سرویس: اقتصادی
کد خبر: 19186
|
07:21 - 1394/12/09
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

رونق بازار شب عید، قربانی فراموشی دولت/ "برجام" هم قیمت ها را کنترل نکرد

رونق بازار شب عید، قربانی فراموشی دولت/ "برجام" هم قیمت ها را کنترل نکرد
بازار شب عید در ایلام این روزها حال و هوای عیدی به خود نگرفته است چون که رونقی را در خود نمی بیند و عملا فروش و رونق تفاوتی با ماه های قبل در ایلام ندارد.

گروه اقتصادی ایلام بیدار:: روزهای زیادی تا پایان سال باقی نمانده و همه خود را برای تحویل سال جدیدی آماده می کنند.

این روزها همه مشغولند تا کارهای باقی مانده سال را در پیش گرفته تا به سال آتی موکول نگردد؛ اما اگر سری به خیابان های شهر ایلام زده باشید،خواهید دید که همچون سال های گذشته مراکز عرضه لباس و سفره های هفت سین و موارد مرتبط با شب عید مکان های خود را آماده استقبال برای خرید مردم کرده اند.

بازار شب عید در ایلام این روزها حال و هوای عیدی به خود نگرفته است چون که رونقی را در خود نمی بیند و عملا فروش و رونق تفاوتی با ماه های قبل در ایلام ندارد.

وضعیت ضعیف اقتصادی و معیشتی، نبود مشتری و مهمتر از همه گران بودن اجناس راه را برای خرید مردم کم کرده به طوری که قدرت خرید آنها با مشکل مواجه شده است.

قیمت های بازار شب عید مغایر با نتتایج برجام است

یکی از همشهریان ایلامی مستقر در بازار در این باره به خبرنگار ما گفت: قیمت های شب عید امسال برای خرید هیچ تفاوتی نکرده و بیشتر هم شده است.

وی که به همراه فرزندش به محل بازار ایلام آمده بود، متذکر شد که این افزایش قیمت ها از ماه ها قبل برای شب عید کلید خورده به طوری که مثلا قیمت موز در شهر ایلام تا دو ماه قبل نزدیک به 30 هزار ریال بوده که الان از 50 الی 60 هزار ریال سر درآورده است.

این شهروند ایلامی قیمت های شب عید را مغایر با نتایج برجام که از سوی رئیس جمهور اعلام شده بود، می داند و معتقد است که بعد از برجام دیگر افزایش قیمت ها آن هم در بازار عید معنا ندارد.

وی خواهان نظارت بیشتر دستگاه های مرتبط با این موضوع شد به طوری که در مغازه قیمت یک جنس با مغازه کنار خودش تفاوت دارد.

مسئولان به فکر باشند

یکی دیگر از شهروندان ایلامی، ضمن انتقاد شدید از گرانی موجود در بازار، خواهان کاهش قیمت ها برای افزایش قدرت خرید مردم شد.

وی به جهش قیمتی اجناس همزمان با آغاز بازار شب عید اشاره و گفت: مسئولان باید به فکر مردم باشند و قدم هایی را در این راستا بردارند.

این شهروند ایلام از رسانه ها خواست، خواسته های مردم در این ایام را به گوش مسئولان برسانند تا شاید قیمت اجناس پایین آمده و کمتر به مردم فشار آید.

مثلا خانواده ای که پنج الی شش فرزند را دارا می باشد باید چکار کند؟ و با این گرانی ها نمی تواند برای انها اقدام به خرید لباس کند؛ بنده تاکنون نتوانسته ام برای فرزندانم خریدی داشته باشم و منتظر این هستیم که یارانه نقدی این ماه پرداخت گردد.

تورم نه تنها بهبود نیافته بلکه بیشتر هم شده است

یک فروشنده لباس نیز در این باره به خبرنگار ما گفت: استقبال مردم برای خرید شب عید بسیار کم شده است.

وی ادامه داد: فروش کمتر باعث خرید کمتری شده و این مشکل به وضعیت اقتصادی برمی گردد که دولت باید فکری برای آن نماید.

مسئولان استان بایستی برای افزایش قدرت خرید مردم فکری کنند و در وضعیت اقتصاد مردم تحت فشار هستند حال چه برسد به خریدهای دیگر.

این فروشنده لباس قدرت خرید مردم ایلام نسبت به سال های گذشته را نصف عنوان کرد که با این وجود درپاسخگویی به طلبکارانم هم با مشکل مواجه شده ایم.

به طوری که اگر جنسی را با قیمت 380 هزار ریال تهیه شده و برای سود به قیمت 400 هزار ریال تبدیل شده مجبور شدیم که به زیر قیمت و به 350 هزار ریال عرضه می کینم.

آنچه که از گفته های مردم استنباط می شود این است که دستگاه های ذیربط باید در این روزهای منتهی به سال نظارت ها را از آنچه که هست بیشتر کنند.

اگر چه در ایلام این روزها مردم فقط از کنار مغازه ها گذر می کنند اما امیدوارند که با ارائه تدبیرهایی از این وضعیت خارج شوند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب