده یک میلیون ریشه در خشونت دارند.

داربخانی اضافه کرد: در همین راستا زندانیان ایلامی رتبه دوم ضرب جرح ها و سرقت ها که ریشه در خشونت دارد را دارند و سالانه 500 هزار پرونده در سطح کشور مربوط به ایراد ضرب و جرح عمدی تشکیل می شود.

معاون اجتماعی و پیشگری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام در ادامه گفت: برای همین منظور کارشناسان مربوطه اقدام به تهیه طرحی برای پیشگیری از خشونت در ایراد ضرب و جرح عمدی تدوین کرده اند که با اجرایی کردن دقیق آن آمار خشونت در استان تا 25 درصد کاهش خواهد یافت.

وی اظهار کرد: در این طرح نیروی انتظامی بعنوان مرجع اصلی و 14 دستگاه اجرایی استان بعنوان نهاد همکار در این طرح پیش بینی شده اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این میان برای هر کدام از دستگاه های اجرایی وظایفی در نظر گرفته شده که با اجرایی کردن آن میزان خشونت در استان را کاهش خواهد داد.

داربخانی گفت: این طرح در حال بررسی از مراجع مورد نظر است و در صورت تأیین نهایی اجرایی خواهد شد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب