سرویس: استان ایلام
کد خبر: 22083
|
21:25 - 1395/05/16
نسخه چاپی

در نشست خبری معاون عمرانی استانداری ایلام عنوان شد؛

تشریح دستاوردهای سه ساله دولت در استان ایلام

تشریح دستاوردهای سه ساله دولت در استان ایلام
نشست خبری معاون عمرانی استانداری ایلام با موضوع دستاوردهای سه ساله دولت تدبیر و امید در استان تشریح شد.

به گزارش ايلام بيدار، نشست خبری معاون عمرانی استانداری ایلام با محوریت دستاوردهای سه ساله دولت تدبیر و امید در استان ایلام با حضور جمعی از رسانه ها عصر امروز (شنبه) در محل استانداری ایلام برگزار شد.

"شاپور پولادی"، معاون عمرانی استانداری ایلام در این نسشت با تشریح این دستاوردها در یک مقایسه آماری گفت: تاکنون 640 روستا در سطح استان دارای کد شناسایی هستند که 224 روستا از این تعداد در دولت گذشته صاحب دهیاری شده اند و در حال حاضر 256 روستا صاحب دهیاری هستند.

وی اظهار کرد: از این تعداد تعداد 32 روستا در طول سال اضافه شده و 62 روستای استان ایلام زمینه ها و مجوزهای اولیه برای دهیاری شدن آن فراهم شده و160 هزار نفر از جمعیت روستایی تحت دهیاری ها و شورای اسلامی شورا هستیم.

این مسئول افزود: در سال 88 تا سال 91 مجموع کل اعتباراتی که از منابع مختلف در اختیار روستاها در بخش عمران دهیاری ها 131 میلیارد ریال بوده که از سال 92 تا 94 این عدد به 365 میلیون ریال افزایش پیدا کرده است.

پولادی ادامه داد: عملکرد سه ساله این دولت 385 درصد بیشتر از چهار ساله گذشته بوده است و علاوه بر این تعداد 211 وسیله نقلیه در اختیار دهیاری های استان است و به غیر از 32 روستایی که در گذشته ابلاغ شده کلیه دهیاری ها حداقل دارای وسیله نقلیه به روستاییان هستند.

معاون عمرانی استانداری ایلام بیان کرد: از این تعداد وسیله نقلیه 82 دستگاه و بیش از 42 درصد در این سه سال در اختیرا دهیاری های استان قرار گرفته و در این مدت 24 باب ساختمان دهیاری با مبلغ هشت میلیارد احداث شده و نیز 9 باب کتابخانه روستایی در راستای کار فرهنگی و نیز 16 باب خانه بهداشت با اعتیار 16 میلیارد ریال در دهیاری های استان احداث شده است.

وی اضافه کرد: از محل اعتبارات مرزی 45 میلیارد ریال اعتبار در ظرف این سه سال جهت تکمیل پروژه های آب شرب در مناطق مرزی  و روستایی استان و نیز پمپاژ آب در مناطق مرزی استان ترزیق شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که در این دولت مدنظر است تهدیدی در بحث روستا داریم و شاخص ما در ابندای نظام در سال 57 جمعیت در روستا 70 و در شهر 30 درصد اما در ای برهه از زمان این شاخص بنا بر دلائل گوناگون جابجا شده است و مصرف کننده 70 درصد و تولید کنده به 30 درصد رسیده است.

پولادی عنوان کرد: عواملی باعث به وجود آمدن این مشکل شده و یکی همین تبدیل روستاها و بخش ها به شهر بوده و یکی هم مهاجرت روستاها به شهر بوده که بحث مسائل حاشیه نشینی برای شهرها به وجود آمورده است.

معاون استاندار ایلام مهمترین عامل این مهم را اشتغال پایدار در مناطق روستایی عنوان کرد که نظام مقدس در این مدت در بحث زیرساخت های روستایی خدمات شایانی داشته به خصوص در ایلام اما مانع از مهاجرت نشده و به علت عدم اشتغال پایدار و سرمایه گذاری و تولید در مناطق زمینه مهاجرت در روستاها را افزایش داده است.

وی گفت: این موضوع در روستاهای مرزی نیز سرای کرده و بعنوان یک تهدید امنیتی مدنظر است و در این راستا مرزهای استان خالی از سکنه می شوند و این یک تهدید برای کشور در زمینه مباحث امنیتی نیز به شمار می رود و برای همین تمرکز دولت بر روی ایجاد اشتغال در مناطق روستایی است و در این زمینه سرمایه گذاری میان مدت و بلند مدت تعیین شده است.

این مسئول گفت: در سال 95 برای استان ایلام تعداد پنج هزار و 300 نفر شغل بعنوان تعهد دستگاه های اجرایی با اعتبار تسهیلاتی 110 میلیارد تمان در نظر گرفته شده که کلیه دستگاه های مشمول این تفاهم نامه براساس فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی مؤظف به انجام آن هستند.

پولادی یاداور کرد: علاوه بر این ایجاد تسهیلات در مناطق روستایی نیز در دستور کار قرارد ارد و دو طرح در استان ایلام از مناطق محروم از جمله طرح مشارکتی و غیرمشارکتی است که در حال بررسی نهایی می باشد تا این تسهیلات منجر به اشتغال پایدار در این مناطق شود.

معاون استاندار ایلام ایجاد تفاهم نامه بنیاد مستضعفانن با جانبازارن را از دیگر موارد در دست اجرا برای روستائیان عنوان کرد و گفت: هر استان سهمیه 20 میلیارد تومان در مرحله اول برای ایجاد اشتغال پایدار در نظر گرفته شده و ظرف یک ماه پیش این دستور العمل ابلاغ شده است و ایلام بعنوان سه استان برتر کشور در زمینه شناسایی این طرح در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: تسهیلات این طرح با کارمزد 3 درصد است که ابتکار عمل خوبی است تا انگیزه ای برای اشتغال در روستاها به وجود آید و هر استانی بتواند از این فرصت اول بهترین استفاده را ببرد در مراحل بعدی بودجه های بهتری نصیب ان استان ها خواهد شد.

این مسئول در ادامه به بحث عمران شهری اشاره و گفت: در این مدت حدود 170 میلیادر تومان اعتیبار از محل های مختلف ارزش افزوده و کمک های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها به شهرداری های استان اختصاص یافته که عدد در سال 94 به 713 میلیارد ریال رسیده است که رشد چند برابری را نشان می دهد.

پولادی در ادامه به بحث حملب و نقل اشاره و عنوان کرد: 370 میلیارد تومان اعتبار در بخش حمل و نقل هزینه شده و 249 میلیارد تومان در بحث مسکن و 180 میلیارد ریال هم در بخش ایجاد ساختمان های دولتی اختصاص یافته است.

معاون عمرانی استانداری ایلام در ادامه نیز به وضعیت تونل قلاجه اشاره و گفت: هیچ گونه جابجایی اعتبار پروژه قلاجه به فلان پروژه کذب محض است و قانون اجازه این نوع اقدامات را نیز نداده است، در رابطه با پیمانکار نیز ضرب العجل های لازم به پیمانکار مربوطه برای پایان طرح یاد شده داده شده است.

وی در ادامه به اشاره به تونل کبیرکوه نیز گفت: این پروژه یکی از پروژه های سخت و طولانی است که در دست اقدام است و در این زمینه رکورد حفاری در این تونل در سطح کشور شکسته شده و در طول 24 ساعت هفت متر از این تونل حفاری شده است.

این مسئول به گازرسانی در این مدت از دولت یازدهم در سطح استان پرداخت و گفت: تا پایان سال 95 100 درصد شهرهای استان از نعمت گاز بهره مند و 85 درصد جمعیت روستایی نیز از این نعمت الهی برخوردار خواهند شد.

پولادی همچنین در ادامه گفت: فراخوان ایجاد باند جاده صالح اباد به مهران تا 50 کیلومتر انجام گرفته و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می شود و مسیر اول ایلام تا صالح اباد نیز در دستور کار قرار دارد تا بعد از اتمام مرحله دوم عملیات آن انجام شود.

معاون استاندار ایلام همچنین از چهارخطه شدن مسیر ایلام به ایوان در آینده ای نزدیک خبر داد.

 

انتهای پیام/س

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب