سرویس: سیاسی
کد خبر: 20514
|
08:29 - 1395/02/29
نسخه چاپی

نقدی بر اظهارت هاشمی رفسنجانی در حمله به منتقدان؛

طبل توخالی برای تنها دستمایه سیاسی دولت/برای برجام باید عزا گرفت

طبل توخالی برای تنها دستمایه سیاسی دولت/برای برجام باید عزا گرفت
برخی بر کوبیدن طبل توخالی برای تنها دستمایه سیاسی دولت که باید برای آن عزا گرفت، عادت دارند.

گروه سیاسی ایلام بیدار::"حسن روحانی"، رئیس جمهور در دوران نامزدی انتخابات یازدهم ریاست جمهوری با سر دادن شعارهایی مبنی بر رفع مشکلات اقتصادی پا در این عرصه گذاشت و بر این باور بود که می توان مشکلات اقتصادی را صد روزه حل کرد.

اما دیری نکشید که با گذشت بیش از 100 روز خبری از وعده های داده شده روحانی نبود تا اینکه دولت یازدهم تشخیص داد بهانه ای برای فرار از وعده هایش دست و پا کند؛ همین شد تا به سیاست خارجی رجوع کند و داخل را به حال خود رها سازد.

برای این منظور تحریم ها را بهترین بهانه برای عدم تحقق وعده هایش دید و بر آن تأکیدات فراوانی در این مدت سه سال از عمر دولت یازدهم کرده اند.

اینکه رئیس جمهور قبل از پیروزی در انتخابات از این دیدگاه وارد انتخابات نشد و در عوض وعده 100 روزه حل مشکلات اقتصادی را داد و پس از تغییر تاکتیک خود از دادن وعده به بسط دادن رفع مشکلات به تحریم، همگی نشان از این می دهد که رئیس جمهور با این هدف خواسته تنها سبد آرای خود را پر کند.

در واقع این تغییر تاکتیک نشان می دهد که رئیس جمهور تنها به دنبال جذب آراء بوده و عملکرد دو سال و نیم وی با وعده های قبل از انتخاباتش هیچ سنخیتی نداشته و ندارد.

اما در این میان بوده و هستند افرادی که دولت را نیز در این موضوع همراهی کرده و می کنند و هر از چندگاهی به جای عذرخواهی از مردم به خاطر عدم نتایج مثبت برجام بلکه فرار رو به جلو می کنند.

اگر دولت لیست دستاوردهای برجام را منتشر کند پیش خانواده شرمنده می‌شوید

در همین رابطه اکبرهاشمی‌رفسنجانی طی اظهاراتی در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با انتقاد شدید از منتقدین برجام گفت:برجام راه‌های بسته شده بر ما را گشوده است به طوری که رشته‌هایی که قبلاً بر دستان متخصصان بسته شده بود امروز باز شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: پیش از برجام کشتی‌های ما را به دریا راه نداده و کشتی‌های خود را نیز به سمت ما نمی‌آوردند و شخصیت‌های ما را نیز در مجامع و هیأت‌ها راه نمی‌دادند ولی امروز به واسطه برجام تمام این درهای بسته باز شده است.

هاشمی‌رفسنجانی عنوان کرد: نصف صنایع تولیدی کشور تعطیل یا نیمه‌تعطیل بود که پس از برجام توفیق زیادی در بخش تولیدات به وجود آمد و امروز این برجام شایسته جشن گرفتن است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد:‌ اگر دولت لیست مشکلات حل‌شده به واسطه برجام را منتشر کند، این افرادی که می‌گویند برجام دستاوردی نداشته به واسطه این دروغ بزرگ نزد خانواده خود نیز شرمنده می‌شوند.

وی تأکید کرد: منتقدان برجام برخی که ندانسته انتقاد می‌کنند هیچ، ولی آنها که از روی قصد و غرض در مجلس و سایر فضاها نامه‌ می‌نویسند، بی‌تردید نمی‌دانند که چه مصلحتی برای برجام بوده است.

هاشمی اضافه کرد: باید با مسؤولان داخلی هم‌صدا شویم نه با دشمنان و امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت است؛ چراکه اختلاف و زندگی با اختلاف، مشکلات را دوچندان می‌کند.

وی تصریح کرد: درهای بسته به لطف برجام، امروز باز شده است و کشتی‌ها به‌ سهولت در منطقه به حرکت درآمده‌اند که اینها از نتایج برجام است.

این رویکرد هاشمی در حالی است که رئیس جمهور در این مسیر با دادن یکسری وعده ها در پسابرجام و گشایش درب های اقتصادی و خلاف انها باعث دامن زدن به رکود اقتصادی نیز شده است.

مشخص نیست چرا و به چه دلیل این افراد حاضر به پذیرفتن شکست برجام نیستند وقتی خود افرادی که در مذاکره حضور یافته اند نیز بر این نکته تأکید دارند.

با این شرایط برجام موفقیت آمیز نبوده است!

مجید تخت‌روانچی، معاون وزیر خارجه در گفت‌وگویی اظهار کرد: گشایش‌هایی درخصوص مسائل بانکی صورت گرفته اما این گشایش کامل نیست.

معاون وزیر امور خارجه ایران گفت:درصورتی که گشایش های بانکی به طور کامل انجام نشود یک جای کار مشکل دارد و اجرای برجام موفقیت‌آمیز نیست.

وی درخصوص زمان بازگشت روابط بانکی ایران به طور کامل به حالت قبل از تحریم  تصریح کرد: بانک مرکزی به دنبال افزایش سطح همکاری‌های بین المللی است و نمی توان زمان دقیقی برای حل گشایش و مشکلات بانکی برشمرد اما امیدواریم که فعالیت های موازی ما که در این خصوص درحال انجام است به نتیجه برسد.

تخت‌روانچی برای توضیح بیشتر هشدار داد: برجام توافقی است که طرفین درباره آن تعهداتی دارند و باید تعهدات را انجام دهند. درصورتی که تعهدات انجام نشود، مناسب نیست که کار در این شرایط به روال خود ادامه پیدا کند.

هاشمی احساسی عمل نکند

بهتر است جناب هاشمی به جای احساسی عمل کردن در قضیه برجام واقعیات قبل از برجام و پسابرجام را ببیند آنجا که رهبر معظم انقلاب بارها و بارها بر غیرقابل اعتماد بودن امریکا تأکیدات ویژه ای داشتند و اکنون پس از برجام هنوز که هنوز تحریم های جدید علیه ایران وضع می شود که نمونه ان اظهارات وزیر خزانه داری امریکا است که گفت: مهم است که ایران بداند تحریم‌های غیرهسته‌ای پابرجاست.

این نمونه ها تذکرات دلسوزانه رهبر فرزانه انقلاب و پیش بینی های ایشان را قبل از اجرایی شدن برجام نشان می داد اما گویا برخی هنوز چشمان خود را بر روی این واقعیت بسته اند و بر کوبیدن طبل توخالی برای تنها دستمایه سیاسی دولت که باید برای ان عزا گرفت عادت دارند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد