سرویس: سیاسی
کد خبر: 16904
|
13:29 - 1394/07/25
نسخه چاپی

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام:

قانون گزاران، کمیسیون برجام را دور زدند

قانون گزاران، کمیسیون برجام را دور زدند
نتیجه کار ۴۰ روزه و ۱۷۰ ساعته کمیسیون برجام که فراتر از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است، نادیده گرفته شد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام رصد، شورای تبین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام با صدور بیانیه ای به تصویب ۲۰ دقیقه ای طرح یک فوریتی برجام از سوی مجلس معترض شده اند.

در این بیانیه آمده است: اتفاقات چند ماهه اخیر مجلس، انسان را جدا به تفکر وا می دارد؛ آیا قابل قبول است که یک تیم ۱۵ نفره از نمایندگان مجلس که هر کدام متخصص و منتخب مردم اند و جالب تر این که نمایندگان مجلس خود نیز آن ها را از بین ۲۴ نامزد انتخاب کرده اند تا در کمیسیون ویژه برجام جمع شوند، حالا چه می شود که نتیجه کار ۴۰ روزه و ۱۷۰ ساعته این کمیسیون را که فرا تر از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است نادیده می گیرند؟

در ادامه این بیانیه آمده است: آیا عقلانی تر نبود که طرح یک فوریتی مجلس به جای ارجاء به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به کمیسیون ویژه برجام ارائه داده می شد؟ نه تنها این کار انجام نشد، بلکه در واقع قانون گزاران کمیسیون برجام را دور زدند و بدون کوچک ترین توجهی به پیشنهاد های این کمیسیون در مورد بستن راه های بد عهدی طرف مقابل و متوازن کردن تعهدات طرفین و سایر تذکرات، ساده انگارانه از این مسئله گذشتند.

این بیانیه می افزاید: آیا برخی از نمایندگان مکانیسم یک طرفه داوری را خطرناک نمی دانند؟ فقدان راستی آزمایی بودن تعهدات غرب را چطور؟ حال این سوال پیش می آید که آیا نماینده های موافق طرحی برای جلوگیری از نفوذ آمریکا دارند و یا قصد دارند که در مذاکرات بعدی تجربه خود را به منصه ظهور بگذارند؟

در پایان این بیانه آمده است: خنده آور آن است که هیات رئیسه مجلس فکر کند با تصویب ۲۰ دقیقه ای جزئیات این طرح که بیش از ۲۰۰ پیشنهاد اصلاحی داشت هنوز هم مجلس در راس امور باقی می ماند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب