سرویس: اقتصادی
کد خبر: 19590
|
07:55 - 1395/01/14
نسخه چاپی

گزارش ایلام بیدار/

شعارگویی آفت اقتصاد مقاومتی/ هنگام اقدام و عمل است

شعارگویی آفت اقتصاد مقاومتی/ هنگام اقدام و عمل است
سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی باید عملیاتی شوند تا وضعیت اقتصاد کشور بهبود یابد.

گروه اقتصادی ایلام بیدار::  بدون شک کشوری که می خواهد در سطح دنیا به عنوان الگو شناخته شود و الگو ماندنش بصورت مستمر ادامه یابد بایستی زمینه های مختلف سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی ، عدالت و ... را بر مبنای اسلام و قرآن در جهان بگستراند و به مؤلفه های گوناگون و ویژگی های جامعه اسلامی اهتمام ویژه ای ورزد، مؤلفه هایی که در صورت شکوفایی هر یک متضمن استقلال و پیشرفت و مهمتر از همه بقای هر چه بیشتر و بهتر اسلام و آن جامعه اسلامی خواهد شد.

یکی از این مولفه ها همانطور هم که گفته شد "اقتصاد" است؛ در حقیقت توانمند بودن در عرصه اقتصادی زیر بنای توسعه کشور محسوب می شود، چرا که اگر کشوری یرای ضربه زدن به کشوری دیگر اقدام نماید، استقلال خود را به رخ می کشد؛ البته در این بین باید مواظب دشمنان نیز بود که از تمام امکانات برای ضربه زدن استفاده می کنند و برای این کار از هیچ روشی دریغ نمی کنند.

اگر چه دشمن با حربه تحریم درصدد تسلیم ملت ایران بود اما در واقع این تحریم ها تا آنجا پیش رفت که ایرا ن را به یکی از صادر کنندگان بنزین در جهان تبدیل کرد، موضوعی که تمام معادلات تحریم را برای طراحانش برخلاف آنچه که می پروراندند به نمایش گذاشت و امروزه دم از عدم تأثیر تحریم ها می گویند.

اگر کشوری در تمام زمینه ها خودکفا شود، این گونه تحریم ها نه تنها خللی در راه و اراده و خواسته آن کشور ایجاد نخواهد کرد بلکه باعث بروز و کشف استعدادها و خودکفا شدن در عرصه های مختلف و حوزه های جدید و جدید تری خواهد شد که رهنمودهای مقام معظم رهبری در این باره می تواند پشتوانه ای باشد برای تحقق خودکفا شدن در آن زمینه.

همه ساله مقام معظم رهبری شعاری را برای آن سال مطرح می کنند که به تناسب آن برنامه ها شکل می گیرد، امسال نیز معظم له با توجه به شرایط اقتصاد کشور این بار نیز شعار اقتصادی را انتخاب کردند تا همچنان اهمیت مقوله اقتصاد برای کشور مهم تلقی شود.

آنچه که در این میان باید به آن توجه کرد این است که مسئولان بایستی اقدام و عملی جدی برای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی انجام دهند؛ اقدامی که نیازمند جدی گرفتن سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است.

در این بین شعارگویی آفت جان اقتصاد بومی شده و خطر این آفت اقتصاد بومی کشور که همان اقتصاد مقاومتی است را تهدید می کند که نیازمند برون رفتن از این وضعیت است.

هر کشوری برای بهبود وضعیت اقتصادی خود و نیز رقابت با سایر کشورها به ظرفیت های داخلی خود تکیه می کند، "اقتصاد مقاومتی"، همان مولفه داخلی است که متضمن ترقی اقتصاد کشور است.

اقتصاد مقاومتی بعنوان یک گفتمان ملی در حالی از سوی مقام معظم رهبری عنوان شد که با وجود کارهای انجام گرفته و پیشتازی سپاه و بسیج اما دولت جدیتی در راستای فرهنگ سازی و سوق دادن مردم به آن ندارد.

همین امر باعث شد تا ایشان از مسئولان و دولتی ها در تقویت اقتصاد مقاومتی گله مند و از این موضوع اظهار نگرانی کنند.

ترویج اقتصاد مقاومتی در شرایط کنونی می تواند به شکوفایی اقتصاد و مقابله با تحریم ها کمک شایانی کند و این را نیز باید دانست که توانمند بودن در عرصه اقتصادی زیر بنای توسعه کشور محسوب می شود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد