سرویس: سیاسی
کد خبر: 17427
|
10:52 - 1394/08/23
نسخه چاپی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با ایلام بیدار:

تخطی از تذکرات رهبری تکرار قرارداد الجزایر را به دنبال دارد

تخطی از تذکرات رهبری تکرار قرارداد الجزایر را به دنبال دارد
باقر حسینی گفت:عدم توجه به تذکرات رهبری درنامه به رئیس جمهور دراجرای برجام تکرار قرارداد الجزایر را به دنبال دارد.

سید "باقر حسینی"، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسیایلام بیداردر خصوص هوشیاری ها درباره برجام و مراقب بودن بر روند اجرای آن برای تبدیل نشده به قرارداد الجزایر اظهار کرد: همانطوری که مقام معظم رهبری بسیار زیبا و هوشمندانه و با دقت و ظرافت کامل رهبر معظم انقلاب فرمودند که به امریکا اعتاد نداریم به طور واقع بینانه همین گونه بوده که تجربه آن را به اثبات رسانده است.

وی گفت: برای اینکه در ارتباط با برجام چنین اتفاقی نیفتد ما معتقدیم که آن تذکراتی که رهبر معظم انقلاب فرمودند و همچنین طرح مجلس برای صیانت و اجرای درست درست جدی برجام باید به طور دقیق مورد توجه قرار بگیرد.

این نماینده مجلس افزود: در این زمینه ضرورت دارد که کمیته نظارت بر برجام نیز شکل بگیرد و این نظارت لازم بایستی به صورت مرتب و براساس مصوبه ای که مجلس داشته دولت مؤظف است که هر سه ماه یکبار گزارش های لازم را به مجلس ارائه دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: در تمام مراحل نظارت باید لحظه به لحظه انجام بگیرد چرا که اگر ما اقداماتی را انجام دهیم که ممتقابلا اقدام صورت نگیرد و از طرف دیگر امریکایی ها به تعهداتش عمل نکند ضرر خواهیم کرد.

حسینی بیان کرد: اقدامات باید پایا پای باشد و این نظارت باید صورت بگیرد که این امر تحقق پیدا کند و خطوط قرمزی که رهبری تعیین کردند حتما مو به مو باید اجرا شود تا این توافقی که صورت گرفته به سرانجام لازم دست پیدا کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: از آنجایی که شرایط برای امریکا هم شرایط خوبی نیست و قرار نیست که اروپایی ها بیش از این قربانی سیاست های امریکا شوند و بعید می دانم که که امریکا قصد داشته باشد در مراحل بعدی باز هم دبه دربایورند چرا که کشورهای اروپایی خود را قربانی این سیاست های امریکا نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: به امریکا اصلا اعتمادی نیست ولی از طرف دیگر اروپایی ها اگر بخواهند عاقلانه رفتار کنند بهترین کار همین است که در صورت تداوم کارشکنی امریکا با وی همراهی نکنند و کنار بکشند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مواردی هم بوده که از قول خود دولتمردان غربی هم شنیدیم که مجبور به پذیرش برجام شدند در حالی که دنبال این بودند که ما غنی سازی نداشته باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس عنوان کرد: امریکا تحت هیچ شرایطی به اهداف خبیث خود در قبال ملت ایران دست نخواهد یافت و با توجه به ضررهای کشورهای اروپایی در قبال تحریم ایران عقلانه ترین رفتار این کشورها این است که با ایران کنار بیایند و دست از حمایت امریکا برداند.

حسینی تأکید کرد: امیداور هستیم که امریکایی ها سر عقل بیایند و برجام را به نحو ممکن انجام دهند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد