سرویس: اقتصادی
کد خبر: 19802
|
08:41 - 1395/01/26
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد/

افزایش دو برابری قیمت گوجه در ایلام؛"عامل گراني گوجه فرنگي مشخص شد

افزایش دو برابری قیمت گوجه در ایلام؛"عامل گراني گوجه فرنگي مشخص شد
گوجه فرنگی در استان ایلام با افزایش سه برابری قیمت از 1500 تومان به 4500 تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادیايلام بيدار، با پایان فصل زمستان و ورود به فصل بهار، قیمت سبزیجات در بازار نیز مانند درختان رنگ عوض می کنند.

در برخی از نقاط شهر ایلام، قیمت این نوع سیزیجات با افزایش هایی رو به رو بوده است.

براساس گزارش میدانی خبرنگارایلام بیدار، گوجه فرنگی در استان ایلام با افزایش سه برابری قیمت از 1500 تومان به 4500 تومان رسیده است و نارضایتی مردم از افزایش قیمت ها را فراهم کرده است.

در این میان برخی فروشندگان و دلالان از فرصت استفاده کرده و بر طبل افزایش قیمت گوجه می کوبند.

برخی بررسی هاي ميدانی نيز حکايت از اين دارد که در برخی از مناطق شهر ایلام حتی قيمت هايی بالاتر و تا پنج هزار تومان نيز براي تهیه گوجه وجود داشته است.

این افزایش قیمت ها در حالی است که تمامی مشکلات و گرانی ها از سوی دولتمردان منوط به برجام شده بود و پس از برجام نیز شاهد افزایش بی رویه قیمت محصولات هستیم.

برداشت دیرهنگام به دلیل بارندگی ها باعث افزایش قیمت گوجه شد

"علی شکری"، رئیس اداره تنظیم بازار و محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی استان ایلام در گفتگو با خبرنگارایلام بیداردر این باره گفت: یکسری عوامل و مسائل در افزایش محصولات تأثیرگذار هستند، در یکی دو روز اخیر که کار برداشت گوجه با مشکل مواجه شده بود باعث افزایش قیمت این محصول شده است.

وی اظهار کرد: زمانی که باران شروع می شود به علت گل و لای بودن مزارع کار برداشت دیرتر انجام می گیرد و همین امر عرضه و تقاضا را با مشکل مواجه کرده و باعث افزایش قیمت ها می شود.

این مسئول افزود: تنها مشکل افزایش قیمت گوجه در ایلام همین بوده و ارتباطی به کمبود گوجه ندارد.

رئیس اداره تنظیم بازار و محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی استان ایلام ادامه داد: با توجه به ارسال گوجه فرنگی به مراکز اصلی توزیع، این محصول در سطح شهر طی امروز و روزهای آینده با کاهش قیمت روبرو خواهد شد.

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب