سرویس: اقتصادی
کد خبر: 20112
|
09:17 - 1395/02/12
نسخه چاپی

استاندار ایلام در گفتگوی اختصاصی با ایلام بیدار عنوان کرد؛

بهره مندی ایلام از ظرفیت های خوب اقتصاد مقاومتی/ عزم مسئولان برای تحقق شعار سال جزم است

بهره مندی ایلام از ظرفیت های خوب اقتصاد مقاومتی/ عزم مسئولان برای تحقق شعار سال جزم است
استاندار ایلام گفت: تحقق شعار سال نیازمند اقدامات مضاعف است.

"محمدرضا مروارید"، استاندار ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادیایلام بیداردر رابطه با برنامه های استانداری ایلام برای تحقق شعار امسال گفت: با توجه به اینکه در اوایل سال شعار "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد تقریبا دولت به فرماندهی معاون اول رئیس جمهور تمام وقت و ذکر خود را برای تحقق این شعار به کار برده است.

وی اظهار کرد: در واقع با این حرکت 24 سیاستی که رهبری در گذشته بر موضوع اقتصاد مقاومتی تأکید داشتند بازنگری شد.

این مقام مسئول افزود: بر همین اساس در حال تهیه برش استانی برای تحقق این مهم هستیم و با توجه به توان و انرژی که در دستگاه های دولتی و غیردولتی است درصدد یک حرکت مضاعف در این مسیر هستیم.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: می توان در این مسیر گام های زیادی را برداشت که مهمترین ان بحث اشتغال و نیز تولید و صادرات غیرنفتی است.

مروارید بیان کرد: در استان ایلام نیز پتانسیل های خوبی برای اجرای اقتصاد مقاومتی و تحقق آن وجود دارد و با بکارگیری همت تمامی مجموعه و دستگاه های اجرایی می توان شاهد تحقق این شعار در طی امسال بود.

استاندار ایلام عنوان کرد: در زمینه کشاورزی و منابع طبیعی نیز استان ایلام یکی از استان های مهم در این مسئله به شمار می رود که می تواند نقشی اساسی را ایفا کند.

وی اشاره کرد: در حوزه گردشگری و توسعه مرزها برای صادرات غیرنفتی همگی این محورها بر مبنای اقتصاد مقاومتی دیده خواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جمعیت زیادی در استان ایلام وجود ندارد نتایج حاصل از اقتصاد مقاومتی به خوبی در استان دیده خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان گفت: ایلام می تواند بعنوان اولین استانی مطرح شود که از نظر تولید ثروت بیشتر و نیز خودکفایی حرفی برای گفتن داشته باشد و در این زمینه در چندین زمینه سه چهار برابر مصرف استان تولید داریم که ز نونه ان می توان به گندم و گوشت قرمز اشاره کرد.

مروارید افزود: باید یک درصد تولید ناخالصی ملی در استان ما با توجه به جمعیت موجود که الان حدود نیم درصد است باید به یک درصد برسد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد