سرویس: استان ایلام
کد خبر: 20875
|
09:09 - 1395/03/17
نسخه چاپی

به بهانه هفته محیط زیست/

خانم ابتکار! اینجا رمقی برای نفس کشیدن نیست

خانم ابتکار! اینجا رمقی برای نفس کشیدن نیست
خانم ابتکار! عروس زاگرس این روزها رختش گردوغبار شده و از پوشیدن لباس عروس در خجل است و ترجیح دارد لباس کهنه ای بر تن کند تا دیگر از عنوان نامش خجالت زده نشود.

ایلام بیدار - مرتضی سبزی::16 لغایت 22 خرداد ماه در تقویم بعنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده است، هفته ای که بسیاری منتظر جرقه ای برای ورود جدی به بحث مسائل زیست محیطی از سوی مسئولان هستند.

در سال های گذشته مسائل مربوط به این هفته تنها در حد نکوداشت بوده و متأسفانه مسئولان ارشد دولت به جای پرداختن به اصل موضوع در این هفته به مباحث سیاسی روی می آورند.

انگار مسائل سیاسی برای دولت از رفع مشکلات مردم به خصوص در حوزه محیط زیست و سلامت از نان شب هم برایشان واجب تر شده است تا جایی که چشمان خود را بر روی مشکلات ببندند.

اگر بخواهیم نگاهی اجمالی به این موضوع داشته باشیم به سخنان رئیس جمهور در همایش هفته محیط‌زیست اشاره خواهیم کرد آنجا که حسن روحانی در این روز محور سخنان خود را به موضوع هسته ای ارتباط داد.

در واقع دولت از آنجا که برنامه مدون و خاصی برای محیط زیست ندارد مجبور است در این هفته تنها طفره برود و یا مسئل و مشکلات را به گردن دولت قبل بیاندازد و یا در این هفته غیر محیط زیست صحبت کند.

این به شگرد و شاکله دولت یازدهم و نگاهش به مقوله محیط زیست تبدیل شده است اما باید گفت که در سومین سال عمر دولت یازدهم این حربه های دولتمردان برای مردم به خوبی رو شده است.

علاوه بر این در این هفته برنامه های متنوعی به قول زیست محیطان اجرا می شود که نمونه هایی از آن با حضور رئیس جمهور است و به صورت نمادین از برخی نمایشگاه های زیست محیطی بازدید هایی بعمل می آید.

پیشنهاد می شود خانم ابتکار به جای اینکه رئیس جمهور و مجموعه همراه را به نمایشگاه های زیست محیطی می برد به استان ایلام سفرهایی داشته باشند تا از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات مردم استان ایلام جویا شوند.

نه آنکه فقط از دور به نظاره بنشینند و برای خود گرامیداشت هفته محیط زیست بگیرند و از درد بی درمان مردمان این دیار که همچون زخم کهنه ای هر چند روزب یکبار سر باز می کند غافل شوند.

 خانم ابتکار اینجا گردو غبار امان مردم را بریده است و شما در تخت محیط زیست تهران معلوم نیست چه اقدامی برای حل این مشکل در نظر دارید.

اینجا آنقدر گردو غبار مهمان ناخوانده شده که به هنگام برداشت میوه ها در سطح باغات استان مقدار قابل توجهی از این مهمان ناخوانده بر روی این میوه ها نشسته و شرایط را برای فروش و حتی پاک کردن آنان به کلی سخت کرده است.

اینجا به لطف زحمات شما آنچنان هوا ناسالم می شود که دگر کسی رمقی برای تفریح آخر هفته در اقصی نقاط استان ندارد چرا که گردو غبار ناشی از کم کاری شما نسبت به این مقوله در جای جای این مناطق حکمفرماست.

خانم ابتکار! عروس زاگرس این روزها رختش گردوغبار شده و دیگر از پوشیدن لباس عروس خجل است و ترجیح دارد لباس کهنه ای بر تن کند تا دیگر از عنوان نامش خجالت زده نشود.

اینجا کهنسالان و نونهالان چشم امیدشان به مسئولانی است تا بتوانند حداقل گامی برای حل ریزگردها بردارند و مردم استان ایلام از اینکه دولت در این راه نمی تواند کاری کنند این مورد را هرگز قبول ندارد، اگر دولت به همان اندازه که برای برجامی که هیچ دستاوردی برای ملت ایران نداشته به اندازه نصف آن برای حل معضل ریزگردها اقدام می کرد شاید خورشید اصل تابان باعث نمی شد تا دیگر عروس زاگرس رخت خجل زده اش را از تن در بیاورد.

خانم ابتکار! شما و مجموعه مطبوعتان هیچ گامی که منجر به کاهش پدیده ریزگردها شود انجام نداده اید هر چند که مردم را به شما دیگر امیدی نیست اما همین مردم درگیر تمام عیار با این معضل هستند؛ حال جسمی بسیاری از مردمان اینجا به لطف شما بسیار وخیم است و آلودگی های ناشی از این گردوغبار باعث شده تا سلامت مردم با تهدیدهای جدی رو به رو شود.

خانم ابتکار! بیایید و سازمان محیط زیست را به ایلام نقل مکان دهید تا بدانید دردی که درمان ندارد چگونه است...

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب