سرویس: استان ایلام
کد خبر: 21095
|
23:17 - 1395/03/28
نسخه چاپی

اظهارات جالب استاندار ایلام:

مردم با پدیده گرد و غبار زندگی کنند/ پنجره ها را مسدود و ماسک بزنید/ اعتراض ها بازی در زمین دشمن است

مردم با پدیده گرد و غبار زندگی کنند/ پنجره ها را مسدود و ماسک بزنید/ اعتراض ها بازی در زمین دشمن است
استاندار ایلام با اشاره به وضعیت نامساعد هوای استان گفت: مردم با پدیده گرد و غبار زندگی کنند.

به گزارش خبرنگار وبگردی ايلام بيدار، از بعداظهر روز پنجشنبه موج جدید گرد و غبار استان ایلام را درگیر خود کرده است؛ شدت گردوغبار در این مدت به جایی رسید که دید افقی در برخی از نقاط استان به 100 متر رسید و شرایط استان به حالت اضطرار درآمد.

در این میان میزان ریزگردها نسبت به شرایط عادی به 18 برابر خود رسید و شرایط را برای مردم استان ایلام به کلی تنگ کرد، اما در این میان کمپین های خاصی در فضای مجازی در رابطه با این موضوع در سطح استان ایلام شکل گرفت که طی آن هر کدام از رسانه ها و شهروندان ایلامی گلایه های خود را ابراز می کنند.

"محمدرضا مروارید"، استاندار ایلام در یکی از این کمپین ها به نام "کمپین مجازی خاک" در پاسخ به سوالات برخی شهروندان ایلامی منشأ گردو غبارها را عربستان و اردن و عراق و سوریه عنوان کرد و با بیان اینکه وضعیت عراق و سوریه برای همه مشخص است گفت: عربستان و اردن نیز علاقه دارند تا این گرد و غبار به سمت ایران هدایت شوند.

وی اظهار کرد: ترکیه نیز از طرف دیگر آب های دجله و فرات را سد کرده و این کشورها علاقه مند هستند تا مسائل اجتماعی در ایران را تشدید کنند و اگرچه دولت از طریق سازمان های بین المللی پیگیر این موضوع است ولی با توجه به مسائل سیاسی منطقه این مسئله به زودی قابل حل نیست.

نماینده عالی دولت در استان افزود: اگر اعتراضی وجود دارد باید به عربستان و ترکیه شود؛ عربستانی که برای ما داعش می فرستد چگونه بیابان های خود را مالچ پاشی می کند و در واقع این نوع اعتراض ها بازی در زمین دشمن است.

استاندار ایلام ادامه داد: ما باید فعلا بیابان های خود را سامان دهی کنیم و از طریق مختلف در دنیا پیگیر باشیم و کارهای روبنایی از قبیل مسدود کردن پنجره ها و ماسک اقدام کنیم و با این پدیده زندگی کنیم.

مروارید بیان کرد: در استان ایلام و نیز خوزستان مشغول جنگلکاری و بیابان زدایی هستیم و استان ایلام در اجرای جنگل کاری در ایران اول است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب