سرویس: ویژه انتخابات 94
کد خبر: 19106
|
11:52 - 1394/12/03
نسخه چاپی

تخلفات انتخاباتی اصلاحات برای به کرسی رسیدن مجلس؛

شهرداری ایلام:تبلیغات حضور زیباکلام در ایلام غیرقانونی است

شهرداری ایلام:تبلیغات حضور زیباکلام در ایلام غیرقانونی است
اصلاحات این روزها با اقدامات غیرقانونی خود سعی در به کرسی رسیدن مجلس به هر قیمتی هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ايلام بيدار ، همزمان با آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی دستورالعمل تبلیغات توسط کاندیداها از طریق رسانه ها اعلام شد.

بر همین اساس داوطلبان نهایی تأیید صلاحیت شده می بایست برای چگونگی از کم و کیف این تبلیغات به فرمانداری های مربوطه و شهرداری اقدام می کردند.

در همین راستا شهرداری ایلام اقدام به نصب بنرهای ویژه انتخاباتی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی نمود که براساس قانون بایستی در همان محدوده تبلیغات کاندیداها صورت بگیرد.

در این قانون آمده است که کاندیداها حق هیچ گونه نصب بنر در سطح شهر را ندارند و این کار تنها در محدوده تعریف شده توسط شهرداری صورت می گیرد.

این در حالی است که اصلاح طلبان ایلامی در اقدامی غیرقانونی بنرهایی با محوریت همایش اصلاح طلبان در حمایت از کاندید مورد نظر آنها با حضور صادق زیبا کلام در ایلام نصب کرده اند.

تبلیغات حضور صادق زیباکلام در ایلام کاملا غیرقانونی است/ تخلف مستندسازی می شود

"محمد سلطانی"، مسئول  روابط عمومی شهرداری ایلام در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایلام بیدار در این خصوص گفت: تبلیغات چاپ بنر در هر صورت تنها در حوزه تبلیغات پاکیزه صورت می گیرد.

وی اظهار کرد: هر گونه تبلیغات بنر در سطح شهر ممنوع بوده مگر اینکه با اجازه فرمانداری این کار صورت گیرد؛ برای این منظور بعد از ارائه نامه توسط فرمانداری برچسب های لازم برای نصب داده خواهد شد و در این صورت مشکلی وجود ندارد.

این مسئول افزود: در این راستا یکی از کاندیداهای انتخاباتی که به صورت غیرقانونی اقدام به نصب بنر در سطح شهر کرده این اقدام بعنوان تخلف انتخاباتی شناخته شده و هیئت نظارت در مرحله بعدی این تخلف را مستندسازی می کند.

مسئول  روابط عمومی شهرداری ایلام ادامه داد: بنری هم که تحت عنوان دعوت از صادق زیباکلام در سطح شهر نصب شده کاملا غیرقانونی بوده و این تعداد بنر در حال جمع شدن هستند.

سلطانی بیان کرد: بنرهای داربستی قانونی در 90 نقطه شهر تحت عنوان تبلیغات پاکیزه نصب شده اند   که تنها در این حوزه تبلیغت بنر قانونی است.

متخلفان جلب و به تحویل قانون داده می شوند/ مجرمین به 30 روز حبس محکوم می شوند

حمایت برخی از اقشار از این طیف به صورت غیرقانونی در حالی ادامه دارد که براساس ماده دو قانون تبلیغات انتخاباتی مبنی بر لزوم رعایت مقررات در اعلام حمایت افراد و گروه ها از داوطلبان، پس از اعلام حمایت گروه ها و مجامع و اقشار مختلف از نامزد مورد نظر، وی می تواند حمایت آنان را در آثار تبلیغاتی مجاز خود درج و منتشر نماید.
در صورتی که حمایت از این کاندید توسط به صورت تبلیغات غیرقانونی به صورت بنر در سطح شهر ادامه دارد.
تبلیغات غیرقانونی اصلاح طلبان ایلام در حالی است که براساس قانون تبلیغات انتخاباتی بایستی تبلیغات مجاز کاندیداها در ایام تبلیغات مدنظر آنان توجه قرار گیرد.

بر همین اساس ماده 57 قانون انتخابات مجلس مقرر داشته است که: 'استفاده از هر گونه پلاکارد، پوستر، دیوارنویسی و کاروانهای تبلیغاتی و استفاده از بلندگوهای سیار در خارج از محیط سخنرانی و امثال آن به استثنای عکس برای تراکت و زندگی نامه و جزوه و همچنین سخنرانی و پرسش و پاسخ از طرف نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنان ممنوع میباشد. متخلفین از این ماده به سه تا سی روز زندان محکوم می گردند.
همچنین.'طبق تبصره 2 این ماده نیز 'نصب و الصاق عکس و پوستر ممنوع می باشد و چاپ عکس صرفا محدود به زندگینامه، جزوه، بروشور و کارت حداکثر در قطع 15*10مجاز می باشد. نصب بنر و پارچه در محل ستادهای اصلی نامزدها به تفکیک برادران و خواهران مجاز می باشد. تخلف از مفاد این تبصره توسط چاپخانه مستوجب مجازات مندرج در این ماده می باشد.
در ماده هشت قانون تبلیغات انتخاباتی آمده است: مأمورین انتظامی موظف هستند در صورت مشاهده تبلیغات غیرقانونی آنها را امحا کنند: 'هرگونه الصاق و نصب اعلامیه، عکس، پوستر و بنر و پارچه های تبلیغاتی به طور کلی ممنوع است و مأمورین انتظامی در صورت مشاهده چنین مواردی باید نسبت به امحاء آنها اقدام نموده و متخلفین را جلب و به مقامات قضائی تحویل نمایند. استنکاف از این وظیفه جرم محسوب می شود.

گویا اصلاح طلبان برای به قدرت رسیدن مجلس از هر طریقی حتی تمکین نکرده به قانون استفاده می کنند که نمونه آن را در انتخابات سال 88 به عینه برای ملت ایران نمایان شد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد