سرویس: استان ایلام
کد خبر: 16986
|
11:41 - 1394/07/28
نسخه چاپی

انتظار شهروندان مهرانی بعد از برجام/

دولت به وعده هایش عمل کند

دولت به وعده هایش عمل کند
شهروندان مهرانی از دولت انتظار دارند شعارهایی که دولت برای بعد از برجام داده را عملی کند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازآوای مهران، هفته گذشته شاهد تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی پس از قریب به 40روز تحقیق و بررسی و نهایتاً تصویب آن در 20دقیقه در مجلس شورای اسلامی و در ادامه آن تصویب در شورای نگهبان بودیم.

مردم نیز به عنوان مهمترین رکن جامعه دارای یکسری انتظارات بوده که باید دولت به انتظارات و دغدغه های مردم بعد از برجام یا دوران پسا تحریم احترام گذاشته و یکی پس از دیگری مشکلات را رفع کنند.

در این گزارش سعی شده است نظرات مردم شهرستان مهران را در خصوص انتظارات و دغدغه های آنان در دوران پسا تحریم در قالب یک گزارش خبری بیان کنیم.

در اين خصوص با تعدادي از شهروندان مرزنشين مهراني به گفت وگو پرداختیم که مشروح آن را در زیر می توانید مطالعه نمایید:

وعده هایی بعد از برجام توسط دولت بايد عملي شود

حبيب شهبازي در خصوص برجام و انتظارات بعد از آن در گف و گو با خبرنگار ما گفت: تصویب برجام در کشور و اعلام پايبندي  کشورهای غربی  به اين طرح باعث خوشحالي ما شد چرا كه معتقدم كشورمان به يك عزت و اقتدار جهاني دست يافت.

وي در خصوص انتظارات مردم از دولت در دوران پساتحریم و برجام اظهارکرد: دولت در زمانی شروع به فعاليت خود و تا قبل از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای، بسیاری از مشکلات را به تحریم‌ها  گره می‌زد از اين نظر ما انتظار داريم كه در حل مشکلات اقتصادی و بهبود وضع معیشتی تلاش كنند.

اين شهروند مهراني ادامه داد: انتظار داريم با برداشته شدن تحریم‌ها وضع اشتغال، بحث تولید ملی و دهها برنامه‌ای که دولت اجرای آنها را منوط به اجرای توافق می‌داند عملی شود.

توجه به وضعیت معیشتی مردم بعد از برجام

صادق حسني یکی دیگر از شهروندان مهراني در ادامه گفت گو در رابطه با انتظارات مردم بعد از برجام از دولت اظهارکرد: بحث توافق هسته ای به عنوان مساله مهمي كه سالهاست در كشور ما از سوي مردم و مسوولين دنبال مي شود بخصوص اينكه در دولتهاي گذشته نيز مورد بررسي قرار گرفت از اهميت فراواني برخوردار است.

وی گفت: پرونده هسته‌ای ایران و توافقات هسته‌ای كه طي ساليان گذشته بحث هاي زيادي در اين خصوص شد و حتي از نظر امنيتي كشورمان را به چالش كشيد در جهت بهبود شرایط زندگی مردم است و به طبع خواسته ما نيز بهبود شرايط زندگي است.

اين شهروند مهراني ادامه داد: حفظ حقوق مردم و ملت پس از اجرای برجام و دوران پسا تحریم از طرف دولت در نظر گرفته شود.

حسني اظهار كرد: توجه به بحث معيشتي مردم كه امروز به عنوان يك چالش در جامعه مطرح مي شود انتظاري است كه ما از دولتمردان پس از اجرای برجام و دوران پسا تحریم داريم.

دولت در دوران پسابرجام باید بر اقتصاد مقاومتی تكيه كند

علي هاديزاده شهروندان مهراني كه كار آزاد دارد نيز در خصوص انتظاراتش پس از اجرای برجام و دوران پسا تحریم مي گويد: دولتمردان اگر به دنبال حل مشکلات کشور تنها از راه برجام باشد نتیجه مورد انتظار مردم را به دست نخواهد آورد،زیرا بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه ناشی از ضعف مدیریت و نارسایی های مدیریتی است.

وي افزود: کاهش معضلات بیکاری، رونق اقتصادی ،کنترل تورم ،راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل شده و نیمه فعال، توسعه اشتغال و بهبود وضعیت معیشتی مردم اينها همه به يك مديريت قوي با اصلاح مطلوب ساختار مدیریتی نياز دارد كه تلاش فراوان مسوولان را مي طلبد.

 اين شهروندان مهراني تاكيد مي كند : نگاه دولت در دوران پسابرجام باید بر مبنای اقتصاد مقاومتی قرارگیرد زيرا كه سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ارائه شده توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) قدرت عمل بالایی برای بالفعل شدن قوای تولیدداخلی و فراهم ساختن ظرفیت های ملی در مسیر توسعه نظام اسلامی خواهد داشت.

وي تصريح كرد:قطعا با اجرای اقتصاد مقاومتی در کنار رفع تحریم ها و تکیه بر تولید داخلی  می توان شاهد بهبود و رونق شرایط زندگی مردم در آینده نزدیک بود.

این گزارش بخشی از انتظارات مردم شهرستان مهران در دوران پسا برجام است که امیداوریم بنا به تاکید مقام معظم رهبری شاهد رفع کامل تحریم ها به صورت یک جا با اجراي بندهاي برجام توسط دولت و کشورهای غربی باشیم.

همانطور كه مقام معظم رهبری در در دیدار رئیس و اعضاى مجلس خبرگان رهبرى فرمودند: به نظر من «مسئله‌ی بعد از برجام» از «مسئله‌ی برجام» مهم‌تر است ، پس باتوجه به دغدغه مهم مقام معظم رهبری و انتظارات مطرح شده دولتمردان با رعايت خطوط قرمز نظام نسبت به شناسائی تهدیدات و نفوذ دشمن از طریق مسائل فرهنگی و اقتصادی با هوشیاری کامل حرکت کرده تا كشور به سمت توسعه و پیشرفت همه جانبه با همدلی و همزبانی قدم بردارد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب