سرویس: سیاسی
کد خبر: 19871
|
08:51 - 1395/01/30
نسخه چاپی

گزارش ویژه ایلام بیدار؛

آب پاکی که "سیف" روی دست "روحانی" ریخت/ آفتاب تابانی که نور ندارد!

آب پاکی که "سیف" روی دست "روحانی" ریخت/ آفتاب تابانی که نور ندارد!
اظهارات رئیس بانک مرکزی در امریکا آب پاکی بر روی دستان رئیس دولت یازدهم ریخت و برجام تابان رئیس جمهور، پوچ و تاریک از آب درآمد که حتی سایه هم ندارد.

گروه سیاسی ایلام بیدار::"حسن روحانی"، رئیس جمهور در دوران نامزدی انتخابات یازدهم ریاست جمهوری با سر دادن شعارهایی مبنی بر رفع مشکلات اقتصادی پا در این عرصه گذاشت و بر این باور بود که می توان مشکلات اقتصادی را صد روزه حل کرد.

اما زمان بیش از این مقدار برای رئیس جمهور سپری شد و خبری از حل مشکلات 100 روزه در کارنامه دولت یازدهم دیده نشد تا اینکه دولت به بهانه هایی فرار را بر قرار در این وعده ترجیح دهد.

همین باعث شد تا دولت روحانی برای فرار از این شعار تمامی مسائل و مشکلات را به خارج نسبت دهد و وقتی دید که مجموعه دولت کاری برای رفع مشکلات اقتصادی در دست ندارد تمام ذهن خود را معطوف به ارتباط با خارج و مشکلات کنونی را به تحریم ها بسط داد.

در واقع این حرکت رو به جلوی رئیس جمهور حتی شرایط کشور را بهتر که هیچ بدتر هم کرد و بعد از گذشت مدتی کشور دچار رکود شد و هم امنون نیز این رکود ادامه دارد تا جایی که برخی تحلیلگران شعار "دولت رکود" را برای دولت یازدهم انتخاب کردند.

نبود برنامه منسجم و صحیح و ارائه برخی برنامه ها با بی نظمی از جمله ارائه سبد کالا نه تنها دردی از مشکلات را دوا نکرد بلکه صف های طویل و زیر دست و پا رفتن مردم در این صفوف عزت آنها را پایمال کرد و تدبیرهای دولت یکی پس از دیگری در حوزه اقتصاد ناکام ماند.

به واقع می توان پی برد که دولت از زمان شروع به کارش تاکنون هیچ برنامه مدونی برای مباحث اقتصادی که پایدار باشد را ارائه نکرده و برای همین شرایط اقتصادی کشور در بدترین زمان مدیریتی در حال سپری شدن است.

همین امر باعث شد تا دولت راه فرار از این موضوع را به برجام نسبت دهد؛ برجامی که هنوز با اما و اگرهایش نتوانسته به کمک دولت یازدهم بیاید؛ برجامی که هنوز جوهره امضای ان خشک نشده و قرار بود دیگر تحریمی علیه ملت با این توافق اعمال نشود اما چند روز بعد از آن تحریم های جدید موشکی وضع شد تا نشان دهد دولت فریب دیپلماسی لبخند را خورده است.

آب پاکی که "سیف" روی دست "روحانی" ریخت

جدای از این مطالب، در روزهای گذشته "ولی الله سیف"، رئیس کل بانک مرکزی در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ تصریح کرد برجام تاکنون «تقریباً هیچ» دستاورد اقتصادی برای ایران نداشته است.

 سیف گفته ایران سه ماه بعد از اجرای شدن برجام، توان دست‌یابی به 100 میلیارد دلار دارایی ضبط‌شده‌اش در خارج از کشور را نداشته و برای پرداخت صورت‌حساب‌هایش در مبادلات خارجی به دنبال راهی برای استفاده از دلار است.

رئیس بانک مرکزی ایران اضافه کرد با آنکه قرار است سپرده‌های ایران در بانک‌های خارج از کشور قابل دسترس باشند، بانک‌های اروپایی کماکان نگران نقض قوانین آمریکا و مواجه شدن با جریمه‌های سنگین این کشور هستند

 سیف، بر همین اساس از «دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا» می‌خواهد با صدور دستورالعملی بانک‌های اروپایی را به استقبال بیشتر از ایران دعوت کند.

تمامی این اظهارات آب پاکی را بر روی دستان رئیس دولت یازدهم ریخته و برجام تابان رئیس جمهور پوچ و تاریک از آب درآمد.

داده ها و دستاوردهای داده شده در برجام یکی پس از دیگری در حال از بین رفتن است و هیچ خبری از آثار مثبت به اصطلاح تابان برجام دیده نمی شود و حتی این خود داد مسئولان ارشد دولت را نیز درآورده است.

در حالی که مردم با گرانی و رکود دست و پنج نرم می کنند دولت هنوز که هنوز منتظر اقدام خارجی ها برای رونق اقتصاد است و انگار قرار نیست خود دست به کار شود و گامی برای حل مشکلات بردارد.

اگر چه رهبری نیز در گذشته بارها بر این نکته تأکید می کردند که نمی توان به غربی ها و امریکا اعتماد کرد مشخص نیست که دولت یازدهم با کدام ادله و منطق و رویکرد با از دست دادن این همه از دستاوردها و بتن ریزی های هسته ای با این خیال که امریکا در برجام رویه خود را تغییر می دهد گام برداشته ، سوالی که ذهن افکار عمومی را نیز درگیر خود کرده است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب