سرویس: استان ایلام
کد خبر: 21860
|
13:09 - 1395/05/03
نسخه چاپی

سخنگوی سازمان انرژی اتمی:

برجام گل و بلبل نیست داد و ستد است

برجام گل و بلبل نیست داد و ستد است
سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه برجام گل و بلبل نیست بلکه ایراداتی هم دارد گفت: برجام در واقع داد و ستد است اما کفه این داد و ستد به نفع ایران سنگینی می کند.

به گزارشايلام بيدار، بهروز کمالوندی صبح امروز در آیین گرامیداشت شهید داریوش رضایی‌نژاد در مسجد جامع شهر ایلام اظهار داشت: در مقطعی از تاریخ انقلاب اسلامی باید در مقابل دشمنان مبارزه می‌کردیم و در یک مقطع نیز وارد مذاکره می‌شدیم تا بتوانیم به آن جایگاه واقعی خود دست یابیم و زمانی که به جایگاه واقعی خود دست یافتیم بتوانیم با اقتدار آن جایگاه را تثبیت کنیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: برجام تنها با هدف دفع خطرات و تثبت نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل گرفت ما در برجام و مذاکره هسته‌ای با دشمنان قدری روبرو بودیم و هستیم و در این مقطع زمانی ما فقط وارد یک آتش‌بس نسبی شدیم اما برخی تصور می‌کنند که ما در برجام وارد رفاقت با دشمنان قسم‌خورده خود شدیم، این در حالی است که تقابل ما با استکبار جهانی یک تقابل ایدئولوژیکی است و از نوع تقابل اقتصادی و سیاسی نیست.

وی ادامه داد: نظام ما یک نگاه ایدئولوژیکی به جهان دارد و به فضل الهی در حال تغییر جهان هستیم.

کمالوندی افزود: شیعه به دنبال گسترش عدالت و صلح در جهان است و تا زمانی که اقتدار و توان نداشته باشیم امکان رویارویی با ظالم وجود ندارد و اما اقتدار باید همراه با تدبیر باشد.

وی اظهار داشت: در مقطعی به غنی‌سازی و تولید سوخت 20 درصد دست یافتیم اما از آن پس وارد مشکلات دیگری شدیم که لازم بود با آتش‌بس وارد شرایط بهتری می‌شدیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: برای غنی‌سازی نیازمند مواد اولیه بودیم و با فرض اینکه هم اکنون 190 هزار ماشین صنعتی در حال کار هستند اما زمانی که مواد اولیه نداشته باشیم کار مثبتی انجام نشده است.

وی ادامه داد: اگر 190 هزار ماشین از نسل اول فعالیت کند تنها سوخت یک سال نیروگاه بوشهر را تامین می‌کند و این کفایت نمی‌کند، پیش از مذاکرات هسته‌ای 9 هزار سانتریفیوژ در کشور کار می‌کرد البته 20 هزار دستگاه در کشور نصب بود اما تست هم نشده بودند و فعالیتی نداشتند.

این مسؤول اضافه کرد: در مذاکرات هسته‌ای تعداد سانتریفیوژها به حدود 6 هزار دستگاه و حفظ تاسیسات فردو رسیدیم و این تعداد برای این مقطع کفایت می‌کند و از همه مهمتر ادامه غنی‌سازی است.

کمالوندی تصریح کرد: از دیدگاه دشمنان این تعداد یعنی فعالیت 6 هزار سانتریفیوژ نیز برای رسیدن به بمب اتمی کفایت می‌کند اما این موضوع در دستور کار ما نبوده و نیست اما دشمنان خیال می‌کنند ما در این راه فعالیت می‌‌کنیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: کشورمان اعتقادی به داشتن بمب اتمی ندارد و مقام معظم رهبری این مهم را با فتوایی که صادر فرمودند تکلیف همه را روشن کرده و دیگر حرفی در این زمینه وجود ندارد.

وی بیان داشت: افزون بر مبانی دینی که بر ما حکم شده ما به مبانی عقلی موضوع هم توجه داریم و به لحاظ عقلی کشوری که در حال گسترش عدل و ارزش‌های معنوی است مگر می‌تواند از بمب اتم استفاده کند.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه برجام گل و بلبل نیست بلکه ایراداتی هم دارد گفت: برجام در واقع داد و ستد است اما کفه این داد و ستد به نفع ایران سنگینی می کند.

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد