سرویس: استان ایلام
کد خبر: 17004
|
07:55 - 1394/07/29
نسخه چاپی

مدیر کل میراث فرهنگی ایلام:

اعتبارات قطره چکانی تحولی در گردشگری ایجاد نمی‌کند

اعتبارات قطره چکانی تحولی در گردشگری ایجاد نمی‌کند
مدیر کل میراث فرهنگی ایلام گفت: افزایش 40 درصدی اعتبارات میراث فرهنگی جوابگوی نیازها نیست.

به گزارشايلام بيدار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام از اختصاص 17 میلیارد ریال اعتبار عمرانی استانی به این اداره کل خبر داد.

عبدالمالک شنبه زاده گفت: این میزان اعتبار برای اجرای طرح های عمرانی حوزه های مختلف میراث فرهنگی در 10 شهرستان این استان اختصاص یافته است.

وی افزود: این اعتبار برای اجرای طرح هایی از جمله معرفی جاذبه های گردشگری و بناهای تاریخی، تکمیل زیرساخت های گردشگری، آموزش صنایع دستی و تکمیل و تجهیز ادارات میراث فرهنگی در شهرستان های ایلام، دهلران، دره شهر و چرداول در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: اعتبارهای اختصاص یافته به میراث فرهنگی ایلام در سال جاری نسبت به سال گذشته با 11 میلیارد و 500 میلیون ریال حدود 40 درصد افزایش یافته است با این وجود جوابگوی نیازهای حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان نیست.

شنبه زاده با بیان اینکه در خوشبینانه ترین حالت این استان از نظر زیرساخت های گردشگری بیشتر از 15 سال از دیگر استان های برخوردار کشور عقب تر است، افزود: توسعه زیرساخت های گردشگری در حوزه های مختلف این استان نیازمند سالانه دست کم 100 میلیارد ریال اعتبار آن هم بصورت متوالی تا پنج سال است.

​وی با تاکید بر اینکه با اعتبارهای قطره چکانی اتفاقی در حوزه گردشگری این استان رخ نمی دهد، ​ادامه داد​: با تخصیص این میزان اعتبار و بعد از گذشت پنج سال زیرساخت های گردشگری استان به وضعیت مطلوب نزدیک خواهد شد.

​وی اظهار کرد: ​تمامی ظرفیت ها از نظر وجود جاذبه های تاریخی، طبیعی، تفریحی و گردشگری ​در این استان ​فراهم است اما زیرساخت ها از جمله راه دسترسی و خدمات اولیه نیازمند توجه ویژه است.

استان ایلام با یک هزار و 500 اثر تاریخی، طبیعی و جاذبه گردشگری ظرفیت بالایی برای جلب گردشگران دارد. 

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب