سرویس: اقتصادی
کد خبر: 21651
|
10:32 - 1395/04/26
نسخه چاپی

اقدام عملی در اقتصاد مقاومتی با پرورش بلدرچين+تصاویر

اقدام عملی در اقتصاد مقاومتی با پرورش بلدرچين+تصاویر
دو جوان در شهرستان ملکشاهی در عمل با پرورش بلدرچین اقتصاد مقاومتی را معنا کردند.

به گزارشايلام بيدار به نقل از ملکشاهی خبر، "اقتصاد مقاومتی" اصطلاحی است که این روزها نقل محافل خبری و اقتصادی کشور شده و بسیاری آن را راهکار مناسبی برای این روزهای اقتصاد کشور و شرایط تحریم های بی سابقه ای که به کشورمان تحمیل شده می دانند.

امروزه در راستاي تحقق اقتصادمقاومتي و مقاومتي كردن اقتصاد كشور و همچنين مقابله با تحريم هاي اقتصادي عليه جمهوري اسلامي ايران، بسياري از مردم كشور به فعاليت و توليد در عرصه هاي اقتصادمقاومتي روي آورده اند.

"وحيد ياريان" از جوانان كارآفرين پرورش دهنده بلدرچين در شهرستان ملکشاهی گفت: در راستاي اشتغال زايي و كارآفريني و جستجوي شغل مناسب، با حمايت و دريافت تسهيلات از بسيج سازندگي اقدام به خريد و پرورش 500 قطعه جوجه بلدرچين نمودم.

وي اظهارکرد: جوجه بلدرچين بعد از 45 روز بالغ وشروع به تخم گذاري مي كند و پس از پنج ماه براي مصرف گوشتي  قابل ذبح مي باشد.

یاریان افزود: بلدرچین پرنده اي سازگار با آب وهواي شهرستان ومقاوم به عوامل بيماري زا است و گوشت آن جايگزيني مناسب براي گوشت مرغ صنعتي محسوب مي شود.

این جوان کارآفرین تصریح کرد: از لحاظ قيمت هرعدد تخم اين پرنده 200 تومان وهرقطعه بلدرچين پنج هزارتومان به فروش مي رسد.

پرورش دهنده بلدرچین در خصوص خواص گوشت بلدرچين اظهار داشت: گوشت اين پرنده داراي طبعي گرم است ، سرشار از املاح و مواد مغذي بوده و ميزان پروتئين آن پنج تا ده درصد از ساير گوشتها بيشتر است. وجود عناصر معدنی کمیاب و ویتامین های مختلف از جمله  ويتامينهاي گروه ب در گوشت این پرنده، باعث شده است که گوشت آن برای درمان بعضی از بیماری ها، مانند آسم، تشنج، فشارخون، ضعف اعصاب و ناراحتی های روانی و بی خوابی مفید باشد و در درمان سنگ كليه كاربرد دارد.

وی در باره خواص تخم بلدرچين هم گفت: تخم بلدرچین در مقایسه با  تخم ساير پرندگان  از فسفر، آهن، ویتامین1 B و2 B زیادتری برخوردار بوده و منبع خوبی از ویتامین‌ها به جز ویتامینC است. از این‌رو آن را بمب ویتامین نامیده‌اند. کیفیت تخم بلدرچین بالا و میزان کلسترول آن از تخم‌‌مرغ معمولی کمتر است.

یاریان ادامه داد: نحوه پرورش بلدرچين به صورت ارگانيك مي باشد وجايگزين مناسبي براي گوشت مرغ است.

این پرورش دهنده بلدرچین انگيزه خود را ايجاد شغل بهتر ودرآمد مناسب تر در راستاي توسعه شهرستان و تحقق اقتصادمقاومتي ابراز كرد.

کارآفرین ملکشاهی در مورد انتظارات از دولت، به تسهيلات حمايتي، بازاريابي مناسب، و حل مشكلات فعلي اشاره كرد و گفت:دولت در راستاي اقتصادمقاومتي از جوانان جوياي كار منطقه حمايت كند.

وي همچنين در خصوص مشكلات موجود نيز، نبود دستگاه جوجه كشي درشهرستان، كمبود دستگاههاي سرمايشي وگرمايشي، كمبودسالن مناسب، غذای طیور ارزان و... را برشمرد.

یاریان در خصوص توصيه به جوانان نيز اضافه كرد: جوانان تحرک عملي در راستاي اقتصادمقاومتي داشته باشند.

این جوان کارآفرین در پایان بیان کرد: تحقق اقتصادمقاومتي راه حل مقابله با  تحريم هاي اقتصادي است، اگر اقتصادمقاومتي عملي شود، تحريم بي اثرخواهدبود.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب