سرویس: سیاسی
کد خبر: 17020
|
16:19 - 1394/07/29
نسخه چاپی

عضو کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با ایلام بیدار:

نامه رهبری به روحانی حجت را بر همگان تمام کرده است/هیچ تعامل اقتصادی با آمریکا نخواهیم داشت

نامه رهبری به روحانی حجت را بر همگان تمام کرده است/هیچ تعامل اقتصادی با آمریکا نخواهیم داشت
عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: هدف امریکایی ها این است که به بهانه برجام در ایران نفوذ کنند تا به توطئه گری خود در داخل کشور ادامه دهند و این یکی از اهداف اصلی امریکا در اجرای برجام است که دولت باید مراقب این مسئله باشد.

سید "باقرحسینی"، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسیایلام بیداردر رابطه با نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور درباره برجام اظهار کرد: آنچه که قبلا نیز گفته شده و در کمیسیون برجام هم این نقاط ضعف مشخص و یادآوری شد در برخی از قسمت های برجام توافق به گونه ای است که می تواند مورد تفسیر و سوءاستفاده قرار بگیرد.

وی گفت: یکی از این قسمت ها بحث تعلیق و لغو است که تعلیق در تفسیر با لغو تفاوت دارد به طوری که تحریم ها ممکن است مدتی برداشته شوند و ممکن است دوباره برگشت بخورند در صورتی که باید تحریم ها باید به کلی لغو شوند.

این نماینده مجلس افزود: یکی از مواردی که مورد تأکید حضرت آقا در این نامه قرار گرفت همین موضوع بود.

حسینی مسئله دوم را بازدید از مراکز نظامی که در قطعنامه و برخی قسمت های برجام ذکر شده و نیز محدودیت های مربوط به غنی سازی و تعلیق و توسعه آن عنوان کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: امریکا از طریق برجام به دنبال این است تا جای پایی را در ایران برای خود ایجاد کند، برای همین حضرت اقا نیز تأکید فرمودند که در بحث واردات حواستان باشد که این نکته قابل تأملی است.

وی بیان کرد: در این نامه کاملا روشن شد که در مباحث اقتصادی هم در ارتباط با امریکا دقت نظر ویژه ای داشته باشیم و به همین راحتی با امریکایی ها تعملات اقتصادی نداشته باشیم.

این نماینده مجلس تأکید کرد: مناسبات ما با امریکا بعد از برجام در هیچ حوزه ای نباید ورود پیدا کند.

حسینی عنوان کرد: معظم له با درایتی که دارند و با تدبیری که فرمودند باید همگی به این پی ببریم که به امریکایی ها نباید اعتماد کرد و در این راستا نباید برای آنها جای پایی در کشور باز کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: هدف امریکایی ها این است که به بهانه برجام در ایران نفوذ کنند تا به توطئه گری خود در داخل کشور ادامه دهند و این یکی از اهداف اصلی امریکا در اجرای برجام است که دولت باید مراقب این مسئله باشد.

وی با بیان اینکه این نامه حجت را بر همگان تمام کرد، گفت: امید است در سال همدلی و همزبانی خواسته های رهبری را که منافع ملی در آن دیده شده است جامه عمل بپوشانیم و آن محقق کنیم.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد