سرویس: استان ایلام
کد خبر: 17053
|
12:47 - 1394/08/01
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

دولت الزامات رهبری را در روند اجرایی برجام جامه عمل بپوشاند/اعتماد به لبخند زدن آمریکا ضربه به نظام است

دولت الزامات رهبری را در روند اجرایی برجام جامه عمل بپوشاند/اعتماد به لبخند زدن آمریکا ضربه به نظام است
امام جمعه ایلام گفت:ماهیت رژیم آمریکا زورگویی، قلدرمآبی، از پشت خنجر زدن و غیرقابل اعتماد بودن است، بنابراین اعتماد به لبخند زدن و وعده‌های توخالی بزرگ‌ترین ضربه به نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلام بیدار،حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهور در تایید مشروط برجام گفت:نامه رهبری سبب ناکامی و ناامیدی رژیم آمریکا در رسیدن به اهداف شوم خود در ضربه زدن به انقلاب و نظام اسلامی شد.

وی ادامه داد: دولت باید الزامات رهبری را در روند اجرایی برجام، بادقت و قاطعیت و با در نظر داشتن ترفندهای طرف مقابل جامه عمل بپوشاند نقطه بسیار مهم و اساسی که رهبری نسبت به آن تأکید داشتند، عناد و دشمنی مستمر و طولانی آمریکا نسبت به ملت ایران و همچنین غیرقابل اعتماد بودن و عهدشکنی‌های متعدد رژیم آمریکا، حتی در این مذاکرات دو سال اخیر است.

امام جمعه ایلام، اضافه کرد: باید رژیم آمریکا در لغو همه تحریم‌های ظالمانه به‌صورت کتبی اقدام کند و باقی ماندن ساختار تحریم‌ها، نقض برجام است و مذاکره‌کننده ایرانی باید مراقب آنها باشد و تخلف آمریکا و طرف‌های غربی از بندهای برجام، باید با برخورد قاطع و بدون مسامحه‌ ایران باشد.

لطفی تصریح کرد: قرائن و شواهد حاکی از این واقعیت است که قبل از نگارش نامه رهبری به رئیس‌جمهور‌، مقامات آمریکایی بعد از تصویب برجام در مجلس، خوشحال و خرم بودند که توانسته‌اند به اهداف خود در متوقف کردن فعالیت‌های هسته‌ای و باقی ماندن ساختار تحریم‌ها دست یابند و بزرگ‌ترین پیروزی را در این زمینه کسب کنند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: نامه هوشمندانه و دقیق رهبر معظم انقلاب تأکید بر حفظ خطوط قرمز و اینکه برجام نباید به‌عنوان راهی برای دوستی و رابطه با دشمنان قسم‌خورده اسلام، تلقی شود.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مسائل طرح‌شده در نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس‌جمهور، دستور صریح به‌عنوان شرط تأیید برجام، عدم تغییر ساختار تأسیسات هسته‌ای،‌ راکتور اراک و خروج اورانیوم غنی‌شده از کشور،‌ اقداماتی است که طرف غربی به شدت خود را ملزم به انجام آن بداند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: یکی از الزامات مطرح‌شده در نامه رهبری این است که برجام باید تضمین‌کننده برای تداوم رفع تحریم‌ها در سراسر دوره 8 ساله، وضع هرگونه تحریم در هر سطح و بهانه‌ای از جمله بهانه‌های تکراری و خودساخته تروریسم و حقوق بشر توسط هر یک از کشورهای طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به آزمایش موشک دوربرد عماد اشاره کرد و گفت: نمایش شهر موشکی ایران در عمق 500 متری زمین،‌ نماد اقتدار ایران سرافراز بوده و ترس و وحشت دشمنان به‌ویژه مقامات کاخ سفید و رژیم فاسد و پوسیده اسرائیل را به همراه داشت.

وی ادامه داد: اقدام سپاه در رونمایی از موشک دوربرد در اعماق زمین، موجی از سرور و شادمانی در میان مردم قدرشناس ایران برانگیخت و از طرف دیگر سبب ترس و نگرانی دشمنان شد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: پیام پیروزی‌های غرورانگیز در یمن، سوریه و عراق به آمریکا و متحدان غربی و عربی او، این است که نظام اسلامی نسبت به امنیت و اقتدار ملی و قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح خود با احدی مذاکره نمی‌کند.

لطفی تصریح کرد: پس از تصویب برجام در مجلس و تأیید شورای نگهبان، هیچ‌گونه تأثیری در روند مذاکرات هسته‌ای به‌ویژه راجع به صنایع دفاع موشکی نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیرشان به همه از جمله نیروهای مسلح اعلام آماده‌باش کردند. رونمایی از شهر موشکی سپاه،‌ اعلام این آمادگی بود.

وی ادامه داد: مردم کشورمان دلگرم شدند که فرزندان این مرز و بوم همانند شهید شاکری‌ها، باقری‌ها و هم‌چون سردار شهید اسلام،‌ شهید حسین همدانی که جان‌های خود را بر کف گذاشتند تا از حریم ولایت و حرم اهل بیت دفاع کنند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: قدرت‌نمایی سپاه پاسداران در آزمایش موشک عماد و رونمایی از شهر موشکی ایران، عرض اندام در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی بود که خواب از چشم آنها ربوده است.

لطفی تصریح کرد: رونمایی از شهر موشکی ایران، خیال تجاوز به مرزهای مقدس جمهوری اسلامی ایران از سر دشمنان ایران به در می‌کند، بنابراین اقتدار و عزت و غرور ملی ملت ایران، مرهون رهبری‌های رهبر فرزانه انقلاب و پشتیبانی ملت و آمادگی نیروهای مسلح است.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به تصویب برجام در مجلس و شورای نگهبان، اشاره کرد و گفت: تصویب برجام توسط نمایندگان ملت و تأیید شورای نگهبان دلیل روشنی بر همدلی و همزبانی دولت و ملت است.

وی ادامه داد: تأکید همه مسئولان بر حفظ منافع ملی و اقتدار نظام اسلامی است. توافق هسته‌ای که منتهی به برجام شد، باید دولت در روند اجرای آن دقت بیش‌تری داشته باشد و مراقب فریب‌کاری و دور زدن و وقت‌کشی آمریکا و طرف‌ها غربی باشد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: دولت باید آمادگی برای اقدام متقابل در صورت تخلف و نادیده گرفتن محتوای برجام از سوی طرف‌های مقابل را داشته باشد؛ چراکه در مقابل ما فریب‌کارترین دولت که عامل جنایات بی‌شمار در جهان،‌ خصوصا در ایران اسلامی، یعنی آمریکا وجود دارد.

لطفی تصریح کرد: ماهیت رژیم آمریکا زورگویی، قلدرمآبی، از پشت خنجر زدن و غیرقابل اعتماد بودن است، بنابراین اعتماد به لبخند زدن و وعده‌های توخالی بزرگ‌ترین ضربه به نظام اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: نادیده گرفتن هشدارهای مکرر رهبر معظم انقلاب، بسیار خطرناک است. معظم‌له بارها فرمودند؛ آمریکایی‌ها به شدت فریب‌کار و غیر قابل اعتماد است، بنابراین طرف ما رژیم آمریکاست که کینه‌ای عمیق و دشمنی آشکار با انقلاب و ملت دارد، بنابراین هرگز نباید به دشمن سرسختی مانند آمریکا اعتماد کرد.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد