سرویس: استان ایلام
کد خبر: 20452
|
13:00 - 1395/02/26
نسخه چاپی

گزارش ایلام بیدار از وضعیت نامشخص مسکن معلولان ایلام؛

مسکن مهری که همچنان معلول است

مسکن مهری که همچنان معلول است
اعضای 206 نفره مسکن مهر معلولین و مددجویان ایلام برای پیگیری وضعیت مسکن خود تجمع کردند.

گروه اجتماعی ايلام بيدار::شش سال پیش بود که با داغ شدن بحث مسکن مهر، خیلی عظیمی از معلولان کشور به امید داشتن سقفی بالای سرشان، پس‌اندازهای محدودشان را روی هم ریختند تا از دغدغه همیشگی مسکن خلاص شوند.

معلولان ایلامی نیز از این قاعده مستثنی نشدند و همگام به سراسر کشور با مراجعه به بهزیستی استان تقاضای مسکن مهر داشتند و سازمان بهزیستی نیز با دریافت مبلغ 80 میلیون ريال از این افراد در خصوص تأمین مسکن قول مساعد داده بود.

اما با وجود اینکه از سال 89 این افراد آورده خود را برای مسکن دار شدن به حساب بهزیستی واریز کرده بودند اما هنوز تا خانه دار شدند و گذشت بیش از شش سال راه زیادی دارند.

صبح امروز (26 اردیبهشت) اعضای 206 نفره مسکن مهر معلولین و مددجویان ایلام برای پیگیری وضعیت مسکن خود تجمع کردند.

خبرنگار اجتماعی  ايلام بيدار نیز با اطلاع از این موضوع و به جهت پیگیری مشکلات فراروی این عزیزان میان تجمع کنندگان رفت و مشکلات آنها را جویا شد.

تمام زندگیم را برای مسکن مهر فروختم

خانم پیری که که  دارای دو فرزند معلول نیز بود در گفتگو با خبرنگار ما گفت: سال 89 داروندارمان را جمع کردیم و توانستیم 8 میلیون تومان جمع و به هوای خانه ار شدن به حساب بهزیستی واریز کردیم.

وی در خصوص تحویل این واحدها اظهار کرد: هنوز از وضعیت این خانه که قرار بود سقفی بالای سرمان باشد نیست و خبر ندارم که این واحد ها کجا قرار است تأسیس شوند.

بروکراسی اداری مهمترین مشکل پیش روی مسکن مهر معلولان ایلام

آقای حاتمی یکی از این معترضین  که خود قبلا از اعضای هیئت مدیره این تعاونی بوده و بدلایل مشکلات هیئت رئیسه مجبور به استعفا شده در در گفتگو با خبرنگار  ايلام بيدار در تشریح مشکلات گفت: سال 89 بهزیستی اعلام کرد که افراد معلولی که قصد خانه دار شدن دارند می توانند با واریز مبلغ 80 میلیون ريال به حساب بهزیستی برای مسکن مهر ویژه معلولان ثبت نام کنند.

وی در خصوص کمک های بهزیستس نیز اظهار داشت: سازمان نیز قرار بود به ازای این مبلغ ، 60 میلیون ريال به حساب پیمانکار پروژه واریز و واحدها مسکن مهر در نهایت با مبلغ 145 میلیون ريال تحویل شود.

 وی افزود: با واریز شدن آورده های معلولین یکی از پیمانکاران استان برای عقد قرارداد به بهزیستی معرف و این شرکت متعهد شد ظرف 24 ماه واحدهای مذکور را که در بلوار شهید خرمرودی باید ساخته می شد تحویل دهد.

این شخص بروکراسی اداری را مهترین مشکل این طرح عنوان و بیان داشت: متأسفانه با وجودیکه همه امورات برای اجرای کار آماده بوده اما رستمی مدیرکل وقت بهزیستی ایلام با مخالفت با این موضوع خواستار تشکیل تعاونی بود و اینکه تمام موضوعات از طریق هیئت رئیسه تعاونی پیگیری شود و این شروع مشکلات مسکن مهر معلولان و مددجویان ایلام بود.

وی ادامه داد: با تشکیل تعاونی و حمایت برخی از افراد اعضای هیئت رئیسه مشخص شده و در اولین جلسه با حضور شرکت معرفی شده از طرف اعضا مخالفت و شخص دیگر را معرفی و متعهد شدند که این شخص با 10 میلیون ريال زیر قیمت شرکت قبلی واحدها را تحویل نماید و به این صورت همه آورده افراد به حساب تعاونی جدید واریز و همه در انتظار واحدهای تحویلی خود بودند.

حاتمی اظهار داشت: با گذشت 6 سال از وقت این پروژه مشخص شد که تعاونی تشکیل شده نه تنها توانایی ساخت واحدها را نداشته بلکه مشکلاتی را پیش آورده و تخلفاتی نیز مرتکب شده اند و این تخلفات مکتوب به بهزیستی و اداره تعاون اعلام شده است .

مشکلات و تخلفات اعضای هیأت مدیره قبلی نزد پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار محفوظ بوده و در صورت لزوم تحویل مسئولان ذیربط قرار داده می شود.

وی در پایان از همه مسئولان دست اندرکار خواست که مشکلات این قشر محروم از جامعه را پیگیری نمایند.

مسکن مهر معلولان در هاله ای از ابهام است/ زمین تعاونی فروخته شده است

فرشاد پورمند از رئیس جدید تعاونی مسکن مهر معلولان ایلام نیز در این گفتگو شرکت داشت و به خبرنگار ما گفت: متأسفانه هیأت مدیره قبلی تخلفاتی را صورت داده بودند که همه این تخلفات بصورت مستند و مکتوب تحویل مقامات ذیربط شده است.

پورمند ادامه داد: هیئت رئیسه قبلی زمینی را که در بلوار شهید خرمرودی از سوی اعضا و بهزیستی مشخص شده بود را فروخته و به اذعان خودشان زمینی را در کانون خریداری و در حال سخت هستند اما این زمین و ساخت و ساز هیچگونه سند و مدرکی ندارد.

وی در خصوص مشکلات مسکن مهر معلولان ایلام اظهار کرد: با نظر خود اعضا بنده و همکارانم تعاونی را تحویل گرفتیم و امیدواریم بتوانیم هرچه سریعتر اوضاع پیش آمده را جمع کرده و با انتخاب پیمانکار و شرکتی اصولی کار را شروع و واحدهای عزیزان را تحویل آنها کنیم.

رئیس هیأت مدیره تعاونی مسکن در خصوص واریزی بهزیستی نیز تصریح کرد: سازمان برای واریز مبلغ بلاعوض باید واحدها را مشاهد و محرز شود که این واحدها متعلق به معلولان ایلام بوده اما هیئت رئیسه قبلی تعداد واحد که مشخص کردند هیچگونه سند و مدرکی دال بر اینکه متعلق به معلوان بوده نداشته و این یکی از تخلفات این افراد بوده است.

مسئولان مشکلات تعاونی مسکن معلولان ایلام را دریابند

تاخیر چندساله در واگذاری واحدهای مسکن مهر به «توان‌یابان»،‌ جمع‌آوری مبالغ هنگفت از معلولانی که بسیاری از آنها در زمره مستمری‌بگیران نهادهای حمایتی محسوب می‌شوند و سوءاستفاده از مظلومیت این گروه از معلولان عضو تعاونی‌ها، تنها به عنوان بخشی از تخلف تعاونی‌های مسکن معلولان به حساب می‌آید که مجموع این بدقولی‌ها، تحقق رویای خانه‌دار شدن معلولان را با یک علامت سوال بزرگ روبه‌رو کرده است.

در هر حال، شاید کمترین توقع این توان یابان از مسوولان این باشد که حتی اگر خود مسوولان هم نمی‌توانند برای رفع مشکل مسکن چاره‌ای عملی و کوتاه‌مدت بیندیشند، حداقل با کار کارشناسی و دقیق بر عملکرد این تعاونی‌ها نظارت کنند تا لایه‌های حقوق از دست رفته معلولان،‌ روز‌به‌روز عمیق‌تر از قبل نشود.

پایگاه خبری تحلیلیایلام بیدارحقوق از دست رفته این معلولان را از مسئولان پیگیری کرده و در روزهای آینده منتشر می کند.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد