سرویس: سیاسی
کد خبر: 21813
|
13:32 - 1395/05/01
نسخه چاپی

خطیب جمعه ایلام:

برجام هیچ دستاوردی در راستای مطالبات مردم نداشت/ شروط رهبری در برجام محقق نشد

برجام هیچ دستاوردی در راستای مطالبات مردم نداشت/ شروط رهبری در برجام محقق نشد
امام جمعه ایلام گفت: حل مشکلات بزرگ اقتصادی و فرهنگی توسط برجام یک اشتباه راهبردی بود که خسارت های جبران ناپذیری بر کشور در عرصه های مختلف وارد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ايلام بيدار، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ایلام گفت: دست آورد توافق هسته ایی و برجام ، افزایش انتظارات ملت در داخل و فشار فزاینده طرفهای غربی و ایجاد تعهدات بیشتر و سنگین تر در ازای امتیازات بسیار اندک و کم بهایی بود که به تیم مذاکره کننده ما تحمیل کردند.

وی بیشترین بهره سیاسی از برجام را از آن آمریکا عنوان و اظهار کرد: بزرگنمایی نتایج توافق و کلید حل همه مشکلات حتی آب خوردن و نفس کشیدن و حل مشکلات بزرگ اقتصادی و فرهنگی توسط برجام یک اشتباه راهبردی بود که خسارت های جبران ناپذیری بر کشور در عرصه های مختلف وارد کرد.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه تعهدات برجام از سوی غربی ها اجرا نشده است، تصریح کرد: هیئت نظارت بر برجام  پس از گذشت یکسال از امضای توافق با ۱+۵ میگوید لغو تحریم ها فقط روی کاغذ بوده و هنوز به صحنه عمل در نیامده و علاوه بر این شروط نه گانه رهبری در برجام محقق نشده است و تحریم ها کماکان باقی است و برداشته نشده است. اما رئیس جمهور محترم در اجتماع مردم کرمانشاه صریحا میگوید تحریم ها برداشته شده است و نسبت به آثار و برکات توافق هسته ای و خدمات دولت در این زمینه فرمایشاتی دارند.

نماینده ولی فقیه در استان با انتقاد از شعارهایی که در دولت تدبیر محقق نشده، اظهار داشت: مردم صبور ایران قریب به سه سال وعده های دولت تدبیر و امید گوش کرده اند و در انتظار تحقق شعار های دولت هستند و حق دارند دستاوردهای دولت را در حوزه های سیاست داخلی و خارجی به ویژه در حوزه اقتصاد احساس کنند.

حجت الاسلام لطفی در ادامه بروز فساد اداری در دولت را باعث ناامید مردم بیان و افزود: با کمال تأسف وعده های دولت در قالب شعارهای انتخاباتی که رونق اقتصادی و لغو تحریم های ظالمانه دشمنان علیه ملت ایران نه تنها محقق نشد بلکه بروز فساد اداری و مالی وغارت اموال ملت توسط مدیران نالایق و رانت خوار و دریافت حقوق های نجومی امید مردم را به یاس و ناامیدی تبدیل شد .

وی با اشاره به انتقاد مردم از عملکرد دولت در مبارزه با فساد اداری گفت: مردم بشدت به عملکرد دولت در برخورد با فساد اداری و مفاسد اقتصادی اعتراض دارند مطالبات مردم در حوزه معیشتی و وعده‌های مسئولان امر بسیار روشنی است دولت باید به این مطالبات بدون حاشیه و متهم کردن دیگران پاسخگو باشد.

خطیب جمعه ایلام مهمترین مسأله اصلی و امروز کشور اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی عنوان و بیان کرد: اصولا عامل اساسی در تحقق و رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی است و الان کشور عزیز ما در مسائل اقتصادی با یک جنگ تمام عیار روبروست البته اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیران لایق و مقاوم در برابر وسوسه ها بوده و مدیران پاک دست و دور از زدو بندها و منافع اقتصادی میتواند این شعار مهم و اساسی را عملیاتی کند.

نماینده ولی فقیه در استان با تشکر و قدردانی از موضوع گیری قاطع و انقلابی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی در برابر مقامات آمریکا و دبیر کل سازمان ملل راجع به برجام تصریح کرد: انتظاری که مردم شریف از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پاسخ کوبنده به نقض کنندگان برجام و آغاز فعالیتهای مراکز حساس هسته ای که متاسفانه متوقف گردیده است.

وی در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه با گرامیداشت پنجم مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه توسط مالک اشتر زمان آیت الله طالقانی، تأکید کرد: نماز جمعه قرارگاه فرهنگی در برابر هجمه های تبلیغاتی دشمن بوده و جایگاه این نهاد فرهنگی بسیار حساس،تأثیر گذار و کارآمد جایگاهی بی بدیل است.

حجت الاسلام لطفی با اشاره به 5 مرداد سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد گفت: عملیات مرصاد پرونده سیاه و ننگین گروهک منافقین را جمع و طومار حیات  پر از جنایت و خیانت آنها را به زباله دان تاریخ انداخت.

امام جمعه ایلام باد برشمردن جنایات این گروهک در دوران حیات سیاسی خود در حق ملت مظلوم ایران اظهار کرد:هر کجا سخن از خیانت و جنایت افرینی به میان می آید پای این گروهک مطرح است.پیوند و همبستگی این گروهک با رژیم فاسد و فرسوده پادشاهی سعودی علیه ملت ایران آخرین جنایت منافقین است.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش پایانی صحبت های خود با گرامیداشت هفته فنی حرفه ای عنوان کرد: یکی از الزامات سیاست های اقتصاد مقاومتی ایجاد اشتغال و استفاده از ظرفیت‌های داخلی و عناصر خلاق برای رونق بخشیدن به کار و فعالیت در عرصه تولیدات داخلی است.

وی لزوم ناکارآمدی تحریم ها را در تولید ملی عنوان داشت و گفت:  قطعا اگر تولیدات داخلی رونق پیدا کند و بنگاههای تولید تعطیلات شده فعال شوند و استفاده ی مردم از کالاهای داخلی فرهنگ شود علاوه بر همه اینها از ورود کالاهای لوکس قاچاق جلوگیری شود قطعا تحریم ها بی اثر و ناکارآمد خواهد شد.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد