سرویس: استان ایلام
کد خبر: 17954
|
13:10 - 1394/09/30
نسخه چاپی

معاون اطلاعات و خبر صدا و سیمای ایلام:

رسانه ها سنت وقف را همانند حماسه اربعین فرهنگ سازی کنند

رسانه ها سنت وقف را همانند حماسه اربعین فرهنگ سازی کنند
معاون اطلاعات و خبر صدا و سیمای ایلام گفت: نقش رسانه در فرهنگ سازی وقف بی بدیل است.

به گزارشايلام بيدار، دکتر "مهدی فتاحی"، معاون اطلاعات و خبر صدا و سیمای مرکز ایلام در همایش وقف و رسانه ایلام گفت: وقف یکی از موضوعاتی است که در دنیای معاصر امروز بایستی با کنکاش بیشتری در رابطه با آن حرف زد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 32 هزار شبکه ماهواره ای عمده هدفشان تیشه بر ریشه ارزش ها است، درصدد این هستند تا این ارزش ها را زیر سوال ببرند.

این مسئول وقف را یکی از این ارزش ها عنوان کرد که در شبکه های ماهواره ای علاوه بر اینکه تقدس زدایی می شوند بلکه بعنوان یک ضد ارزش تبلیغ می شود تا آن را زیر سوال برده و جامعه را دستخوش ناهنجاری های اجتماعی کنند.

معاون اطلاعات و خبر صدا و سیمای مرکز ایلام افزود: در این راستا بایستی آسیب های مربوط به وقف شناسایی و کار کارشناسی بر روی آن آسیب ها صورت گیرد.

فتاحی ادامه داد: یکی از مواردی که رسانه ها باید به آن توجه داشته باشند اینکه سنت حسنه وقف را همانند حماسه اربعین فرهنگ سازی کنند، همانند گفتگو با واقفان نمونه و برجسته سازی این افراد برای معرفی به جامعه که می تواند مفید واقع گردد.

وی بیان کرد: در این باره رسانه ها باید ذهنیت هایی که درباره ایلام شکل گرفته را باید حذف کنند و چهره واقعی ان را به جامعه معرفی کنند که یکی از راه های این مهم ترویج ارزش وقف و واقفان نمونه استان است.

این مسئول نمادسازی ها و فضاسازی ها را برای ترویج این ارزش مهم تلقی کرد و خواستار شناسایی ریشه هایی که باعث کمرنگ شدن فرهنگ وقف شده است، شد.

معاون اطلاعات و خبر صدا و سیمای مرکز ایلام بر نقش آفرینی رسانه ها در ترویج ارزش ها اشاره و گفت: بدون شک با همراهی رسانه ها می توان به این مهم دست یافت.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب